Mijn zoontje van 13 maanden drinkt heel weinig.
Melk lust hij niet… dus dat vocht mist hij al.Ik heb al vanalles geprobeerd om hem te stimuleren met drinken.
Iemand nog tips?
Mijn zoontje van 13 maanden drinkt heel weinig.
Melk lust hij niet… dus dat vocht mist hij al.Ik heb al vanalles geprobeerd om hem te stimuleren met drinken.
Iemand nog tips?
In plaats van melk kun je ook suikervrije yogho geven.
Verder zit in fruit en warm eten ook vocht. Dat wordt nogal eens vergeten dat ze op die manier ook vocht binnenkrijgen.
Groetekes, Sje
Okeej,… de een zegt dat ik warm eten etc wel mag mee tellen en dat ander zegt weer van niet.
Hoeveel vocht heeft een kind van 1 jaar nodig per dag?
Je moet voor de lol een bord warm eten eens uitpersen. Kijken hoeveel vocht daarin zit!
Geen idee hoeveel een kindje van 1 jaar per dag nodig heeft. Je zou op de site van het voedingscentrum of van Nutricia kunnen kijken.
Groetekes, Sje
Mijn zoontje word maandag 1 en die drinkt ook niet zo heel veel.
's morgens bij zijn brood 100cc melk
na zijn fruit een klein beetje roosvicee
’s middags 100cc melk
om 15.30 100cc roosvicee ongeveer
voor hij naar bed gaat een paar slokjes water.
Ik heb het er bij het cb over gehad en die vonden het ook niet veel maar wel voldoende.
Daarom geef ik Rens ook vaak fruit waar veel vocht inzit zoals mandarijn. of probeer eens iets anders van drinken, misschien vind hij andere dingen wel lekker. Rens lust bv echt geen diksap.
Hoe geef je hem drinken? Rens drinkt bv niet graag uit een tuitbeker maar de oefenbeker van difrax vind hij wel erg interresant.
Wat hier nog wel eens helpt om hem te laten drinken is eerst zelf een slokje uit de beker nemen en dan heel overdreven doen dat het zo lekker is. Een beetje een spelletje van maken dus.
Rens is hierdoor ook nog steeds geen grote drinker geworden maar zo drinkt hij dus wel regelmatig een beetje.
Rens drinkt trouwens ook beter als hij in de kinderstoel zit, op de grond is hij veels te druk met zijn speelgoed en heeft hij geen interesse voor drinken.
Ook Seth is niet een heel grote drinker, maar eet wel 2 mandarijnen per dag. Ook merk ik dat als hij een beetje zout in zijn eten heeft, hij meer dorst krijgt, en meer drinkt.
Drinken gaat hier ook alleen in de kinderstoel! En hij drinkt met een rietje, misschien vindt Owen dat ook wel interessant…
Liefs, Anne
Hoi,
Ik wil ff en tip geven.
Bij kruidvat heb je grote bekers die een rietje vast erin hebben zitten en de beker kan geheel afgesloten worden en kan niet knoeien.
Ik heb er 2 en ze kosten 3,95 zijn SUPER aan te raden!
Gr, Danielle
hoi hoi,
Joey is ook geen drinker, maar wel een fruit eter! Mandarijn vind hij erg lekker, mijn moeder was laatst zo slim m mandarijnen uit te persen, dat door een zeef gedaan, vervolgens in een flesje…hij dronk het heerlijk op. Sindsdien drinkt hij ook andere dingen behalve melk (wat hij altijd al deed) en mandarijnensap uit een beker of fles!!
Dus misschien werkt het bij jou ook?
Groet,
Sandra
Mijn kerelte drink super veel, alleen nu hij niet lekker voelt en koorts heeft juist weer heel weinig.
Dus dacht laat ik het drinken eens leuk maken en een pakje appelsap gegeven. Hij vind uit het rietje drinken leuk. Vooral het pakje dat deed het hem.
Wat ik ook wel eens deed bij hem was een pakje van friso smootie met mango, vond hij ook heerlijk. Of misschien toch iet meer melk geven in de ochtend en in de middag?
Danique krijgt tussendoor altijd wat roosvicee, met veel water en weinig roosvicee. Zij drinkt ook niet zoveel, maar ik bied het haar heel vaak aan op een dag. Heb dan zoiets, als ze elke keer een slokje drinkt, dan krijgt ze al heel wat slokjes binnen op een dag.
Dit topic komt wel even goed van toepassing.
Nayaro is nu 15 maanden ( morgen ) haha …
Maar hij drinkt nog steeds uit een fles, tenminste ik ben nu echt consequent bezig om dit af te leren, behalve zijn avondfles/toetje!
Nayaro drinkt heeeeeeeel slecht uit een tuitbeker & tuitrietje zegmaar.
Geef ik hem een pakje dan gaat het er wel zo in! Maar een tuitbeker of zo’n beker met rietje erin, drinkt hij echt bijna niet.
Al moet ik wel zeggen dat het soms wel heel goed gaat & soms doet hij dus een hele dag met zo’n beker! Terwijl als ik hem een fles geef, dan drinkt hij gerust 3 flessen leeg …
Nu ben ik al begonnen om hem overdag eigenlijk gewoon geen fles meer te geven, want kheb eigenlijk zoiets van: hij kan goed drinken uit zo’n beker want dat heefthij zelf bewezen.
Maar ik vind het ook sneu om hem dorst te laten houden, want drinkt hij echt slecht en geef ik hem een fles dan drinkt hij die zo leeg & laat hij echt merken dat hij dorst heeft?
Wat denken jullie?
Wel of geen fles aanbieden? Omdat hij miss toch wel weet dat als hij slecht uit de beker drinkt toch een fles krijgt?
Nayaro - Danil / 14 September 2008
@Nayara: gewoon een fles geven…laat hem lekker 4 flessen leegdrinken op een dag!
Als hij 4 is en op de kleuterschool zit zal hij echt geen flesdrinker meer zijn hoor!
Lekker flessen en zijn niertjes goed laten spoelen! das het belangrijkste!
Gr, Danielle
Hier ook nog steeds een fles hoor. Den k dat Dylano gelijk naar een gewone beker gaat want tuit en rietjesbeker snapt hij niets van. ja een tuitbeker die geen antilek is, daar hoeft hij dus niets voor te doen Maar die houdt hij dan op zijn kop, ben ik iets minder blij mee
Liefs Michelle
ik heb hier een kast vol tuitbekers staan!
En niks werkte bij lieke ze kon er gewoon niet mee overweg.
Gewoon een beker gegeven. eerst in bad om te oefenen. en toen ging het vanzelf.
als we weggingen nam ik de rietjesbeker van nuby mee dat was ook de enigste beker waar ze mee overweg kon.
Maar of het nu een harde of zachte tuit was het ging gewwon niet.
Groetjes Gytha
Rens wilde ook lange tijd niet uit een tuitbeker drinken. Wel 6 verschillende aangeschaft maar niets werkte. Rietjesbeker is helemaal drama. Hij drinkt nu uit de difrax oefenbeker en sinds gisteren uit zijn nieuwe Bob de bouwerbeker (plastic van mepal) wat eigenlijk nog beter gaat als de oefenbeker. Dus hier geen flessen meer. Wij zijn al wel met de oefenbeker begonnen toen hij 7 maanden was ongeveer. Toen ging dat niet gelijk geweldig en als ik vond dat hij te weinig dronk kreeg hij wel een fles. Nu is dat niet meer nodig en omdat hij nu al een jaar is gebruik ik geen flessen meer. Het is soms wel een knoeiboel met die gewone bekers maar dat neem ik voor lief. Ik heb zo’n silly billy slab zodat hij in ieder geval zelf droog blijft. Is toch niet goed voor de tanden en voor de mondmotoriek om zo lang flessen te gebruiken. Voor onderweg en op visite gebruiken wij nu de tuit van avent waar hij sinds een maand ineens wel uit drinkt, hij drinkt dan wel minder als uit een gewone beker. Hij vind het ook leuker om uit een gewone beker te drinken. Hier hielp het wel om zelf dan ook wat te drinken uit de beker, dan wilde hij mij na doen en was reuze trots als het hem lukte.
Groetjes Ramona
quote:
.
Hoeveel vocht heeft een kind van 1 jaar nodig per dag?
ze hebben 300 ml aan melkproducten nogding, daar is kaas, yoghurt enz bij in begrepen, Verder herken ik het precies.
Mijn dochtetje is bijna 15 mnd. maar drinkt ook niet veel.
hooguit een paar slokjes uit een beker. ik doe wel eens een scheut extra water bij door de aardappels. In fruit zit ook erg veel vocht.
smorgens eet ze een bordje bambix met ong 120 ml melk en tussen de middag een beker melk (de ene keer meer dan de andere keer, ong 150) plus een dannoontje of schaaltje yoghurt, daar zit ook vocht in.
Trotse mama van 3 supermooie kindjes
Gewijzigd door - Gertje27 op 19 Dec 2009 15:30:59