Drinken

Hallo

Ik heb nog een vraagje onze dochter drinkt niet veel sapjes enz, ze wil ook geen gewone melk alleen 's ochtends drinkt ze nog gemiddeld 150cc opgroeimelk, dan krijgt ze een fruithapje en dan om 12 uur brood met 225cc yoghurt. sMiddags als ik haar uit bed haal geef ik haar drinken maar vaak neemt ze nog niks of 2 a 3 slokjes.
Dan om vijf uur geef ik haar een potje met 250 cc yoghurt en dan drinkt ze s avonds nog een paar slokjes.
Kent dit iemand die ook een kindje heeft die weinig drinkt wat kan ik er aan doen ze wil verdet niet veel hebben ja aan de yoghurt en fruithapje enz krijgt ze genoeg vocht binnen maar toch vind ik het geen fijn idee dat ze weinig drinkt.
Ik zou haar ook graag met de pot willen laten mee eten maar doordat ze zo weinig drinkt geef ik haar een potje dat eet ze 9 van de 10 keer op dan haalt ze daar ook vocht uit.
Ze krijgt over de hele dat zo’n 800 cc vocht binnen alles bij elkaar opgeteld groente/fruitpotje yoghurt ect

Ik weet niet of dat genoeg is en of ik het groente potje achterwege kan laten en met de pot meelaat eten.
Ben zo bang dat ze uitdroogt

Met vriendelijke groeten

Een halve liter yochurt op een dag???
Geloof niet dat ik dan ook veel drinken nodig had.

Waarom bij de boterham niet gewoon melk of thee oid?

Liefs Michelle

Ik wou dat ze bij het brood gewoon melk of thee dronk.
Ze wil niet veel drinken ook geen yoghi ik heb al van alles geprobeerd.
Soms word ik er moedeloos van.

Bedankt voor je reactie

Hoe oud is je kindje?

Ze is van 3-8-2009, zag ik toen ik op de foto klikte

Ze is nu 15 maanden jong

Vocht zit niet alleen in potjesvoeding, maar ook in de voeding die wij eten. Gewoon lekker met de pot mee laten eten zou ik dus zeggen, want daar heeft ze zeker de leeftijd voor. Verder zou ik de yoghurt weglaten. Gewoon drinken aanbieden op vaste tijdstippen. Als ze dorst heeft gaat ze vanzelf wel drinken.

Groetjes,
Sandra

Ook ik zou het drastisch omgooien.
Als je zoveel yoghurt aanbied, heeft ze helemaal geen ruimte om te drinken.

Ik zou gewoon een 'normaal’schema aannemen, zoals:

Boterham met melk of een bordje pap
Fruit met diksap
boterham met melk
koekje met drinken
mee laten eten met avondeten en wat drinken evt.
toetje

Gewoon op deze manier doen, en ik denk dat ze dan vanzelf gaat drinken.
Hoe bied je het drinken aan trouwens, in een fles, beker, of met een rietje of tuitbeker kan ook.

Qua drinken kan je varieren met diksap, roosvisee 50/50, thee, water, melk.
Ook kan je het een beetje lauw maken, misschien vind ze dat lekkerder…
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

in yogurt zit ook vocht ze krijgt volgens mij genoeg binnen hoor

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder