Dringende vraag

Dames even een vraagje
Zijn jullie jullie kindjes ook weleens beu.??
Ik had van de week zo’n rot gevoel en ik was Ryan zo beu en hij mij ook volgens mij.
ik was het zat om moeder te zijn en om hem elke dag aan te kleden en eten te geven, te verzorgen , in bad te doen en ga zo maar door.
hebben alle moeders dat of niet?

het gevoel is nu weer over hoor, maar ik ben er wel van geschrokken

daar heb ik ook weleens last van en dan plak ik ze het liefst achter het behang
of ik denk blijf jij maar ff in bed liggen ik heb ff geen zin in jou
maar na 5 min denk je ik ga er toch maar naar toe en dan doe je de deur open en dan staad er een met een gigantise lach naar je tekijken en dan ben je het gauw vergeten
gr van joze moeder van madelinde van 4 en dominique van 2,5

Hoi Natas,

Ik heb het alleen voor héél korte periodes. Je weet wel, van die moment-opnames.
Als hij bijv. aan het tegenwerken is met aankleden ofzo, dan heb ik soms als ik moe ben weleens zoiets van: daaaaaag!!!
En dan loop ik soms ook even “weg”. Effe afkoelen
Maar da’s gauw weer over gelukkig!

Maar jij beschrijft een “langere moment-opname” toch?
Je schrijft dat je het zat was om zijn moeder te zijn, hem aan te kleden elke keer, eten te geven etc. etc.
Dat herken ik niet zo eerlijk gezegd.

Heb je dingen voor jezelf om te doen?
Ik bedoel: sport je? Ga je weleens met een vriendin weg zonder Ryan?
Ik denk wel dat dat soort dingen erg belangrijk voor je zijn.
Af en toe eens iets ZONDER je kind.
Zodat je lekker Natasja kan zijn i.p.v. Mamma.

Verder is het volgens mij helemaal niet nodig om je schuldig te voelen hoor!
Je bent knettergek met Ryan en absoluut niet de enige die dit gevoel weleens heeft!

Groetjes, mamma van Stephan

P.S. enne…ALLE kids zijn weleens OER-vervelend!!!

Gewijzigd door - Bieb op 26 Nov 2004 14:54:49

Tja, ik sluit me aan bij de rest.
Soms dan heb ik er echt zat van, maar meestal is dat wanneer Sanne erg vervelend is. Dan raakt gewoon mijn geduld op en moet ik echt eventjes naar de tuin om af te koelen. Dan neemt Frans het eventjes over. Of ik wil graag gewoon eventjes relaxed iets doen voor mijzelf en door gedoe met sanne gaat dat niet. dan baal ik ook wel eens. Maar als ik in dat lieve smoeltje kijk smelt ik gewoon. En als ik het helemaal niet meer weet, pak ik haar op en ga naar de winkel of zo, gaat het vanzelf over. Dus het is volkomen normaal meid.

Liefs Kristel

Haha wat een toeval, ik was Lisa vandaag helemaal beu. Vannacht heeft ze weer tussenin gelegen dus ik heb erg weinig geslapen. Verder kan ik op het moment geen kant op. Dus heb ik mijn schoonmoeder gebeld en Denn heeft Lisa onderweg naar zijn werk bij mijn schoonmoeder gebracht.
Ik ga zo weer naar haar toe, want ik mis haar natuurlijk wel. Ik heb in ieder geval lekker een uurtje of 2 op bed kunnen liggen, alleen!!!
Ook lekker bij mijn schoonouders eten, heerlijk kippensoep.
Maar ook ik ben Lisa wel eens beu, is denk ik wel gewoon hoor.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Ryan is verleden week ziek geweest, en afgelopen week gilde hij om alles, als ik hem aanraakte begon hij te schreeuwen als iets niet lukte, als hij zijn zin niet kreeg en ga zo maar door.
ik moet ook zeggen dat alles tegelijk kwam, mijn vriendje naar het buitenland, mijn ex en zijn nieuwe vriendin, ryan ziek en vervelend, slaapgebrek

ik heb heel weinig momenten voor mezelf omdat ik elke dag voor ryan alles doe.
1 keer in de 2 weken is hij een nachtje weg, maar dan moet ik weer werken en ga zo maar door, dus ik had het gewoon even gehad.

maar nu voel ik me echt beter, maar afgelopen dinsdag was het echt slecht.
ach ja dat hoort erbij.

bedankt voor de reacties.
soms twijfel ik aan mezelf als moeder, ik hoop maar dat ik het goed doe.

groetjes

Ach iedereen heeft die twijfels, en dat is maar goed ook. Het moeilijkste vak ter wereld is het opvoeden van kinderen.

Liefs Kristel

Hier hetzelfde hoor, Gioia is ziek, althans: snotverkouden.
en dus super vervelend. huilen, hangen, brullen als iets niet lukt. gisteren bv heb ik echt heel de dag met haar rondgelopen, geen moment is ze op zichzelf geweest.
en dan ben ik het zat hoor! echt wel. dus lever ik haar per direct bij pappa in als die thuis komt, echt zo van: en nu mag jij der hebben!
als ik dan weer heb geslapen, of effe wat voor mezelf heb gedaan is het weer over, maar op zo’n moment!
groet
Mo

Niet twijfelen hoor!
De “perfecte moeder” bestaat tenslotte niet…
Je bent vast en zeker een geweldige moeder voor Ryan.
En ja, er gebeurde inderdaad wel veel tegelijk zeg!

Nou, de meiden hebben het eigenlijk al gezegd: we balen allemaal wel eens van onze kids en denken dan iets van ‘waar zijn we toch aan begonnen?’.

Bij mij komt dat ook vaak als ik er alleen voor sta die dag en ze vervelend zijn. Als ik zo jouw laatste berichtje lees, heb jij weinig momenten voor jezelf en dat breekt ook op hoor.

Zoals Bieb al schreef: sporten, alleen naar een vriendin, dat zijn dingen waarmee je een moment voor jezelf hebt. Ikzelf fiets liever naar mijn werk dan dat ik de auto pak, omdat die 15-20 minuten reistijd meer helemaal voor mij alleen zijn! Quality-time voor mezelf noem ik dat.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Heeej Natasja,

Maak je niet te druk.
Ik kan me je probleem heel goed voorstellen, maar ik denk dat het best een logische reactie is.
Tenslotte (tenminste dat denk ik) sta je er wel alleen voor.
Alle (of bijna alle) moeders hier hebben nog een vader in de buurt. En dat maakt echt een wereld van verschil.

Alleen maar bewondering voor je hoor.
En na een weekje ziek zijn die kids zowiezo niet te genieten, dan proberen ze je toch ff uit hé.

Sterkte!

Groetjes Mim

Lilypie 4th Birthday

ik ga nu lekker slapen en ik hoop dat ryan lekker eens een nachtje doorslaapt.
morgen gaat hij naar zijn vader en dan komt hij maandag ochend pas terug.
kan ik zondag lekker uitslapen en heel de dag in mijn pyjama rondlopen, hahahaha
bedankt dames voor alles

groetjes doei

Nou, heerlijk joh!
Geniet lekker van je vrije pyjama-zondag!!!
En ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen vannacht.