Driftbuien bij verschonen en omkleden

Hallo ikkeben dinnie`s,

Ik maak me een beetje zorgen om Joaquin, ik dacht eerst dat het een fase was dat hij het even vervelend vond om verschoond te worden of aan-en uit te kleden. Inmiddels is het een soort van gewoon geworden omdat hij het s ochtends met verschonen doets middags voor het middagdutje en tussendoor verschonen vindt hij verschrikkelijk hij gilt soms de longen uit zijn lijf. Ik doe heel voorzichtig met schoonmaken met nat doekje en probeer hem af te leiden met liedjes, speeltjes of een koekje maar het mag niet baten. Ik kan hem zelfs bijna niet in bedwang houden want hij stribbelt fors tegen en is ook heel sterk. Hij huilt ook heel verdrietig dan.
Het vreemde eigenlijk is, dat hij het `s avonds bij het vaste bed-ritueel niet doet, dan is hij heel rustig, lacht hij en kletst hij met verschonen dan is er dus niks aan de hand.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn of iemand tips om hier mee om te gaan?

Alvast bedankt! xxx

(Joaquin is 14 mnd)

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 31 Dec 2010 14:31:32

Puur uitproberen! Hij doet het waarschijnlijk 's avonds bij het vaste ritueel niet omdat het een vast ritueel is. Regelmaat is heel belangrijk voor die kleintjes.

Het is gewoon een fase, zoals je al dacht, maar het is gewoon een lange fase. Heel veel kindjes doen rond die leeftijd moeilijk met verschonen, eten, slapen etc.
Kwestie van vol blijven houden, consequent zijn en laten merken dat er niet met je te sollen is.

Daarbij zit-ie in een sprong en dat kan ook nog weleens de boel nog erger maken.

Groetekes, Sje

Wat Sje zegt Dat komt precies neer op wat ik er ook over te zeggen zou hebben.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Luka heeft dit toen hij 15 maanden was ook een week of 3 gedaan. Wij konden hem afleiden met een boekje, hij vond de plaatjes geweldig en ging dan druk in gesprek met de plaatjes.
Ook prezen we hem dan de hemel in dat hij zo’n grote jongen was en zo zoet bleef liggen, dat werkte super! Luka blijkt erg gevoelig te zijn voor complimentjes, geweldig!
Met complimentjes krijgen we vrijwel alles van hem gedaan, is erg prettig.

Hier is het ook drama met verschonen, Ook gillen, huilen, wegdraaien ed. Net of je ze weet ik wat aandoet. Ik hou hem stevig vast en soms kan ik hem afleiden met iets maar meestal niet. Moet zeggen dat het wel iets beterder wordt,

Ok! Bedankt voor de tips en toch een geruststelling dat het (redelijk) normaal is. Ik blijf ook stug volhouden en vertel hem op een rustige toon dat dit iets is wat MOET en dat hij maar beter lief kan zijn want dan gaat het sneller haha, ja ik denk dat hij er toch misschien iets uit kan halen wat hij begrijpt (ze zijn zo bijdehand hè die kleintjes) en als ik dan consequent blijf volhouden hoop ik dat het snel overgaat!

Groetjes!

Lilypie Second Birthday tickers

ik moet het ook meestal staand doen, want Colin is ook watervlug. Ik heb een eenpersoonsbed op zijn kamer staan en op de muur muurstickers geplakt. Hij gaat dan staand naar de stickers kijken en zo verschoon ik hem. Is alleen minder bij een grote…
Bij Colin is het wel al minder drama geworden. Eerst krijste hij alles bij elkaar, dat doet hij nu niet meer gelukkig.

22-12-2009 colin geboren