Hoi,
Mijn meisje van 16 weken is altijd een hongerig kindje geweest en hierin al van alles geprobeert. Nu hebben we het qua flessen en voeding ok maar ik had toch een vraag. Kunnen jullie eens naar mijn schema kijken en zien of jullie andere tips hebben?
Ze huilt altijd flink als ze honger heeft: echt krijsen. Ook al houd ik al van te voren rekening met de tijd. Ze kalmeert pas als ze 5 min. gedronken heeft. Ze drinkt de fles trouwens binnen 10 min. leeg waarna ze later nog zuigbehoefte heeft en een speen krijgt.
Schema:
7.30 fles totaal 6 schepjes: laat altijd 30cc staan
10.30 fles totaal 6 schepjes: meestal op of 30cc over
14.30 fles totaal 6 schepjes: helemaal op
18.03 fles totaal 6 schepjes: helemaal op
23.00 wakker maken uit diepe slaap: drinkt 3 schepjes met 90cc
Tijden kloppen niet altijd zo stipt hoor.
Nu is mijn vraag: kun je haar ‘leren’ te kalmeren?
Is dit schema ok? Ze komt ook vaker om de 3 uur, maar ik wil liever niet de hele tijd op de klok kijken en kijken naar haar. Maar soms is ze onduidelijk in haar signalen wat betreft honger.
Ze slaapt overdag goed als ik goed naar deze signalen kijk slaapt ze overdag 3 slaapjes van ongeveer 5 uur. Als ze wakker wordt lijkt de uitgerust en spelen we en knuffelen we, maar ze lijkt te voelen dat we naar beneden gaan en dat ze dan eten krijgt: totaal geen geduld
Het liefste wil ik het schema: slapen-eten-spelen. Maar nu slaapt ze vaak net iets korter waardoor ze ook eerder wil eten.
Wat een vragen
Groetjes