Dringende vraag! wie kan mij helpen?

Hallo!

Mijn zus is nu 6 mnd zwanger en heeft een buitenlandse vriend.
Op 1 dec 2007 is hij opgepakt door de politie en zit nog steeds vast op de detentieboot…
Mijn zus is hier erg kapot van en wilt graag dat de vader van het ongeboren kindje het kindje mee opvoedt (wat natuurlijk logisch is!)…
Er zijn al een aantal uitspraken gedaan door de rechter en alles waar ze (de advocaat en der vriend & mn zus) mee aankwamen werd ongegrond verklaard
Ondertussen zit hij al bijna 5 maanden vast en is de IND nog steeds niet met harde feiten gekomen maar doordat hun vermoeden dat hij niet uit het land komt wat hij beweerd (wat dus helemaal geen waar is want hij komt wel uit dat land) proberen ze er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat hij het land uit moet en daardoor zit hij nog steeds vast… terwijl hij hier al meer als 10 jaar is!!! en zich al een echte nederlander voelt en hier een heel leven heeft opgebouwd! in afrika heeft hij niks meer! alleen hier zijn vriendin (mijn zus) en zijn ongeboren kind!..
Wij vragen ons eigen dus af wat voor rechten een buitenlandse vader heeft op het ongeboren kind…
Kan hij het kind erkennen? en kan hij omdat hij vader word op deze manier in nederland blijven? wat moet hij daarvoor doen?
Heeft iemand hier ervaring mee? of via via gehoord hoe ze ervoor hebben gezorgd dat hij vrij kwam en in nederland mocht blijven om zijn kind te zien opgroeien…
Ik weet dat dit hier niet thuis hoort maar wij hebben al overal gezocht op i-net en konden er niks over vinden…
We zijn hopeloos!! en willen niet meer wachten tot er eindelijk een officiele uitspraak is! we wachten inmiddels al 5 maanden!! …
Wij willen dat hij weer thuis is!!
ALSJEBLIEFT kan iemand ons helpen en advies geven??
Groetjes & alvast bedankt!!

Ik zou je willen adviseren om contact op te nemen met het Juridisch Loket.

Tel: 0900 8020 (€ 0,10 per minuut)
Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 17:00 uur.
Telefonisch te bereiken: maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 20:00
E-mail: via de website kunt u per e-mail een vraag stellen
Internet: http://www.juridischloket.nl

U kunt het Juridisch Loket telefonisch bereiken. Wellicht kan uw vraag direct aan de telefoon worden beantwoord. U krijgt een juridisch geschoolde medewerker aan de lijn die uw probleem bekijkt en adviseert over de beste weg naar een oplossing. Heeft u toegang tot internet, dan kunt u op de website misschien de juiste informatie al vinden. Vindt u deze informatie niet en wilt u advies, dan kunt u via de website per e-mail een vraag stellen. In dertig Nederlandse steden is een Juridisch Loket gevestigd. U kunt aan de balie terecht voor gratis informatie en advies. Komt u in aanmerking voor gesubsidieerde rechtsbijstand, dan kunt u ook gratis gebruikmaken van het spreekuur, waarin u uitgebreider advies krijgt. Tijdens uw eerste bezoek probeert het Juridisch Loket u direct de juiste weg te wijzen naar een oplossing.

Naar bovenJuridisch Loket bij u in de buurt
Het Juridisch Loket heeft in Nederland dertig vestigingen. Wilt u weten waar het Juridisch Loket bij u in de buurt zit, belt u dan naar het 0900-nummer of raadpleeg de website. Het Juridisch Loket vindt u in:

Alkmaar, Almelo, Almere, Amersfoort, Amsterdam, Arnhem, Assen;
Breda;
Den Bosch, Den Haag, Dordrecht;
Eindhoven, Emmen, Enschede;
Groningen;
Haarlem, Heerlen;
Leeuwarden, Leiden, Lelystad;
Maastricht, Middelburg;
Nijmegen;
Roermond, Rotterdam;
Tilburg;
Utrecht;
Zaandam, Zutphen, Zwolle.

Succes!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Misschien kan de moeder van Leyla je er mee helpen. Zij heeft net van de week een berichtje geplaats dat ze eindelijk de verblijfsvergunning binnen hebben. Haar onderwerp heet dacht ik iets van “het is digi-feest”.
Groetjes, daniella

Lilypie 2nd Birthday Ticker

als je in nederland werkt (in het wit met vast contract) mag je gewoon hier wonen hoor, de ouders van een vriendin van mij komen uit indonesie en moesten eigelijk ook terug, toen ze gingen werken hier en een vaste verblijfplaats hadden konden ze hier zonder problemen blijven wonen.
werkt die man niet dan? want dat is waar ze moeilijk over doen misschien…
en trouwen of een samenlevingscontract zou ook nog kunnen volgens mij.
laat de ouders/fam. van haar vriend gewoon bewijzen dat hij daar wel vandaan komt, ze kunnen vanuit daar gewoon bij een gemeente zijn afkomst enz laten uitprinten en opsturen. waarom denken die mensen van de IND daar for godsake niet gewoon aan

Trouwen werkt niet meer Inge die tijd is voorbij. Dat deden teveel mensen naar de staat zijn denk ik.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

nouja dan werken? is toch niks mis mee? (moet ik zeggen maar ik wil wel!)

Als je in Nl. werkt dan krijg je toch een werkvisum? Dat is niet hetzelfde als een verblijfsvergunning volgens mij.

Nou ja, advies van een juridisch iemand in deze kan nooit kwaad denk ik. En bij het Juridisch Loket is het gratis.

Groetjes!

Inge! We posten onze reactie op precies dezelfde tijd, tot op de seconde nauwkeurig! Scary.

Groetjes!

ja maar als jij hier in nederland werkt met een vast contract, lijkt het me wides dat je dat niet zomaar kan verbreken, en wat moet je dan nog doen om hier in nederland te blijven wonen. volgens mij gewoon als je 'tzelfde “leeft” een “nederlander” die werkt, woont en samenleeft of hier kinderen hebt mag je toch gewoon hier blijven?

Je zou het denken hè Inge maar nederland heeft heel veel gekke regeltjes

Groetjes Michelle

Hoe dan ook: Hij MOET dat kind erkennen, en wel VOOR de geboorte!
Anders komen daar later (na de geboorte) ook nog eens de nodige problemen bij kijken!

M.

jep dat is helemaal waar,
wel echt een rot situatie voor haar…ik meot er niet aan denken dat mijn vriend niet bij me was tijdens bevalling en de laatste maanden kon meemaken…en er gewoon bij was…bij alles.
nouja sterkte in iig