Drinken uit een rietje goed/slecht

Hallo mijn vraag is Kan ik Max en Romy een bekker met een rietje kopen deze zit er vast in mn schoonzus heeft er een(uit duitsland) een anti lek mn nichtje drinkt er erg goed uit is dit beter dan flesjes dan schaf ik mij ook zulke bekkers aan.
Mischien dat Max en Romy dan beter wennen en sneller aan een gewonne tuitbekker gaan??

[/url]

[/url]

Ze zijn dik een jaar, beter is om ze aan te leren uit een gewone beker te drinken. Wordt geadviseerd om daar met ongeveer een half jaar mee te beginnen.
Beter voor de mondmotoriek, beter voor het gebit en beter voor de spraakontwikkeling.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Nov 2009 21:44:42

Erik drinkt sinds 'ie 1 jaar is ongeveer uit een antilekbeker van Nüby, ook met een rietje. De gewone tuitbeker is hier inmiddels de deur uit, het schijnt dat drinken uit een rietje beter is. We zijn daarnaast druk aan het oefenen met drinken uit een gewone beker en dat gaat op en af. Uiteindelijk is dat natuurlijk wel het doel, gewoon drinken uit een normale beker.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Voor onderweg en zo is z’n beker beter en makkelijker dan een flesje. Maar gewoon voor thuis is drinken uit een beker beter en meer aanbevolen.

Ik zou de flessen zo wie zo de deur uit doen en er voor ieder een aanschaffen en deze alleen gebruiken als jullie weg gaan. En voor thuis een oefenbeker aanschaffen. Gewoon bij de betere drogist en thuiszorgwinkel voor een euro te koop.

groetjes

lon106

Zeker mogen ze met een rietje
Ik heb zelf een kindje met een spraakprobleem en er komt zelf het advies om met een rietje te drinken vanwegen de mond spieren
Lekker laten drinken met een rietje en kan ook een gewone bekker is ook prima voor de mond

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin
Photobucket

Tim drinkt sinds hij 1 jaar is uit een rietjesbeker en we oefenen met een gewone beker. Speenbeker is hier al met 7 maanden weggegaan en vervangen door tuitbeker. En sinds de rietjesbeker er is dus geen tuitbeker meer. We zijn wel aan het oefenen met de gewone beker en dat gaat ook goed. De gewone beker en de rietjesbeker worden dus afgewisseld. Volgens CB hier is er niks mis met een rietjesbeker en is die ook heel goed voor de mondmotoriek.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Krijgen jullie kindjes dan ook de melk uit de rietjesbeker?
Dani krijgt zijn melk nl nog gewoon uit een speenfles en water en diksap uit tuitbeker of rietjesbeker.
Gewone beker oefenen we bij broodje eten, maar echt maar een paar slokjes?
Kan ik beter overstappen naar tuitbeker (eventueel antilek) voor de melk?

Ja, dat vraag ik me ook af Saro!
Seth krijgt ook zijn melk (2 x 120 cc) nog uit een fles, en voor de rest drinkt hij uit een beker, met een los rietje, en misschien moeten we ook maar eens met de gewone beker weer gaan oefenen.

Want raakt zo’n tuitbeker niet verstopt van die poedermelk?
Liefs, Anne

rico heeft nooit uit een tuit beker gedronken, hij vind het verschrikkelijk en ik ook.
hij drinkt uit een nuby beker met rietje. en dat gaat goed. ik zie nog geen rede hem een beker te geven. heb het wel een tijdje gedaan, maar goed dat gaat dus met water wel oke maar met roosvicee niet. en de rede van die oefenbeker was ook omdat hij geen tuit wilde. nu ik deze heb geef ik m deze.
hij krijgt overigens nog 2x een flesje. s’ochtends en s’avonds… no comment please

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Van mij geen commentaar hoor Inge, doen waar je je goed bij voelt
Dylano drinkt alles nog uit de fles, hij wil gewoon nog niet anders ja af en toe lukt het een paar slokjes en dan weer niet, maak me er niet meer druk om. Komt vanzelf.
Je hebt ook kinderen van een jaar die bijna heel de dag met speen lopen, en dat doet Dylano weer niet

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

haha gelukkig michelle
nee rico tut alleen als ie gaat slapen
en hij houdt m zelfs alleen s’nachts in, tot 'n uur of 11 ofzo en dan tut hij m uit.
overdag tut ie even en na 5 minuten hoor je: bonjk! heeft ie m op de grond gemietert.
ik hoor ook vaak dat kinderen van 'n jaar of 2 a 3 sávonds nog een pyjama papje uit een fles krijgen, of s’ochtends brinta uit de fles.
krijg je van het cb commentaar tot en met. Denk dan bij mezelf; wat zeur je nou als die kleine dat toch fijn vind om nog 1x uit een flesje te drinken per dag.
zegt lang niet altijd alles over het latere gebit hoor.
alhowel veel mensen beweren van wel. ik heb anders gezien namelijk

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier hoor je indd ook bonk en dan weet je daar gaat de tut hahahaha.
Ik maak me er ook niet druk over verder komt vanzelf. Ze moeten al zoveel

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nou hier drinken de twins idd ook nog twee flessen hoor de pap gaat idd denk ik niet door een rietje Heb het nooit uitgeprobeert maar ze vinden s"morgens de fles nog zo lekker.
Eerst een beetje pap dan brood met pindakaas en dan de rest van de fles.
Heb nu dus een bekker met rietjes gekocht het is tevens een antilek.
Kan niet zeggen dat het zon succes is ze houden de bekker namelijk op de erg schuin met drinken en ja dan komt er geen drinken in het rietjes haha dat moeten ze dus nog even uit zoeken hoe dat het beste gaat.
Maar bedankt voor alle reacties hoor.

[/url]

[/url]

Hier alleen nog een papfles voor het slapen gaan
Ben met een maand of 8 begonnen bij de middag maaltijd uit een bekertje drinken
Ging de ene dag beter dan de ander maar het ging
Soms dronk hij wat minder Maar dat haalde hij wel weer in bij een volgende drinkbeurt die hij dan uit een tuitbeker kreeg (geen anti lek)
Zo verder uitgebouwd
Bjorn is nu bijna 15 maanden en drinkt alleen nog uit een beker
Papa wil hem heel soms nog wel eens een flesje thee geven Die vind het zielig
als hij niet uit de gewone beker wil drinken
Maar bij mij doet hij dat niet want hij weet dat er geen alternatief van mijn kant komt
Hoezo slim???

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/10/31/KjGX.jpg" width=“57” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lbdm.lilypie.com/huw0p1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” /></a>

Gewijzigd door - ieppom op 08 Nov 2009 22:19:47