Ik zag net in een ander topic, dat ook Dylano uit een echte beker drinkt. Goed zeg! Maar nu is Eva onderhand de enige die het nog niet kan. Ik heb er vorige week over gebeld met het cb. Ze stelden me wel gerust en zeiden dat ik me er niet te druk om moet maken. De verpleegkundige die ik sprak, stelde voor om Eva een mooie beker te geven en om dan 1x per dag, op een vaste tijd, maar haar thee te gaan drinken. Ik moet haar dan de beker geven en als ze niet drinkt, dan is dat niet erg. Ik moest haar vooral NIET laten weten dat ik het erg vind, want zeker op deze leeftijd kan zij daar op in spelen en DUS niet drinken. Hoe meer druk, hoe minder ze doet. En zo is het ook. Als ze niks drinkt, moet ik de beker weghalen. Volgende dag weer een dag. Verder mocht ze gewoon uit de fles drinken, want de verpleegkundige vond het heel belangrijk dat ze goed drinkt. Dat doet ze ook. Ze dronk net ook weer bijna 200cc Covelt appeldiksap weg. Ze heeft echt dorst! We proberen ondertussen ook nog wel de rietjesbeker, maar dat is geen succes. Ik merk dat ze langzaam zelf de speen af gaat schaffen en er niet meer zo om vraagt, dus hopelijk gaat ze zich langzaam te groot voelen voor de speenfles? Ze vindt het wel erg interessant om mama drinken te brengen, zogenaamd en om dan nep thee te drinken. Het komt dan hopelijk vanzelf. Zien jullie iets in de bovenstaande aanpak, zoals mij werd geadviseerd?
Groetjes Rainbow, trotse mama