Een paar weken geleden heeft mijn dochterjte in het ziekenhuis gelegen omdat ze aan het uitdrogen was, zie topic 39,7 koorts. Dit kwam omdat ze hoge koorts had en weigerde te drinken. Nu is ze nooit een goede drinker geweest ( lees wel haar melk, maar geen ander vocht) maar toen ze ziek was wilde ze dus niks. Daar ze nooit zoveel dronk, had ze ook niet zoveel reserve en ging ze snel uitdrogen.
Nu is ze 10 maanden en is het de bedoeling dat binnen nu en een tijdje toch die avondfles eraf gaat, maar ze drinkt nogsteeds bijna niets anders dan haar melk.
Of het nu water is, of diksap, thee, roosvice, uit een beker, in de fles, ze wil het gewoon niet. Als ze naast haar melk nog 60 cc ander vocht drinkt is dit veel op een dag. Nu is 500 melk + groente en fruit voldoende, maar die fles kan er natuurlijk niet af als ze geen ander vocht gaat drinken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het vermoeden dat ze niet graag op haar rug ligt. En dit is nu juist hoe ze wel kan drinken. Wanneer ze rechtop zit kan ze de beker/fles niet ver genoeg omhoog doen en zit ze lucht te zuigen, daarom leg ik haar wel eens op haar rug omdat ze dan beter kan drinken, maar dat vind ze dus nu ook helemaal niks meer om op haar rug te liggen. En helpen om de beker omhoog te doen als ze zit is ook een no go, want dan slaat ze hem helemaal weg. Zo van: Niet zelf doen, dan helemaal niet! haha. pfff… Iemand tips om haar aan het drinken te krijgen?
mama1980