Drinken

Hallo,

Ik heb even een vraag i.v.m. drinken tijdens dit warme weer.
Matthias is nu bijna 2,5 maand. Hij krijgt borstvoeding. Maar is dat voldoende vocht dat hij dan binnen krijgt bij dit warme weer? Of mag ik hem al wat water laten drinken? Hier heb ik nu echt geen verstand van hoor. Misschien mag dat helemaal nog niet?

Groetjes
Stefanie, mama van Matthias

Hoi Stefanie,

Gewoon altijd tussendoor extra borstvoeding geven als je zoontje erom vraagt of als je zelf voor je gevoel extra wilt voeden.
Hoewel de kleine man uit zichzelf op de gewone voedingstijden ongetwijfeld ook langer zal drinken. Wat water drinken betreft weet ik niet of dat nu gewoon al mag. Als je water wilt geven, geef dan wel afgekoeld gekookt water. Geen kraanwater, daar zitten voor zo’n kleintje nog teveel bacteriën in.

Ik heb mijn meisjes vrijwel nooit extra voedingen tussendoor hoeven geven. Ze namen zelf bij de gewone voedingen al genoeg.

Voor elk kind is het weer verschillend.

Hou in elk geval in de gaten hoe gevuld zijn plasluiers zijn. Als die gewoon goed gevuld blijven, dan zal hij niet echt veel extra vocht nodig hebben.

Groetekes, Sje

Hoi Stefanie

Ik gaf mijn zoontje met warm altijd extra een flesje water
tussen de voedingen door.
Het kan geen kwaad. Als zijn luiers maar goed nat zijn net als wat Sje
zei.

Groetjes van Bianca mama van Jeremy

Hoi Stefanie,

Het geven van water mag wel maar bedenk wel dat als je hem water geeft dat hij daar ook z’n buik mee vult. Zelf heb ik dat nooit gedaan toen ik borstvoeding gaf. Kinderen nemen wel wat ze nodig hebben en hou inderdaad de plasluiers in de gaten dan gaat het wel goed. Als Matthias nou te weinig plasluiers heeft leg hem dan gewoon een keer extra aan. Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Succes ermee.
Groetjes,
JacqKie