Drinken **zucht**

Hoi allemaal,

Ik zal jullie Sarah’s drinkgeschiedenis besparen.
Het komt erop neer dat ze periodes erg slecht dronk, slecht groeide en daardoor ook 2 x 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen.

Nu heeft ze weer zo’n periode, ze is nu 9 maanden en eet verder wel brood en fruit, groente onder dwang maar we wil dus weer niet drinken.
Krijgt nu hooguit 350 a 400 cc per dag binnen.
Om te voorkomen dat ze weer niet groeit bied ik haar wel zoveel mogelijk opvolgmelk aan.
Maar hoe moet ik dit nu weer aanpakken.
Ik heb het nu als volgt, maar of ik er goed aan doe?

Ontbijt: boterham ( wil niet drinken )
Tussendoor: halve fles opvolgmelk ( met veel moeite 90 cc ofzo )
Lunch: Papfles ( met moeite 150 cc )
Tussendoor: fruit
Avondeten: Groente ( onder dwang) met toetje
Voor het slapen: papfles 150 cc ( deze gaat redelijk, maar meer als 140/150 cc drinkt ze niet )

Nou zit ik dus te twijfelen om papfles van smiddags te vervangen door brood, dat eet ze wel graag maar dan krijgt ze dus echt te weinig melk binnen over de hele dag maar groeit ze hoop ik wel een beetje.

Krijgt ze tussendoor wel ander vocht naast haar melk? Anders zou ik die fles er niet af halen. Zie mijn topic 39,7 koorts, mijn dochter heeft ook net in het ziekenhuis gelegen omdat ze weigerde te drinken en 40 graden koorts had. Was dus aan het uitdrogen. Dus als ze naast die 3 flesjes niks anders drinkt, zou ik die er zeker niet af halen. En anders ook niet trouwens. Hier in BE krijgen kinderen tot 1 jaar zowieso minimaal 500 cc melk per dag. Ik zou als ik jou was gewoon die boterham geven en daarna opvolgmelk uit een bekertje gaan oefenen. Dat werkte hier best goed, vind ze veel interessanter dan de fles en dus wil ze dat vaak wel drinken. Succes igg!

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ze zit tegen een sprong aan (vanaf week 41,5, ze is nu bijna 41 weken). Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Zie het oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Sep 2010 21:15:39

Kan het niet en aan het weer en aan een sprong liggen,
als je haar drink geschiedenis even terzijde laat liggen…?

Sinds het weer ‘kouder’ is drinkt dim ook moeilijker en vooral de groentehap gaat savonds moeilijker door vermoeidheid, dan helpt het soms om hem even rustig op bed te liggen dat hij even lekker rondkijkt of met een knuffeltje brabbelt en dan lukt het eten meestal wel…

Het is hier nu als volgt:

• 200 ml flesv + pap tot het dik is (gaat prima)
  • fruit + 100/200 ml sap over de ochtend (soms zelfs maar 50)
  • brood + 200 ml flesvoeding, (doet hij bij mij de hele middag over, op het kdv drinkt hij hem volgens hun zo leeg, snap er niets van)
  • meestal nog een koekje, maar de laatste paar dagen heeft hij er ook niet meer zo zin in… en normaal geef ik sap als de fles leeg is, wat dus de laatste dagen ook niet meer aan de orde is.
  • Groentehap + danoontje (ook redelijk onder dwang, naar een paar happen krijgt hij meestal pas de smaak te pakken)

Ik dacht zelf dat het een combinatie was van leeftijd en minder warm weer, want als het weer warmer is, is dim ook een stuk fitter en heeft hij ook meer zin in drinken.

Maar goed aangezien ze een drinkgeschiedenis heeft, moet je haar wel super in de gaten houden natuurlijk, en meteen aan de bel trekken als ze uitdrogingsverschijnselen krijgt. Heeft ze niet toevallig last van de tandjes???
Ik leg dim ook nog wel eens neer op de grond met een kussen onder zijn hoofd en klem dan de handjes om de beker dat hij zelf kan drinken, drinkt hij meestal meer dan als ik het geef dan zijn het steeds maar slokjes.

Sprong weet ik niet, ze heeft verder niet echt ergens last van.
Tis bij haar altijd maar raden waarom ze weer niet wil drinken.
T kan zo van de een op de andere dag weer mis zijn.

Diksap drinkt ze wel maar daarvan loopt er meer uit haar mond dan dat ze doorslikt, ze drinkt dan uit een tuitbeker zonder antilek of gewone beker, uit een fles wil ze niet

damian krijgt hier s ochtends 200 cc pyamapapje en als laatste fles 180 cc met 6 scheppen dat is alles wat hij qua flesvoeding binnenkrijgt en hij is net 10 maanden. wel eet hij super goed brood en groente en hij drinkt ook sap en diksap en thee en water hij groeit goed alleen is heel die fles zat. flesvoeding uit de tuit pakt hij helemaal niet. de rest gaat wel uit de tuit dus misschien dat eens proberen

quote:
Sprong weet ik niet, ze heeft verder niet echt ergens last van.

Maar dan kan het toch alsnog een sprong zijn? Per sprong kunnen ze last hebben van andere dingen. Soms tig dingen tegelijk, soms maar 1 ding.

Daarnaast hoeven niet al die dingen tegelijk te komen. Kan goed dat de sprong voor haar nu begint met slecht drinken en dat ze vanaf volgende week ook ineens slechter slaapt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Sep 2010 23:06:29

pippy krijgt hier vanaf een maand of 9 ook alleen smorgens pap, dus zo’n 250 ml en savonds een pyamapapje… meer neemt ze niet kwa melk, sap is ze dol op… ik doe ook geen moeite om haar meer te geven, want ja je kunt er geen melk ingieten !

probeer soms in de papfles smorgens er meer in te gooien maar dan drinkt ze hem tot 250 ml leeg en de rest laat ze staan !

Nou ik ben er al wel achter dat melk erin gieten heel goed kan om zo een ziekenhuisopname te voorkomen haha.

Maar alsof ze het topic gezien heeft vanmorgen heeft ze zowaar een papfles gehad met daarna een hele boterham, gek kind, wat eten betreft is er dus geen touw aan vast te knopen

Onze dochter heeft afgelopen maand precies hetzelfde gehad heeft zeker 4 weken geduurd. Wilde ook absoluut geen melk meer drinken wat we ook probeerden. Gemiddeld adviseren ze bij ons om 500 cc melk en 750 cc vocht te geven op een dag. fruit en groentehapje zijn samen zo’n 200 cc vocht. Heb haar toen inderdaad wat meer ander vocht aangeboden en de rest van het eten zoals brood, fruit etc ging prima. Het frapante is, dat dit ook weer vanzelf is over gegaan van de ene op de andere dag en nu drinkt ze alle flessen weer normaal. Tsja, snappen doe ik het ook niet altijd.

Groetjes Jeuly

hier heb ik het idee dat hij juist teveel drinkt. Drinkt makkelijk 3 flessen diksap leeg op een dag en de flessen gaan ook met gemak naar binnen.

Vervelend dat het bij jou zo lastig is. Misschien ligt het toch aan de sprong.
Succes ermee

22-12-2009 colin geboren