Dit is vast een topic die al veel vaker is geopend, maar ik zie zo gauw de zoekfunctie niet meer om dingen terug te zoeken van eerdere topics??
Julian kan af en toe een echte driftkikker zijn. Met name op momenten waarop hij moe aan het worden is, zowel voor zn middagslaap als 's avonds.
Hij begint dan met behoorlijk ondeugend gedrag: gooien met speelgoed, aan dingen zitten waarvan hij weet dat ie er niet aan MAG zitten en normaal ook niet doet, slaan (met name richting mij); dat soort dingen!
Wanneer ik hem corrigeer (boos of rustig) dan wordt ie dwars. Gaat huilen/krijsen, op de grond liggen en doet erg boos!
De grote vraag is dan, hoe ga je daar het beste mee om?
Ik probeer het te negeren als ie op de grond ligt te krijsen, maar oh wat is dat moeilijk. Vooral als ik zie dat ie gevaarlijke fratsen uit gaat halen, zichzelf laten vallen, enz.
Ik merk wel dat als ik me er mee bemoei, hij óf nog razender wordt en ik daarvan de pineut word (slaan, schoppen enz) óf ik moet l*llen als Brugman om hem rustig te krijgen.
Wat werkt bij jullie??
En nog wat anders:
Altijd als ik op het punt sta om weg te gaan en de jas komt te voorschijn, of zn schoenen, dan begint het gedoe. NEE NEE NEE, soms tot huilen toe. Meestal probeer ik hem over te halen, maar besef ook wel dat dat echt niet altijd de beste manier is: ‘als je jas aandoet, dan krijg je van mama een…’ Werkt vaak wel, maar om hem nou steeds maar te belonen voor het luisteren naar zn moeder, dat gaat te ver.
Ook kan ik geregeld het geduld opbrengen om gewoon maar te wachten tot ie komt. Ik zeg het dan echt tegen hem: ‘nou, dan wacht ik wel op je!’ En dat duurt soms best een poosje, maar uiteindelijk komt ie altijd bij me en trekt ie op een normale manier zn jas aan! Nu ik zwanger ben, heb ik dat geduld vaak niet meer, ik kan dan al snel fel uit de hoek komen --> niet eerlijk natuurlijk. Maar de maat is gewoon sneller vol dan anders.
Wat werkt bij jullie om de jassen aan te krijgen en vervolgens weg te kunnen?
Alvast bedankt voor de tips!