Drinken

Een paar weken geleden heeft mijn dochterjte in het ziekenhuis gelegen omdat ze aan het uitdrogen was, zie topic 39,7 koorts. Dit kwam omdat ze hoge koorts had en weigerde te drinken. Nu is ze nooit een goede drinker geweest ( lees wel haar melk, maar geen ander vocht) maar toen ze ziek was wilde ze dus niks. Daar ze nooit zoveel dronk, had ze ook niet zoveel reserve en ging ze snel uitdrogen.
Nu is ze 10 maanden en is het de bedoeling dat binnen nu en een tijdje toch die avondfles eraf gaat, maar ze drinkt nogsteeds bijna niets anders dan haar melk.
Of het nu water is, of diksap, thee, roosvice, uit een beker, in de fles, ze wil het gewoon niet. Als ze naast haar melk nog 60 cc ander vocht drinkt is dit veel op een dag. Nu is 500 melk + groente en fruit voldoende, maar die fles kan er natuurlijk niet af als ze geen ander vocht gaat drinken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het vermoeden dat ze niet graag op haar rug ligt. En dit is nu juist hoe ze wel kan drinken. Wanneer ze rechtop zit kan ze de beker/fles niet ver genoeg omhoog doen en zit ze lucht te zuigen, daarom leg ik haar wel eens op haar rug omdat ze dan beter kan drinken, maar dat vind ze dus nu ook helemaal niks meer om op haar rug te liggen. En helpen om de beker omhoog te doen als ze zit is ook een no go, want dan slaat ze hem helemaal weg. Zo van: Niet zelf doen, dan helemaal niet! haha. pfff… Iemand tips om haar aan het drinken te krijgen?

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi mama1980,
Mischien een ideetje, als je haar nou eens met haar rug tegen jouw borst
aanlegt. zo’n beetje half liggend half zittend. Kan ze zelf drinken maar ligt ze niet. Hopelijk heb je er iets aan.

Gr Patries

Hoihoi,

Goh kan Sarah wel zijn.
Als die naast haar melk, waarvan ze ook weinig drinkt, 20 cc diksap wegkrijgt is het veel.
Sarah drinkt idd zoals Patries zegt hald zittend/half liggend.
Diksap krijgt ze uit een gewone beker, dan doe ik mijn hand onder haar kin en giet zo wat voorzichtig naar binnen.
Ze krijgt aan melk hooguit 450 cc binnen en aan ander vocht ook bijna niks, half potje fruit, soms een half potje groente en aan diksap ook bijna niks.

Groeit ze verder wel goed?
Ik denk er bv niet eens aan om de avondfles eraf te doen.
Saar krijgt zelfs 's avonds of 's nachts nog wel wat melk als ze wakker is puur en alleen omdat ze zo weinig drinkt.

@ mamajob, vervelend he… en ik heb soms het idee dat ze alleen maar minder gaat drinken als ik er te veel op hamer. maar aan de andere kant, je maakt je zorgen en wil dat ze drinken, dus kom je weer aanzetten met je bekertje.
Ze groeit als kool verder gelukkig en daarom zou het ook zo goed zijn als ze 'gewoon’zou gaan drinken en die fles eraf kon. Alleen toen ze in het ziekenhuis had gelegen was te 500 gram, dus een halve kilo afgevallen!!! Is erg veel voor zo’n kleintje, maar ze kon het hebben

@patries, dat had ik ook al eens geprobeerd, maar ik houd haar met geen mogelijkheid op schoot. Als ze die beker ziet is het al slaan met de handjes.
Vandaar dat ik haar soms op haar rug in bijvoorbeeld in de box leg met de beker. dan loop ik weg en dan heb ik nog de meeste kans dat ze wat drinkt, als ze het alleen kan doen.

mama1980

Ik lees met je mee. Mijn dochter van bijna een jaar drinkt eigenlijk ook alleen haar melk graag. Allerlei drankjes al geprobeerd… maar drinkt er weinig van… Vandaag was ik bij een vriendin met een kindje van 1,5. Die goot zo een glas appelsap naar binnen, mijn dochtertje was er na twee kleine slokjes al klaar mee. Maak me er wel een beetje zorgen over.

Annemiek de Graaf

@ Annemiek, nou idd ik dus ook! En zeker omdat ze dus al in het ziekenhuis is beland daardoor toen ze 'gewoon’een keertje ziek werd. Toen had ik de schrik goed te pakken. En wat je zegt, kindje van een vriendin van mij die moeten ze haar bekertje afpakken, anders giet ze het ook zo in een keer achterover dat ze ervan gaat spugen! Konden we het maar een beetje verdelen he

mama1980

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/pg2pp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 24 Sep 2010 22:51:58

Ik dring ook niet aan hoor.
Ik bied haar smorgens bij het fruit drinken aan en smiddags een keer bij het fruit of koekje.
Ik geef dus ook het liefst 2x fruit vanwege het vocht en dan maar geen koekje hoor.

Heeft iedereen (behalve mamajob, annemiek en ik dan) en baby die de kraan leeg drinkt bij wijze van ??! Niemand tips?

mama1980

Zou je niet kunnen proberen of ze al uit een rietje kan drinken? Misschien lukt het haar nog niet, maar voor hetzelfde geld werkt het. Aangezien ze niet graag op haar rug wil liggen, dat hoeft natuurlijk ook niet bij het drinken uit een rietje.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

wow, 1,5 liter! Drinken met een rietje werkt hier trouwens ook wel aardig. Vooral omdat ze het volgens mij wel interessant vindt. Maar ook dan is ze er snel klaar mee.
Bij het consultatiebureau heb ik het ook voorgelegd. De verpleegkundige gaf mij het advies, omdat mijn dochter zo van melk geniet, de melk te verdunnen met water, of anders thee met melk. Zo krijgen ze niet teveel zuivel, maar wel voldoende vocht. Weet niet of het werkt… Lijkt mij namelijk echt smerig, waterige melk…

Annemiek de Graaf