Ben een kleine twee weken geleden weer met Jasper (is nu bijna 9,5 maand) bij het CB geweest en daar zei de wijkverpleegkundige, "vanaf nu niet meer drinken uit een fles of tuitbeker, maar uit een gewone beker. Dit zou goed zijn voor de taalontwikkeling. Ja denk ik, dat is wel leuk gezegd, maar hoe kan je verwachten dat een baby van de ene op de andere dag uit een gewone beker kan drinken. Ik heb al wel eens geoefend en heb laatst ook die oefenbeker van difrax gekocht (op de beker zelf staat vanaf 1 jaar)
Ben nu regelmatig aan het oefenen, maar er gaat toch nog wel het één en ander naast. Helemaal geen fles geven vind ik toch niet zo fijn, dan ben ik bang dat hij niet genoeg melk/vocht binnen krijgt.
Hij vindt het wel leuk uit de gewone beker drinken, maar soms wil hij het ook niet. Uit een tuitbeker drinken kan hij wel, maar heeft er ook niet altijd zin in. Zet vaak de tuitbeker voor hem op het blad van de kinderstoel en hoop dat hij leert zelf eruit te drinken. Soms pakt hij hem goed, maar houdt hem niet hoog genoeg. Soms pakt hij hem bij één oor en slaat er mee op het blad van de kinderstoel.
Ik weet dat hij het allemaal wel zal leren en de één sneller dna de ander, maar is het nou niet een rare opmerking van het CB dat hij alleen nog maar uit een gewone beker mag drinken. Hoe oud waren jullie kindjes toen je begon met een gewone beker en hoe lang hebben hun erover gedaan voordat ze er een beetje goed uit konden drinken. Heeft iemand verder misschien nog tips hoe m’n kindje goed uit een gewone beker kan leren drinken?
Alvast bedankt voor jullie reactie’s.