hallo…
ik heb een peuter van 2,5 jaar, pff de peuterpuberteit is aangebroken
- niet luisteren, maar dan ook echt niet
- driftig
- gillen
enz…
hoe gaan jullie ermee om?
ben ik heel benieuwd naar,
groetjes
mw
hallo…
ik heb een peuter van 2,5 jaar, pff de peuterpuberteit is aangebroken
mw
Als wij willen dat Erik luistert, dan krijgt 'ie één waarschuwing en doet hij het dan niet, dan gaat 'ie even voor een paar minuten de gang in. Hij probeert nog wel eens te slaan (ons, maar ook de katten) en dan gaat 'ie direct naar de gang. Bij gillen en driftig worden laten we hem meestal in z’n sop gaarkoken en negeren we het. Dan houdt het het snelste op hier. Afleiden zou je ook kunnen proberen, maar dat werkt hier niet altijd.
Veel succes!
Groetjes,
M
Wij geven onze dochter 1 waarschuwing en anders zetten we haar op de gang. Dat vind ze zo erg dat het dan acuut over is. Vroegtijdig ingrijpen helpt hier ook goed door het gedrag een andere draai te geven dus afleiden. Bij gillen laat ik het weleens gaan … het hangt een beetje van de ernst van de situatie af. Soms hoort gillen en op de grond liggen krijsen er ook bij en dan zie ik even niets! Wordt het te gek voor mijn trommelvliezen dan laat ik weleens even mijn stem horen en dan is het ook ineens stil.
hoi
gelukkig mijn aanpak is toch wel het zelfde als die van jullie!!!
het is onze eerste ,en bij mij komt er dan toch soms wel twijfel, of ik het goed aanpak!
wat ik wel weet is dat je een lange adem moet hebben…
gelukkig is het verder een heerlijk energiek mannetje, hopelijk gewoon weer een fase,
groetjes
mw
De peuterpuberteit is inderdaad een fase, maar daarna gaan we vast weer over in een andere fase die ook lastig kan zijn
Groetjes,
M