Drink beker

Ik zie door de bomen het bos niet meer Ik wil graag een drink beker kopen en heb hier en daar eens rond gekeken. Maar bv op de site van de Prenatal zie ik dure flessen staan van een merk maar ook goedkopere. Maar moet je nu echt zo’n dure of werkt zo’n goedkopere ook wel. En begin je met een zachte of harde tuit. Of met een rietje. Of is dit niet te voorspellen en is dat voor elk kindje weer verschillend en kan ik gelijk 4 soorten kopen om te kijken wat haar het meest ligt. En zo’n oefen beker is dat handig of laat je je kindje gewoon uit een echt bekertje drinken?

Ik heb eigenlijk nooit een tuitbeker gekocht. Ik heb er ooit 1 gekregen, maar bijna nooit gebruikt. Merel is begonnen met de oefenbeker van Difrax. Wij vonden 'm wel handig. Op het KDV gebruiken ze deze ook. Verder heb ik de gewone plastic bekers van de Ikea gebruik (gebruiken we nog steeds). In het begin met een rietje. Werkte prima.

Groetjes Natasja

Niet te voorspellen, ik had op een gegeven moment 10 verschillende bekers in de kast staan. Met harde en zachte tuit met rietjes goedkope en dure. Met en zonder handvaten en hij dron nergens uit als uit de fles. Nu sinds 3 maanden drinkt hij uit een tuitbeker en gewone beker.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Idd niet te voorspellen. Ik heb een fortuin uitgegeven aan tuitbekers ed. maar meneer wilde daar niet uit drinken. uit de difraxoefenbeker wel, ik vond hem echt handig. Dat kon hij vanaf een maand of 7/8 als ik de beker zelf vast hield. nu gebruikt hij deze nog steeds maar hij doet het nu helemaal zelf. Met 11 maanden dronk hij wel uit een tuit(die van avent) en met 13 maanden dronk hij uit een rietjesbeker. Dez gebruiken we eigenlijk alleen in de buggy/auto thuis drinkt hij altijd uit een gewone beker. Is denk ik echt een kwestie van uitproberen. Eeen gewone beker is wel het beste voor de mondmotoriek wat weer belangrijk is voor het praten. Als je toch voor een tuitbker kiest is het beter om haar er niet de hele dag mee te laten lopen. Doordat ze steeds kleine beetjes drinken word het tandglazuur stedds aangevallen. Het is beter om vaste drinkmomenten te kiezen.
Toen Rens uit een gewone beker ging drinken zette ik hem daar altijd mee in de kinderstoel, is makkelijk om ze te helpen met drinken en het voorkomt dat je hele vloer plakt. Vuil blijft dan beperkt tot een plek dat vond ik wel zo handig.
Ik ben trouwens begonnen om z’n roosvicee uit de oefenbeker te geven en pas toen dat goed ging kreeg hij z’n melk ook hieruit. Ik liet hem in bad ook met een beker spelen zodat hij het spelenderwijs kon leren. Ik maake er ook echt een spelletje van, bv om de beurt een slokje nemen. Dat werkte hier goed want hij wil sowieso alles naapen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. raak niet gelijk in de stess als het niet lukt, het ene kindje is er eerder aan toe als de andere.

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hier is de gewone tuitbeker (dus niet antilek) van de HEMA nog steeds een groot succes. Is maar 1,50 dus je koopt je er geen buil aan.

Leek mij toen handig omdat hij twee oren heeft verder een rechte beker. Dacht dan kan ze er misschien tzt ook wel zonder deksel uit drinken en dat klopte gelukkig helemaal. Vond ze nl. al snel reuze interessant. Nadeel is wel dat ze dan naar een paar slokjes de deksel er weer zelf op wil draaien en dit lukt nog niet echt. Gevolg een dikke smeerboel, dus dan verstoppen we de deksle maar snel .

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Eerste Verjaardag Ticker[img]

Hier ook van borst naar de fles en overgegaan op de oefenbeker van Difrax.
Tuitbeker of rietjesbeker hebben ze hier nooit gehad.

Groetekes, Sje

Bedankt voor de reacties. Ik ga van de week een oefen beker halen van Difrax. Kijken wat ze er van vind.