Hallo!
Mijn zus is nu 6 mnd zwanger en heeft een buitenlandse vriend.
Op 1 dec 2007 is hij opgepakt door de politie en zit nog steeds vast op de detentieboot…
Mijn zus is hier erg kapot van en wilt graag dat de vader van het ongeboren kindje het kindje mee opvoedt (wat natuurlijk logisch is!)…
Er zijn al een aantal uitspraken gedaan door de rechter en alles waar ze (de advocaat en der vriend & mn zus) mee aankwamen werd ongegrond verklaard …
Ondertussen zit hij al bijna 5 maanden vast en is de IND nog steeds niet met harde feiten gekomen maar doordat hun vermoeden dat hij niet uit het land komt wat hij beweerd (wat dus helemaal geen waar is want hij komt wel uit dat land) proberen ze er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat hij het land uit moet en daardoor zit hij nog steeds vast… terwijl hij hier al meer als 10 jaar is!!! en zich al een echte nederlander voelt en hier een heel leven heeft opgebouwd! in afrika heeft hij niks meer! alleen hier zijn vriendin (mijn zus) en zijn ongeboren kind!..
Wij vragen ons eigen dus af wat voor rechten een buitenlandse vader heeft op het ongeboren kind…
Kan hij het kind erkennen? en kan hij omdat hij vader word op deze manier in nederland blijven? wat moet hij daarvoor doen?
Heeft iemand hier ervaring mee? of via via gehoord hoe ze ervoor hebben gezorgd dat hij vrij kwam en in nederland mocht blijven om zijn kind te zien opgroeien…
Ik weet dat dit hier niet thuis hoort maar wij hebben al overal gezocht op i-net en konden er niks over vinden…
We zijn hopeloos!! en willen niet meer wachten tot er eindelijk een officiele uitspraak is! we wachten inmiddels al 5 maanden!! …
Wij willen dat hij weer thuis is!!
ALSJEBLIEFT kan iemand ons helpen en advies geven??
Groetjes & alvast bedankt!!