Driftig

hallo ik heb een vraag.Sam is op het moment erg opstandig en vooral erg driftig en ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.Ik heb het tot nu genegeerd maar dat helpt ook niet want hij blijft gewoon gillen, iemand tips???Alvast bedankt

groetjes karin, mama van sam 11-11-2003

Nergeren, nergeren en nog eens negeren. Op de gang zetten.

Blijf zelf vooral kalm, laat niet merken dat het je wat doet.

Sterkte.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

idd negeren en op de gang in een hoekje net als dat programma e-h-b-o en dan na 4 minuten naar hem toe uit leggen en ja leren sorry zeggen

Ja, kom ik ook nog ff aan Hahaha!
Heel origineel, maar ook ik zeg: negeren.
Da’s het enige dat uiteindelijk helpt.
Het hoort gewoon bij de leeftijd: “Hey, ik ben ook iemand en ik kan toevallig ook boos worden”

Sterkte!

Groetjes, mamma van Stephan

P.S.
naamgenootje, hij is nog maar 16 maanden, dus nog te jong voor dat stout-hoekje (denk ik) en denk dat ie ook nog geen sorry kan zeggen, hihihihi

Gewijzigd door - Bieb op 17 Mar 2005 10:00:42

hahahhahahaha slaap nog oke hoekje in de kamer dan,nee geintje maar kaitlyn zetten ik toen ook wel eens op de gang hoor als ze driftig werd en dat kon ze heel snel sneller dan lopen haha

Hahahahaha, ja, is waar

Ik vind op de gang zetten wel een goede tip, maar omdat wij geen traphekje hebben onder aan de trap doe ik dit maar niet. Ik zet hem in de box als het nodig is, 1 minuut en dan mag hij er weer uit. Volgens de arts van het cb moest je een minuut rekenen per jaar van leeftijd. Dus een kindje van 3 dan 3 minuten in de hoek of in de box.

Miriam, moeder van Max

Maar in de box, daar ben ik het niet zo mee eens. Een box moet een veilige plek zijn voor een kind, niet iets waar hij of zij naartoe moet als hij of zij ‘straf’ heeft.

Dan een kleedje op de grond of een stoeltje.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Ja dat van die box heb ik ook wel een beetje, maar op de gang kan dus niet en een speciaal hoekje of kleedje heeft geen zin. Dat snapt ie nog niet dat ie daar niet vanaf mag dan. Hij is pas 14 maanden. Bij het kinderdagverblijf zetten ze de kinderen ook in de box wanneer ze iets doen dat echt niet kan zoals een ander kind bijten. Max bijt mij ook weleens en dan zet ik hem dus ook in de box.

Miriam, moeder van Max

Ik liet Destiny gewoon uitrazen en als het me teveel werd liep ik zelf gewoon even de kamer uit…het is erg moeilijk om het altijd maar te negeren,maar het helpt uit eindelijk wel…als ze wat ouder worden kun je natuurlijk gewoon laten merken dat dat gedrag on toelaatbaar is, maar nu heb je daar even niets aan!! Verder vind ik ook dat een kindje best af en toe boos of driftig mag wezen! Wij volwassenen zijn ook niet altijd in een goede bui toch?