Driftbuien

mijn dochtertje van bijna 6 heeft de laatste tijd steeds vaker last van driftbuien,terwijl ze verder altijd rustig en lief is.het begint met heel dwars zijn en dat wordt dan steeds erger tot ze helemaal over de rooie gaat:krijsen ,gooien,gillen,stampvoeten,tot ze bijna overgeeft.die buien duren ongeveer 45 minuten.daarna geeft ze zelf aan dat ze zich bij zo’n driftbui ineens heel raar voelt in haar hoofd,alsof ze niet meer na kan denken.herkent iemand dit?zou het te maken kunnen hebben met een voedselallergie?

zit er verder voorafgaande aan de driftbui ook een patroon qua eten in? Heeft ze bijvoorbeeld iets met veel suiker gehad of iets dergelijks?
Verder kan ik je het beste adviseren om ermee naar de huisarts te gaan, driftbuien op zich zijn wel normaal, maar dat ze zich raar voelt vind ik toch een reden om even een belletje te plegen.

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

en Fajah (17-11-2004)

Ik denk dat jouw dochter zich zo druk aan het maken is dat ze dus idd ff niet kan ndenken.Dit hoord puur bij die driftbui.Ik was zelf zo ook als kind,bij ging het ook zo ver tot kokhalsen toe.

Enne ik heb een dochter van nu 18 maanden en zij doet dit nu al,staat me nog wat te wachten straks

(mama van 2 kids en 35 weken zwanger van nr3)

gelukkig heb ik goed nieuws.jamaica heeft sensitherapie gehad.dat is een therapie voor hooggevoelige kinderen en heeft te maken met drukpunten,klankschalen,bachtherapie enz.het is een alternatieve therapie.ze is er 1 keer geweest en ze heeft sindsdien geen driftbuien meer gehad.ze is veel actiever en vrolijker.eerst was ze ook altijd moe,nu staan haar ogen veel helderder.ze heeft ook niet meer gehuild.dus van 3 driftbuien per dag naar 0,perfect toch!!!

nou alsof ik mezelf hoor praten alleen ik heb het over mijn zoontje van bijna vier. die kan ook hele heftige driftbuien krijgen. Ik heb alle adviesen al opgeveold negeren, straffen,vasthouden, praten maar geloof me hoe goed iedereen het bedoeld het werkt niet!!! Of het met voedsel hefet te maken durf ik je niet te zeggen bij mijn zoobtje niet hoor! hij heeft altijd al van die pieken en dalen, Asl hij lacht lacht hij echt en als hij boos is is ie echt boos. Verder heb ik wel gedacht aan adhd, maar goed dan weet je dat en dan? ik wil me kind geen ritalin geven, tenminste nieu nu al Misschien heeft iemand nog tips???

quote:
mijn dochtertje van bijna 6 heeft de laatste tijd steeds vaker last van driftbuien,terwijl ze verder altijd rustig en lief is.het begint met heel dwars zijn en dat wordt dan steeds erger tot ze helemaal over de rooie gaat:krijsen ,gooien,gillen,stampvoeten,tot ze bijna overgeeft.die buien duren ongeveer 45 minuten.daarna geeft ze zelf aan dat ze zich bij zo'n driftbui ineens heel raar voelt in haar hoofd,alsof ze niet meer na kan denken.herkent iemand dit?zou het te maken kunnen hebben met een voedselallergie?

waar doe je zoiets? kan het niet vinden op internet???

hoor graag van je

quote:
gelukkig heb ik goed nieuws.jamaica heeft sensitherapie gehad.dat is een therapie voor hooggevoelige kinderen en heeft te maken met drukpunten,klankschalen,bachtherapie enz.het is een alternatieve therapie.ze is er 1 keer geweest en ze heeft sindsdien geen driftbuien meer gehad.ze is veel actiever en vrolijker.eerst was ze ook altijd moe,nu staan haar ogen veel helderder.ze heeft ook niet meer gehuild.dus van 3 driftbuien per dag naar 0,perfect toch!!!

als je sensitherapie intoetst bij google krijg je info,anders kun je ook terecht op www.nieuwetijdskinderen.org.ze heeft tot op de dag van vandaag geen enkele driftbui meer gehad en ze is ook nooit meer abnormaal moe.ook bij adhd kan sensitherapie helpen.ik ben zelf in nuenen geweest.daar betaalde ik 50 euro voor 2 uur.eenmalig,en toen was het goed.