Drinken uit een gewone beker!

Nou ja gewone… Wel een hele speciale, en mede daardoor gaat het misschien ook wel zo goed!
oey dronk de laatste dagen al vaak slokjes uit onze glazen, en dat ging heel aardig! Hij is nog maar net aan de tuitbeker, ten minste, hij kan er net zelf uit drinken omdat hij pas een paar weken geleden ineens snapte dat hij zijn hoofd moest kantelen om er iets uit te krijgen!
Nougoed, we waren vandaag in plopsaland, en aangezien Joey de allerallerallergrootste bumba-fan van heel Nederland is, heb ik daar een plastick bumba-beker voor hem gekocht. En dat gaat me toch goed! Hij heeft de hele beker zonder te knoeien leeg gedronken, en keek er zo trots bij:=D Dat wou ik hier dus even vermelden
Moeten alle flessen en tuitbekers nu direct de ton in? Om verwarring te voorkomen ofzo? Of mag hij bij een dagje uit ofzo nog best een tuitbeker mee hebben, zodat hij in de wandelwagen kan drinken?

Groetjes Anouk

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Goed van 'm! Wij gebruiken af en toe de rietjesbeker ook nog, maar Erik drinkt ook goed uit een gewone beker. Levert hier geen verwarring op, gewoon even proberen of het bij Joey ook kan.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Morgan is nog iets te onstuimig voor een beker. We oefenen na het tandenpoetsen met een beetje water drinken en op het kdv oefent ze ook kleine beetjes, maar merendeel is nog gewoon tuit en rietjesbeker en zeker als ik wegga.

Groetjes,

Michèle

Nee hoor is niet erg om af en toe nog uit een andere beker te drinken. Nu hij het kan zou ik wel proberen zoveel mogelijk uit de gewone beker te drinken. Hier drinkt Tim altijd uit een gewone beker, behalve als we weggaan. Dan drinkt hij nog wel eens uit de rietjesbeker.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Ik zou alle flessen wel weg doen
Maar verder kan je prima een tuitbeker gebruiken als je weg gaat!
Ik geef zelf meestal een pakje sap, of hij drinkt gewoon uit een waterflesje.

O, ja: heel erg goed van Joey!! haha, met zijn stoere Bumba-beker.

Liefs, Anne

Ik moet echt gaan googlen hè Anouk, want da aller aller grootste bumbafan zit hier

Ik zou de tuitbeker nog niet wegdoen, zou hem alleen leren om ook uit een rietjesbeker te leren drinken want de andere mama’s hier zeggen dat dat beter is als de tuit.

Verder harstikke knap, Dylano kan het ook maar das er een van het gemak gaat hem niet snel genoeg Alleen als hij net zijn rietjesbeker leeg heeft wil hij het wel doen (dwars kind) geef ik hem alleen gewone beker drinkt hij hem niet op

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Nou dan zal ik eens kijken hoe ik de fles er helemaal uti krijg hier, en bewaar ik nog een tuit voor onderweg.
De fles gebruik ik voor de pyjamapap voor het slapen… Eigenlijk toaal onzin, maar hij vind het zo lekker, kan wel wat extra’s gebruiken kwa gewicht en het slechte eten en drinken… Misschien maar eens halveren voorlopig, en dan toch maar eens afbouwen en een bekertje water voor het slapen gaan.
's Morgens drinkt hij ook vaak thee uit een flesje, maar die kan natuurlijk gewoon uit zijn beker nu. Ga ik morgenvroeg doen!
Een rietje is nog helemaal niks… Hij begrijpt er totaal niks van! Hij slaat dan zo zijn pakje achterover, en alles loopt naast het rietje uit het pakje Dan gooit hij het rietje weg en drinkt hij het pakje leeg uit dat kleine gaatje, haha!
Voorlopig dus de gewone beker en tuit voor onderweg. Ondertussen blijven oefenen met rietjes, en dan die avondfles afbouwen!

Groetjes Anouk

wat knap van hem! echt goed hoor! Rico dronk eerst met 8 mnd met hulp uit een gewone beker maar ik had het maar weer achterwege gelaten omdat zelf drinken ook goed is en dat kon ie dus nog niet uit een gewone.
maar over je vraag, ik zou gewoon opbouwen eigenlijk, met 1 keer per dag uit een beker drinken, dan na 'n paar dagen 2 keer. enz.
ik bedoel als ze in de wandelwagen zitten tijdens het wandelen kun je moeilijker een beker vullen nu al, dan is een andere beker toch iets gunstiger.
totdat het echt lange tijd goed gaat dan
maar wel echt heel knap!
hoe was Plopsaland??

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik hou de tuitbekers ook nog wel even in de kast hoor! Als meneertje te erge dorst heeft, zoals na het slapen, dan gooit hij de beker achterover en krijgt hij alles in zijn neus! haha
Plopsaland was leuk Inge! In mama’s hoekje staat een topic met foto’s. Het park viel een beetje tegen, ik had em er meer van voorgesteld, maar we hebben wel een hele leuke dag gehad!

Groetjes Anouk

Hie woont óók een enorme Bumba-fan! Wij gaan deze zomer, dus misschien wil Eef die beker ook wel? Ze drinkt, als ze zin heeft, wel slokjes uit de fles zonder speen. Ik daeai de speen er dan af, waarna ze de fles pakt en haar mondje aan de rand zet. Dat gaat wel onstuimig ook, dus ik moet veel droge slaapzakjes pakken (we oefenen voor het slapen gaan), maar het is al iets. Ze voelt zich heel wat als ze dat doet. Knap van Joey hoor! Had je niet voor Eef ook zo’n beker mee kunnen nemen?

Groetjes Rainbow, trotse mama