Drinken

Onze dochter Julia is nu 8 maand. Op het moment drinkt ze slecht. Al is het nooit een grote drinker geweest. Wel is ze in goede doen en lekker vrolijk.
Ze drinkt in totaal zo’n 300 melk
200 fruithap en 50 diksap. totaal dus 550 vocht. ze kan het er mee doen, aangezien ze wel goed te pas is. Maar is het voldoende melk (Clacium )??? angezien de meeste baby’s van die leeftijd 3 flessen van 200 drinken.

Ben benieuwd of er meer moeders zijn met die ervaringen.

Groetjes Riandre

Hallo,

Hier idd ook een mamma van een “slechte” eter.
Ik je niet ontmoedigen…maar het zal de 8maand sprong wel zijn. Dus je hebt grote kans dat aankomende dagen het eten nog iets slechter gaat.

Mijn dochter heeft bijna 2 weken in die sprong nou ja dip gezeten. Niet willen eten en drinken.
Ze kreeg s’morgens een fles 200 water en 6 schepjes en een stukje brood.
Uit de fles dronk ze hooguit 100 soms met een uitzondering 120 maar het was eerder 80!
Om 10.00 kreeg ze dan een koekje en roosvice of diksap. Dit ging wel redelijk goed.
Om 12.00 brood. Eerst kreeg ze ander half stukje. Maar deze 2 weken was ik blij met 1 stuk en weer diksap of roosvive.
Om 15.00 fruit…anders een dikke fruit eter maar deze dagen. Ho maar. Een heel klein beetje ging er wel in.
Om 17.30 warm eten en toetje. Dit ging goed.
Om 19.00 fles 200 water en 6 schepjes. Deze ging meestal leeg.

Ik heb me er ontzettend veel zorgen om gemaakt. Ik riep nog.MIJN KIND MOET TOCH ETEN!!! Maar het komt wel weer. Ze krijgen vanzelf honger er dorst.
Als ze verder op schik is en wel goed plast en poept…maak je niet te druk.
Tis een sprong. Let maar op, als de sprong achter de rug is kunnen ze ineens vanalles meer.
Mijn dochter wel. Ging ineens staan en kruipt als de beste.

Succes, ga vooral geen andere gekke schema’s verzinnen om haar aan het eten en drinken te krijgen. RRR is belangrijk.

Je kan wel extra vitamine D geven.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Hoi,

Onze kinderen zijn nooit zo dol op melk geweest en kreeg er dan ook nooit veel in.
Ze kwamen nooit aan de …cc.
Maakte me er niet druk om.
Als de plasluiers maar goed zijn is het toch prima.
Ze zullen heus niet zo snel uitdrogen.
En inplaats van de melk gaf ik dan bijv. water met roosvisee erdoor en dan gaf ik yoghurt met roosvisee erdoor na het broodeten en avondeten zodat ze toch aan de calcium kwamen.

Geen zorgen maken dus!

Groetjes Lisan

8 maanden = sprong! Zie het oei-ik-groei-boek! Kan zijn dat ze daardoor slecht drinkt!

Groetekes, Sje

Mijn zoontje dronk ok nooit veel melk. Maar toen hij acht maanden was kreeg hij al wel joghurt na zijn eten. Misschien dat je dat kan proberen. Zal inderdaad ook wel aan de sprong liggen hoor. Toen at Rens ook minder goed. Voor de rest zou ik me als ze verder goed te pas is en voldoende plasluiers heeft je er niet te druk over maken. Kan ook zo weer omslaan.

groetjes Ramona

[img]http://lilypie.com/pic/2010/01/16/t43i.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2f.lilypie.com/Mbu8p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Bedankt voor de reactie’s.
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met die problemen.
Al is het voor mij meer een probleem dan voor Haar.
Zolang ze idd goed in haar lijf zit zal ik het los moeten laten.
Bedankt!!

Hoi,

Inderdaad los laten is het beste.
Ik zat net te bedenken, hoeveel volwassenen zijn er of zelfs kinderen die nooit geen melk of karnemelk of yoggurt meer drinken/eten.
Voor ons is het toch ook belangrijk.
Het is immers goed voor de tanden en botten in ons lichaam.
Ik geloof dat ik een melkverslaafde ben. Hihihi!

Geen melk dan maar wat sap en dan na het broodeten/avondeten kwark/yoghurt met roosvisee erdoor.

Groetjes Lisan.