Drinken uit gewone beker

Hallo,

Ik vroeg mij af of jullie al bezig zijn met drinken uit een normale beker. Ik weet dat het bureau dit adviseert ivm spraak ontwikkeling, maar ik zie eigenlijk kindjes die 2 keer zo oud zijn als Bo, nog met een fles of tuitbeker rond lopen.
Ik ben dus nu al bezig om Bo regelmatig uit een gewone beker te laten drinken, en dit gaat heel erg goed. Ik moet hem er wel bij begleiden omdat hij anders te enthousiast de beker achterover kiept, en alles er dus onder zit, maar hij doet het echt heel netjes. Vandaag heeft hij nog niet uit een andere beker , dan een gewone beker gedronken. Ben alleen bang dat hij daardoor de tuit ontwent, want aangezien ik hier nu al een paar dagen mee bezig ben, zo min mogelijk de tuitbeker, raakt hij de tuit beker ook nauwelijks meer aan. Super goed natuurlijk, maar niet hanidg voor onderweg. Of ben ik nou een pietlut?
Hoe doen jullie dat? Ik neem namelijk nu elke keer als ik onderweg ben (ook al is het even naar de winkel) de tuitbeker beker mee. Wat nou als hij die niet meer wil, maar wel dorst heeft? Geloof mij, hij is behoorlijk volhardend dan dat hij uit een gewone beker wil…
Hoe doen jullie dat, of loopt zoiets wel gewoon los?

liefs woezel

Toevallig heb ik Seth zijn laatste fles er vandaag voor het eerst af gelaten
Nu drinkt hij dus alleen nog uit een gewone beker, en dat gaat prima.
En ik lees dat Bo het ook goed kan, dus lekker doorzetten.

Als wij weg gaan, en dan bedoel ik echt een uitje, dan neem ik een pakje drinken mee, of een flesje water met of zonder een rietje erin. Dat vind hij dan prima.
Als ik naar de winkel oid ga neem ik nooit drinken mee. Ik heb dan toch ook geen drinken, dan drinkt hij maar weer als hij thuis is.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik neem naar de winkel ook geen drinken mee voor Dylano. Echt alleen maar als we langer weg zijn. Ik heb wel altijd een fles water bij dus mocht hij echt sorst hebben drinkt hij daar een paar slokjes uit.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

We hebben met Erik thuis af en toe geoefend en ineens (rond z’n 2e verjaardag) kon hij heel goed zelf uit een beker drinken. Voor onderweg neem ik een pakje drinken mee of de rietjesbeker. Alleen als we langer weg zijn, voor een boodschap ofzo neem ik niets mee.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Sinds kort drinkt Dani eigenlijk al zijn drinken uit een beker. 's ochtend eet hij pap met lepeltje dus heb ik verder niets met drinken te maken. Ja tussendoor zet ik een beker drinken op tafel.
Tussen de middag eet hij na zijn broodje een beker met Optimel of melk en dan ook weer tussendoor beker diksap of water.
Voor het slapen gaan vaak ook nog wat drinken. Tegenwoordig meestal water en soms ook melk.

als we op stap gaan neem ik zijn rietjesbeker mee. En als we ergens op bezoek gaan dan neem ik rietjesbeker mee of hij kan gewoon daar uit een bekertje drinken.

Wij zijn idd ook rustig aan begonnen met drinken uit een beker en dit ging eigenlijk een aantal maanden geleden steeds beter. Heb toen ook de flesjes eruit gegooid, zijn toen overgestapt op nog af en toe de tuitbeker. Die is er nu ook uit en dus alleen nog gewone beker of rietjesbeker.

Op het KDv oefende ze met yoghurt in de beker. En in het begin ging het ook het beste als Dani gewoon in zijn eetstoel zat. Nu gaat het ook goed staand aan tafel.

Dus ik denk gewoon oefenen en oefenen. Ik zou de flesjes in ieder geval vervangen door de tuit (als Bo daar aan toe is natuurlijk).

@Saro, Bo had eigenlijk alleen nog maar de tuit beker, op een pap fles na dan. Nu heeft hij dus alleen een gewone beker, en dat gaat heel goed. Ik denk dat ik hem er maar aan moet wennen dat als we naar de winkel gaan, hij geen drinken mee krijgt , en als echt nood geval een pakje drinken in mijn tas doe. Als we langer weg gaan, dan neem ik wel een pakje drinken ofzo mee, en anders een frisdrank fles gevuld met diksap, zodat ik dat in een beker kan schenken. Maar wat super goed van Dani dat hij het nu ook helemaal zelf kan zeg!! Dat kan Bo nog niet goed, want hij wil dan te snel, waardoor er veel langs heen loopt. Ik begeleid hem dus daar nog in.

liefs woezel

Hier in het begin ook vaak een doek erbij moeten pakken om het drinken van de grond etc op te ruimen, maar je zal zien dat het steeds beter zal gaan.
Het is al harstikke goed dat hij nu bijna alles uit een beker drinkt!
Dani vindt het trouwens ook erg leuk om uit zo’n frisdrankflesje te drinken (die vul ik dan met water)

Wat betreft, drinken mee naar de winkel. Tandartsen adviseren een maximaal aantal eet/drinkmomenten op een dag i.v.m. cariës (tandbederf). En dat zijn niet zo heel veel momenten. Volgens mij mogen het er 7 zijn.

Dus let op met te pas en te onpas bekers drinken overal mee naar toe nemen waar een kind de hele dag door aan loopt te lurken. Als er alleen maar water in zit is het geen punt. Zeker met dit warme weer heb ik ook altijd iets van water bij me als ik met de meiden op pad ben (al is het maar naar de supermarkt om de hoek).

Groetekes, Sje

@Sje, klopt 7 momenten, 3 hoofdmaaltijden, 2 keer wat tussen door, en dan heb je daarnaast nog 2 momentjes.
Moet zeggen dat Bo daar wel overheen ging, omdat hij die beker nooit in 1 keer leeg dronk, en het vaak bij wat slokjes hield
Nu hij steeds vaker uit de gewone beker dirnkt, zijn het inderdaad ongeveer 7 momenten. Dit omdat hij met de gewone beker het wel in 1 keer opdrinkt. Best raar eigenlijk dat hij dit met de gewone beker wel doet, en met de tuit niet…
Water drinkt bo niet zo heel vaak. Meestal diksap wat heel dun is aangelengd. ZO goed als water , maar toch. Wil 1 deze dagen ook een keer thee introduceren. Mag hij dat onbeperkt hebben overigens?

liefs woezel

Volgens mij las ik deze week in een ander topic dat 2 bekers thee per dag geen punt is. Teveel thee of te sterke thee kan aanslag op de tanden veroorzaken. Geen idee of dit voor rooibosthee ook geldt.

Groetekes, Sje

klopt, ik las het net ook.
Even een ander vraagje aan jou Sje, zou je eventueel even het topic rot kiezen even willen lezen? Ben bang dat ik je hulp
even nodig heb,

liefs woezel

Ik zal daar eens even gaan kijken.

Groetekes, Sje

super!!

liefs woezel

Ja, zie bericht daar!

Groetekes, Sje

heb hem gelezen!! Wist wel dat je goed advies had!!

liefs woezel

nee niet echt eigenlijk, we wilde het eigenlijk op vakantie doen maar toen gingen we ook al van de fles af dat ik het een beetje veel vond en daarbij hadden we geen beker bij
het moet er idd een keer van komen… maar niet op ons laminaat voordat het dadelijk helemaal omhoog staat hahaha

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier heb ik de eerste tijd de beker vastgehouden.
Tot een maand geleden ongeveer, toen het zo mooi weer werd, toen liet ik het Seth helemaal zelf doen.

En ja, dat gaat gepaard met beker over de vloer ed. Maargoed, doekje erover en het is weer weg. Nu hebben we het al niet zo vaak meer.
Enne… Inge: wij hebben ook laminaat, hoor. Kwestie van even droog maken.

Liefs, Anne

Laminaat is geen excuus Inge Net als Anne heb ik dat ook en indd doekje erover en klaar

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Wat fijn dat Bo al zo goed uit een gewone beker drinkt.

Tim drinkt sinds hij 21 maanden is zelfstandig uit een gewone beker. Daarvoor hielden wij de gewone beker vast en dronk hij nog uit rietjesbeker. Ik sleep dus nergens bekers meer mee naar toe. Vind het erg makkelijk dat hij uit een gewone beker drinkt. Naar de winkel nam ik nooit drinken mee, dus dat zou ik als ik jou was niet doen. Ze kunnen dat ritje naar de winkel best zonder drinken. Als we langere tijd in de auto zitten dan neem ik een pakje drinken voor hem mee.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker