Drinken uit normale beker..lukt nog steeds niet!

ik begin me een beetje zorgen te maken.
het drinken uit een normale beker blijft gewoonweg niet lukken.
hij blijft zijn tong in die beker steken. of ik nu help of niet.
hij doet precies hetzelfde.
we moeten volgende week naar het cb, en ik ben niet zo voor al hun adviezen maar ik betwijfel nu aangezien rico’s leeftijd, of ik het niet toch zal aankaarten.
ik heb nooit zo’n zin in gezeur haha en wil het graag altijd zelf doen zonder hun hulp maar in dit geval…
wat ik ook doe, smakgeluidjes maken, voordoen, zelf vasthouden, wij die hem vasthouden.
het wil allemaal niet lukken. we oefenen dagelijks maar pff ik heb gewoon elke keer kleding te kort omdat de rest nat wordt. dus oefenen we ook als hij in bad zit zodat niet al zijn droge kleding nat wordt…maargoed ook in bad lukt het niet.
we dachten nog: misschien doet hij het bij opa/oma wel, maar ook daar wil het niet lukken en niemand krijgt het gedaan.
Zou dit aan zijn mondmotoriek liggen dat er misschien iets niet goed is?

Hier lukte het ook niet en om de redenen die jij al beschrijft bleef ik gewoon de tuitbeker geven. Pas toen mijn kindjes het zag bij andere kinderen begonnen ze daar hun best voor te doen en toen konden ze het al gauw heel goed.

Nu gaat het nog weleens fout hoor en ze zijn 5 en 3

Dylano kan het wel maar die verdomd het. Dus hier ook gewoon nog rietjesbeker. En af en toe zoekt hij zelf een beker uit en dan vind hij het na 3 slokken wel weer best. Komt vanzelf wel.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Het komt inderdaad vanzelf. Je niet druk om maken De onze was ook pas twee ofzo toen hij het doorhad en het leuk begon te vinden. Ik zou zeggen: stop even met oefenen en haal die stress er van af Of ga wat oefenen met een kinderserviesje met een beetje water er in. Gewoon spelenderwijs. Vinden de kids vaak heeeeeeeeel erg leuk!

Erik kan het sinds z’n 2e verjaardag ongeveer, maar moet zeggen dat het wel geholpen heeft dat hij het andere kindjes op het kdv zag doen en ze daar ook met hem oefenden. Misschien duurt het bij Rico iets langer omdat er geen andere kindjes in de buurt zijn om tegenop te boksen (), maar het gaat echt wel komen denk ik.

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/15r3p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 03 Nov 2010 20:19:46

@Mriek: denk je? haha dat moet je 100% zeker weten!!! hahahha

@de rest: tja het is meer dat ik dacht/denk dat het misschien met zijn motoriek te maken heeft… omdat eten met eten met een lepel ook nog helemaal niet goed gaat.
maar ik vermoed dat hij het wel kan maar er heel veel moeite mee heeft en het dan maar opgeeft en met zijn handen gaat eten.

Ik denk idd dat het misschien iets is wat hij op de PSZ gaat leren…drinken uit een beker. misschien kun je ze als ouders niet alles leren…en heb je soms een steuntje nodig?

Misschien heeft hij zichzelf aangeleerd om zijn tong in de beker te doen ipv er tegen aan. Als dat zo is moet je het iedere keer tot in den trure zeggen van nee het moet zo.
Vrienden van ons hun dochter deed precies hetzelfde volgens mij drinkt ze nu goed uit een beker. ze is twee en half. En zij zijn niet echt types die er echt mee bezig gaan dus waarschijnlijk gaat het verzelf goed komen

hmm ja laten we het hopen. ik was even bang dat hij een motoriek achterstand begon te krijgen

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Tim drinkt sinds hij 20 maanden is uit een gewone beker. Hij vind het helemaal leuk en het gaat prima. Maar goed dat komt bij Rico ook vanzelf wel. Gewoon blijven oefenen en duidelijk maken hoe het moet. Meer dan dit kun je niet doen, maar het heeft echt niets met zijn motoriek te maken hoor.

Groetjes,
Sandra

IK WEET HET 1000000% ZEKER!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ja, ik denk dat dit weer een kwestie is van de een is sneller met dit dan de ander.
Seth drinkt vanaf 1,5 jaar alles uit een beker, maar praat bijv. een stuk minder goed dan Rico.
En voor praten heb je ook je mondmotoriek nodig, dus dit zal ook wel goed komen bij Rico.

Maar je kunt het natuurlijk altijd bespreken op het cb, als je het dwars zit.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Bij het cb hameren ze erop door te zetten met oefenen omdat dit juist goe is voor de mondmetoriek. Ik wou die stress niet en wachtte er gewoon mee.
lekker tegendraads tegenover het cb was ik dus
En alles is toch goed gekomen.

Rico’s tweelingzus kan het wel, maar vertikt het. Op het kdv ziet ze dat kindjes ook uit zo’n beker drinken en toen deed ze het opeens. Maar als ze er geen zin in heeft, smijt ze de beker op zijn kop en dan mag je dweilen. Thuis doet ze het nooit, ze taalt er niet naar. Ik heef wel een rietjesbeker, maar ze drinkt daar ook niet echt heel veel uit, zo maar wat slokjes. Het stomme is, dat ze weet dat een fles voor een ‘bébé’ is, maar mevrouw drinkt er zelf nog steeds uit…Ze voelt zich er niet te groot voor…Wel afgewisseld met andere bekers, zoals een bidon, maar die fles gaat het beste. Ik heb nu gewoon even geen tijd om heel veel met haar te oefenen, ik zeg het eerlijk, maar ze kan het dus wel. En drinken uit een beker en mondmotoriek hebben vast met elkaar te maken, maar het een sluit het ander niet uit. Ik bedoel, Eef drinkt vaak nog uit een fles (ik schaam me om het te zeggen), maar praat heel goed. Haal de druk eraf meis. Ik denk dat Rico en Eef hetzelfde zijn, als ze iets moeten, verdommen ze het! Oh ja, en Dylano natuurlijk…die vertikt het geloof ik ook. Ze kunnen het best, maar het kost te veel moeite en dan geven ze het op. Lekker even zo laten meis, komt vanzelf. Ik heb er ook vertrouwen in dat Eva op haar 18 niet meer uit een fles drinkt (of het moet een flesje Breezer zijn hahaha).

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

bedankt iedereen

@Rainbow: haha tja breezertjes zullen het wel worden… maar je bedoeld dat Eef uit een zuigflesje drinkt nog? hoevaak per dag?
Rico drinkt alles uit zn rietjesbeker. zelfs soep haha.

Oh even ter toevoeging; het cb belde vandaag. rico’s eigen verpleegkundige… en ze vroeg hoe het ging. ze zou eigenlijk na rico’s operatie (mbt die neusamandelen) bellen maar toen was ze met vakantie en kort daarna in de ziektewet. dus belde ze nu pas… hoe het ging enzo. Ik heb het toch aangegeven. ook dat Rico soms ineens een lange zin zegt.
ze zei dat kinderen hooguit 2 a 3 woordzinnen gebruiken op rico’s leeftijd en dat ze het heel raar vond dat rico wel een zin had gezegt (al 3 a 4 keer eigenlijk)
ofja raar ze zei dat het absoluut niet normaal is op deze leeftijd. Dus idd het ligt niet aan zijn mondmotoriek
maargoed. het is niet zo dat rico constant met zinnen praat het is alleen wel een aantal keer voorgekomen.
zowel bij de huisarts, als bij ons thuis en 1 keer bij mijn ouders.
iedereen stond echt te kijken van HUH!!
ook bij de bibliotheek zei hij iets waarvan zij stonden te kijken. maarja kan ik het helpen, rico is qua praten toch ineens heel snel… wat ik niet had verwacht omdat hij eerst zo weinig zei. (alleen maar bal en papa en mama)
Enfin; ze komt volgende week een keertje langs, omdat ze de keer dat wij moeten (15 november) er niet is en ze rico graag wilde zien voordat hij naar de peuterschool gaat. Dit vond ze wel zo slim omdat zij altijd overleg hebben met die psz waar rico heen gaat en Rico volgende maand in de bespreking komt omdat hij dus in Januari komt (dan leggen ze zijn dossier voor etc… is normaal bij kindjes die naar die psz gaan hoor niks aparts haha)
maargoed… vandaar dus.
ik had zoiets van; oh dan kun je mooi gelijk even kijken hoe hij het doet als ik hem die beker geef of als ik hem help.
dat vond ze een goed idee en zei: ik kan je misschien tips geven, en je hoeft er niks mee te doen… pik de tips eruit waar je wel iets mee denkt te kunnen"

KIJK THAT’S THE SPIRIT! zij is dus echt een topwijf!

Ja Inge, mijn schatje drinkt NOG STEEDS uit de zuigfles…Maar ook uit de bidon, een rietjesbeker en een gewone beker…Ik zou die tips van jouw verpleegkundige ook wel willen weten…Mag dat? Fijn dat jij ook zo’n fijne hebt, ik dus ook. Zij heeft me echt goed geholpen met Max. Maar eh…het is hartstikke goed dat Rico in zinnen praat, maar niet normaal? Dat vind ik van haar een beetje vreemd gezegd eigenlijk. Goed, Eva kan het niet, die zegt 2-3 woord zinnen, maar ik denk dat er ook kindjes zijn die ook langere zinnetjes kunnen maken. Het is gewoon knap, dat wel, maar vreemd…volgens mij niet toch?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Jesse drinkt al een tijdje uit de beker en dat gaat goed. Ik denk zo vanaf anderhalf. Wel raar dat de arts zegt dat het absoluut niet normaal is dat hij op deze leeftijd al zinnetjes kan zeggen. Het ene kind is sneller net zoals met drinken uit de beker of niet. Jesse zegt ook al zinnetjes en zingt liedjes. Rico en Jesse zijn vluggertjes dan denk ik

Liefs

@Rainbow , indd Dylano vertikt het ook, zeker als hij er niet zelf om vraagt maar ik hem voorzet dan word hij dus leeg gekiepert in de aanrecht (lees op het aanrechtblad) en smijt zijn beker er achter aan Je snapt wle dat hij dan geen nieuw drinken krijgt hè

@Inge

Cb en psz overleg samen?? Nog nooit van gehoord

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Dan is mijn kind zeker zwaar abnormaal, die spreekt al 5-woordzinnen

Groetjes,
M

Lindsey kan heel goed uit een normale beker drinken, maar ook hier heeft de dame er gewoon geen zin in. ze vertikt t gewoon.
maar ik denk eigenlijk dat ze het gewoon op een gegeven moment zat is en dan idd alleen nog uit een normale beker gaat drinken, zo is het ook gegaan van de fles naar de tuit. dus ik denk/hoop dat dat nu ook zo zal gaan.
hier doen ze er wat dat betreft helemaal niet moeilijk over bij het cb, ze zijn allang tevreden dat ze uit een tuit drinkt haha.
en wat betreft dat praten met meerdere woord-zinnetjes. dit doet lindsey eigenlijk ook wel hoor. dus vreemd lijkt t me niet echt.

liefs,
Rinske

Jullie hebben allemaal wonderkinderen

Hoop at het hier ook ooit goed gaat komen. Maar van die paar woordjes maakt hij wel een 2 woordjes zin, mama nee of nee mama

Liefs Michelle

[img]http://lbym.lilypie.com/TikiPic.php/U3yr.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lbym.lilypie.com/U3yrp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” />

[img]http://lb3m.lilypie.com/TikiPic.php/BMk3.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb3m.lilypie.com/BMk3p2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />