hoi allemaal,
herkent iemand dit??
even mijn hart luchten hoor. mijn zoontje van anderhalf is erg driftig op t moment. hij heeft een sterke eigen wil.(heeft hij van zijn vader)
als hij zijn zin niet krijgt dan gilt krijst hij. hij gaat met speelgoed dooien of zelfs mij slaan. cb zegt zoveel mogelijk negeren, maar sorry hoor laat me niet door een anderhalve dreumes slaan. hij kan echt een poos in zo een drift bui blijven hangen. voorbeeld hij wilde mijn mes tijdens het boterham eten, dit kan natuurlijk niet. uit frustratie gooit hij dan maar zijn bord met eten op de grond. probeer zo veel mogelijk rustig te blijven, maar ben ook maar een mens, soms heb ik t echt even gehad. als ik met mijn dochtertje bezig ben, betrek ik hem zoveel mogelijk erbij. flesje vasthouden enzo. maar als t te lang duurt naar zijn zin, dan gaat hij huilen en gillen en mama mama mama. het is natuurlijk wel wennen grote broer zijn, maar hij moet soms ook gewoon geduld hebben. als tara op bed ligt ga ik meestal met hem spelen, lekker in de tuin spelen. even aandacht voor hem, maar soms moet je gewoon ook even wat anders doen. gelukkig kan hij zichzelf als hij goedgehumeurd is wel even vermaken.
hij kan heerlijk spelen en knuffelen en begint nu echt te praten. hele verhalen, voor ons niet altijd even goed te begrijpen, maar zo leuk.
gelukkig gaat hij nu wel gewoon weer in bad. begint te sputteren zodra de kraan aan gezet wordt, maar eenmaal in t bad gaat hij lekker spelen.
ben ik de enige met zo een eigenwijs mannetje? soms vraag ik me dit wel eens af. en wat doe je hiermee? ik bedoel straffen heeft geen zin waarschijnlijk. dat snapt hij volgens mij nog niet echt.
soms als hij iets aan t doen is wat niet mag dan kijkt hij me met zijn eigenwijze koppie aan en legt t snel weer weg, of doet t kastje snel dicht. dus ergens weet hij heel goed dat dat niet mag.
vanmorgen gooide hij mijn melk kannetje stuk. ik zat even niet op te letten en vervolgens is t oh ooh. hoor ik daar uit de kamer. bij alles wat hij doet en er gaat iets mis dan is t oh ooh. soms moet ik gewoon even mijn gezicht wegdraaien zodat hij niet ziet dat ik zit te lachen.
lastig is dat hij bij oma, waar hij een keer per week een middag naar toe gaat, constant zijn zin krijgt. als hij maar een beetje sputtert dan krijgt hij als nog zijn zin. wordt hij driftig dan wordt hij snel opgepakt. dus hoe harder ik gil hoe eerder ik mijn zin krijg. heb tegen oma gezegd dat ze niet constant zijn zin moet geven, maar komt niet echt aan geloof ik. heb t gevoel dat ik tegen de muur aan t praten ben. het is mijn schoonmoeder, dus durf ook niet echt te zeggen van luister je wel. bij mijn eigen moeder heb ik daar geen problemen mee.
zo wat een verhaal, maar moest t even kwijt.
groetjes jolanda