Hallo allemaal.
Ik heb alle forums over driftbuien etc. al gelezen maar vond niets wat op het gedrag van mijn dochter lijkt. Het zit namelijk zo. Noa (1,5) kan zomaar heel driftig worden om niets. Vanmiddag werd ze na een half uurtje slapen wakker (huilend) ik ging naar haar toe en toen werd ze vreselijk driftig, lees krijsen, bonken, hoesten en kokhalsen. Ik mocht haar niet pakken want dan schreeuwde ze ‘nee uit’! Ik ben tot 4x toe weggelopen na gezegd te hebben dat ik weer terug kom als ze rustig is. Als ik dan terugkwam begon ze weer. Uiteindelijk werd ze rustig na 35 minuten. Ik heb haar in de tussentijd 3x uit bed gehaald en haar er ook weer ingezet, omdat ze driftig bleef. Maar wat er nou was ik weet het niet. Noa weet dat het geen nut heeft om te gaan gillen als ze haar zin wil hebben, dus dat was het niet. En ik zou ook niet weten wat ze wilde want ze was al boos toen ik nog geen 5 sec. in haar kamer was.
Nu heeft ze dit wel vaker en doet ze dit ook als ze gevallen is. Ik pak haar dan om te troosten, dat laat ze een halve minuut toe en dan wordt ze vreselijk driftig. Zomaar om niks, ja misschien omdat ze gevallen is en dus pijn heeft.
Herkent iemand dit en wat kan ik er aan doen? Het lijkt wel alsof ze niet weet hoe ze met pijn om moet gaan o.i.d. Want die driftbuien heeft ze bijna altijd als ze ook ziek is, oorontsteking, kiezen o.i.d.
Ze heeft ze ook gerust een paar weken niet.
Ze heeft dus geen driftbuien omdat ze iets wil wat ze niet krijgt en heeft ze dat wel dan negeer ik het, maar door dat negeren heeft ze dat dus niet meer.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt.
Cindy