Hallo,
Ik vroeg mij af of jullie al bezig zijn met drinken uit een normale beker. Ik weet dat het bureau dit adviseert ivm spraak ontwikkeling, maar ik zie eigenlijk kindjes die 2 keer zo oud zijn als Bo, nog met een fles of tuitbeker rond lopen.
Ik ben dus nu al bezig om Bo regelmatig uit een gewone beker te laten drinken, en dit gaat heel erg goed. Ik moet hem er wel bij begleiden omdat hij anders te enthousiast de beker achterover kiept, en alles er dus onder zit, maar hij doet het echt heel netjes. Vandaag heeft hij nog niet uit een andere beker , dan een gewone beker gedronken. Ben alleen bang dat hij daardoor de tuit ontwent, want aangezien ik hier nu al een paar dagen mee bezig ben, zo min mogelijk de tuitbeker, raakt hij de tuit beker ook nauwelijks meer aan. Super goed natuurlijk, maar niet hanidg voor onderweg. Of ben ik nou een pietlut?
Hoe doen jullie dat? Ik neem namelijk nu elke keer als ik onderweg ben (ook al is het even naar de winkel) de tuitbeker beker mee. Wat nou als hij die niet meer wil, maar wel dorst heeft? Geloof mij, hij is behoorlijk volhardend dan dat hij uit een gewone beker wil…
Hoe doen jullie dat, of loopt zoiets wel gewoon los?
liefs woezel