Driftbuien

hallo lieve mensen,

ik had even een vraag…

heeft iemand ervaring met driftbuien???

onze kanjer is nu ongeveer 19 maandjes jong, heeft al behoorlijke eigen wil, maar als hem maar iets niet lukt, of duidelijk kan maken, heeft hij echt hevige driftbuien… ( weet dat niet kunnen praten ook erg frustreerend is ) maar dat het zo erg is dat hij er rood van wordt ? mm, apart… iemand ervaringen mee? maar hem dan geen aandacht te geven, omdat hij zo boos is vind ik ook erg zielig voor het jochie. iemand tips?

groetjes van : mamavanmardin

Is heel normaal hoor. Ze zijn dan heel erg gefrustreerd en kunnen dat nog helemaal niet goed uiten. Het enige wat ze kunnen is boos worden. Eigenlijk voor hen heel sneu, maar natuurlijk ook voor ons Als hij zich niet door je laat troosten, dan kan je hem proberen af te leiden. Als dat ook niet werkt, dan zit er weinig anders op dan even laten razen en even iets anders gaan doen. Dat werkt vaak wel. En als hij weer rustig is, even een knuffel geven. Het is voor die kleintjes tenslotte ook heel vervelend als ze zich zo voelen.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Negeren. Ik heb er ook 1 die helemaal rood wordt en op lijkt te zwellen. Als ik haar negeer is het het snelste voorbij.

Groetjes,

Michèle

ja ik weet dat negeren toch het beste is… maar zo zielig… maar hij gaat er zo lang in door, dat hij er zo in kan blijven zitten voor dit jochie… pff onverstelbaar ,

heeft hij echt niet van mij… misschien van zn vader??

Lilypie Tweede Ticker

Tja die kennen we allemaal wel hier, driftbuien, sommige meer dan andere! Idd negeren, en als ik het echt niet meer aankan (ik heb nogal een kort lontje) gaat ze naar d’r kamer, even 2 minuten time-out voor mijn dochter en Mama! hihihi daarna is bij ons alles gelukkig prima. Wij hebben gelukkig ook nog nooit supermarkt drama’s meegemaakt.

oh nee, wij hebben dat gelukkig ook nooit mee gemaakt in de supermarkt… maar vooral thuis, in de tuin… hij wil maar zo graag naar voren, AUTO"S! maar kunnen we ook niet iedere keer gehoor aan geven… maar was een keer zo erg , dat de buurvrouw kwam… ze dacht dat mardin er echt in bleef hangen… nou je had zn gezichie moeten zijn… de bui was meteen over! soms toch best handig een oudere buurvrouw…

[img]http://b2.lilypie.com/G9VMp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

als het gebeurd met het proberen je iets duidelijk proberen te maken,
is het volgens de logepedie het beste om open antwoorden te geven, zoals , echt waar? is dat zo? etc etc.
bij mijn zoontje hielp dat erg goed omdat hij zich dan begrepen voelde en kreeg veel minder last van driftbuien.

bij de andere buien die ontstaan bij iets niet lukken of je zin niet krijgen is het het beste om hem indd te negeren

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Ik heb dat ook bij mijn kleine meid
als ze haar zin niet krijgt dan komt er toch een driftbui
of als ik haar ergens weg haal waar ze niet mag komen ect.
dan gaat ze toch op de bank slaan en krauwen en spugen op de grond tijdens het dwijlen/hangen op de grond.
Dat negeer ik ook dan is het na een klein tijd afgelopen
en anders als ze weer opnieuw begin gaat ze afkoelen op haar kamertje deur dicht en naar paar minuten kan ze er weer uit dan is het helemaal afgelopen.

Groetjes

mardin heeft een tijd gehad als die zo boos was stoote hij zijn hoofd tegen harde dingen express… en nu komt het opeens weer terug… heel zijn voorhoofd is weer lekker blauw… sjah wat doen je dr aan.

[img]http://lb2f.lilypie.com/n8Emp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />