Drinken

Hier even een vraag van een onervaren mama;

Mijn dochter Tessa is 7 weken oud. De ene keer drinkt ze haar fles helemaal leeg en de andere keer laat ze haar halve fles staan Ze zit nu op de 150 ml. Als ze haar fles laat staan komt ze na 3 uurtjes alweer. Ze was bij de geboorte 8 pond en zit nu al over de 6 kilo qua gewicht. Ze heeft dus een goede reserve. Ik merk dat ik hier wat onrustig door begin te worden.

Welke ervaren moeder kan mij geruststellen?

wij moesten een fles minder geven toen de mijne de helft soms meer liet staan. op hoeveel flessen zit ze nu? en om de hoeveel uur geef je haar dan een fles? dat ze na 3 uur weer voor een fles komt is normaal voor haar leeftijd…de mijne dronk toen zelfs om de 2,5 uur.

Hey!

Ik gaf toen bv en ons meisje dronk ook steeds kleine beetjes waardoor ze steeds vaker kwam. Als je hierin mee gaat dan zul je zien dat ze dat zo door zet en ze raakt er gewend aan,
Ons leonie zat ook direct al na 4 weken op een kilo zwaarder.
Wij hebben toen om de 4 uren gevoed en haar verplicht om zoveel mogelijk de fles leeg te drinken zodat ze er weer 4 uren op kon teren. Ze mocht heus wel eens 20cc laten staan.
Nu geef ik om de 3 uren maar dan moet ze wel verplicht de fles zoveel mogelijk leeg drinken want anders staat ze na 3 uren ook weer te piepen.
Om de 3 uren vind ik plezieriger en zij zelf ook omdat het altijd een crime was om tot de 4 uren te wachten.
Jou kindje van 7 weken kan dus al 150cc drinken dus die ook zoveel mogelijk op laten drinken hoor anders zit je steeds in haar schema te rommelen en das voor jezelf ook niet prettig! Bij ons duurde het ongeveer een week voordat ze gewend was echt om de 4 uren te drinken en daar nam ze het dan ook van.
Hou ook rekening met de regeldagen!

Groetjes, marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Owja Leonie is nu 5 maanden en kan teren op 5 flessen van 180cc om de 3 uren en soms drinkt ze 150cc en 's avonds voor op bed gaan 1 van 210cc.

Wij zaten hier bij 8 weken oud al op een fles van 180 cc en bij 10 weken op een fles van 210 cc… en daar kon ze net 4 uren mee redden.
Ze is dan ook elke 4 weken 1 kilo per keer gegroeit

Maak je maar niet druk en laat je kindje drinken zoveel ze aangeeft maar zorg wel dat er 3 of 4 uren (wat voor jullie prettig is) er tussen zit anders krijg je een rommeltje.
Je kan dus kiezen voor 180cc in de 4 uren of 150cc in de 3 uren.

Tessa krijgt 5 flessen om de 4 uur + 1 nachtvoeding. 'snachts komt ze pas na 5-7 uurtjes.
Doorzetten met de fles wordt meestal een strijd als ze hem niet leeg drinkt. Soms win ik die maar meestal Tessa .

Fijn dat jullie zo snel reageren.

Gewijzigd door - mamavantessa op 14 May 2010 20:02:45

Hey mama van Tessa!

Ja haha ze kunnen goed dwarsliggen… je kunt ook voor de laatste 50cc een wat sneller speen gebruiken zodat ze wat sneller drinkt en het niet in de gaten heeft deed ik hier ook…
Je hoeft niet alles te dwingen hoor maar wel zoveel dat ze er weer 4 uurtjes tegen aan kan… wij gebruiken ook nutrilon forte voor hongerige baby’s

De meeste mensen schrokken vaak dat Leonie al zoveel dronk maar vergeet niet dat een groter beeb meer nodig heeft + dat die van ons 2 weekjes langer is blijven zitten en gewoon een groter maagje had.
En nog een voordeel… die van ons sliep al met 12 weken door omdat ze idd genoeg reserves had

Wat is je schema precies?

Als een kindje borstvoeding krijgt, maakt niemand zich druk om de hoeveelheden want het kindje pakt wat het nodig heeft, maar zodra een kindje flesvoeding krijgt, breekt er paniek uit als de flessen niet helemaal leeg gaan of als blijkt dat het kindje meer wil drinken.

Zelf heb je ook niet elke dag zin in precies dezelfde hoeveelheden op uur en tijd. Waarom moeten die kleintjes dan wel tot op de ml afgepast precies hetzelfde drinken op een dag? Ik snap echt het verschil niet!

En zou je zelf niet terugvechten als iemand toch probeerde de rest van een fles melk in je te proppen? Je zou zelf ook niet blij zijn als je eigenlijk al propvol zat en er moest nog meer bij.

Niet druk om maken. Zolang ze goed groeit en goede plasluiers heeft lekker die kleine meid zelf aan laten geven hoeveel ze wil drinken.

Als je momenten hebt dat je je kindje niet begrijpt, doe dan net of je je eigen kind bent. Dan snap je het vaak al stukken beter. Echt!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 14 May 2010 20:24:35

Haha je hebt dus helemaal niks aan dit topic want ik ben het niet eens mee sje ooops Naja ieder zijn ding… ik spreek alleen maar uit mijn ervaring en dat was dat Leonie met de fles ook constant op 100cc bleef zitten maar dan ook steeds sneller kwam en op een gegeven moment gewoon lekker in dat ritme bleef zitten. Wij hebben toen wel gedwongen zoveel mogelijk te geven Op aanraden CB nog wel en na een paar dagen kreeg ze door dat we niet constant met de fles klaar stonden omdat haar 100cc alweer verteerd was… Ik zou dus wel streng zijn een 150cc in 3 uren geven en je rooster daar op aanpassen,

En ook BV geven opverzoek ben ik het in die zin niet mee eens… ook toen zat ik elk uur BV te geven en dat 3 weken lang. Het kind moet de borst leeg drinken en dan minimaal 2 1/2 niet komen en die van ons kwam elk uur omdat ze lekker een paar slokjes nam omdat moeder toch wel klaar zat!

Iedereen heeft een andere kijk op de zaken zo zie je maar.

Maar hoe doe je dat, dwingen de fles leeg te drinken? Dat krijg ik persoonlijk met geen mogelijkheid voor elkaar. Als ze niet meer hoeft, gaat d’r mond gewoon dicht en duwt ze met haar hand de fles weg. Nou, dan maar niet hoor. Ik heb 7 maanden borstvoeding gegeven en heb me er toen inderdaad nooit een moment druk om gemaakt.

Annemiek de Graaf

Het is een wonder, vandaag al haar flessen van 150 leeggedronken en ze komt weer netjes omn de 4 uur. Gewoon een dip dag gister denk ik.

Iedereen bedankt voor jullie reacties!!! Ik heb jullie vast in de toekomst wel weer nodig!!!

Ik heb daar nooit moeilijk om gedaan. Muriel is nu 5.5 maand en nog steeds drinkt ze de fles niet altijd leeg. Ze krijgt de fles om 8 uur, 12 uur, 15 uur, 18 uur en om 22 uur. We bieden haar overdag 180 ml aan en de eerste 2 flessen gaan altijd op maar de fles van 15 en 18 uur wisselen heel erg en die van 22 uur geven we 150 ml want daar heeft ze vaak al moeite mee. Ze groeit goed heeft goede plas luiers en is tevreden verder.

Fijn dat je dochtertje weer goed had gedronken vandaag.