Driftbui

Hoi!Hoi!

Elk kind heeft er waarschijnlijk wel eens last van, een driftbui. :-@
De mijne ook, niet zo heel erg vaak, maar als het zover is, dan gilt hij ook echt de longen uit zijn lijfje en is gewoon niet rustig te krijgen.
Meestal na 5 min lopen komt hij tot bedaren, maar zodra je hem weer neerlegt begint hij meteen weer.

Nu zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen hiermee zijn, en tips zijn altijd welkom.

Groetjes Marianne

ja hoor hier nog steeds,die van 8 wat minder nu,maar die van 4 kan er wat van…ik negeer het gewoon en word het te gortig dan kan ze op haar kamer uit leven

als ik er tegen in gaat doen ze het nog harder,en nu is de lol er gewoon van af zo zie ik het

Bianca,Dylan & Kaitlyn

hoi
ja das is altijd wat he he die driftbuien! als stefke echt erg wordt dan wordt hij ook even apart gezet…
maar lars das een ander paar mouwen hij is pas 6,5 maand en uiteraard kan je een babytje niet straffen he… hij heeft er de laatste week erg veel last van hij heeft o een periode van alleen maar op de arm en anders gil ik… ik probeer dan soms om hem toch even te laten zitten of liggen ma dan wordt hij zo boos en neem ik hem automatisch op… denk ook dat je mat babytjes niet veel anders kunt doen. denk echt dat het enige wat je kunt doen als je kleine mannetje een driftbui heeft hem proberen te kalmeren…

liefs jessica, &

Driftbuien wil ik het niet noemen bij mijn jongste, maar ze kan wel heel goed haar ontevredenheid tonen. Als ze bijvoorbeeld gaan zin heeft om te slapen of zonder uitzicht op mensen in de box te liggen of wippertje te zitten. Meestal is optillen en verandering van zit-of ligplek voldoende en de bui over.

Bij mijn oudste twee heb ik wel dat ze echte driftbuien hebben en er niet uit lijken te komen. Dat is soms wel eens even aftasten of ik ze nou wel moet sussen of beter kan laten uitrazen.

Mijn oudste wilde als baby alleen bij mamma zijn, ze pikte niemand anders, zelfs pappa niet dit tot enorm grote frustratie en uiteindelijk ben ik daarom ook gestopt met werken. Echt mega driftig als ik er niet was en daarom heb ik uiteindelijk dr heel veel bij me gehad, hahaha soms met afwassen in het buikzakkie. Toen ze net een jaar was hebben we bewust voor dit gedrag ( moest het toch eens afleren ) naar het kdv gebracht. 1 Ochtend a 3 uur en sindsdien ging het steeds beter en is ze nooit meer zo pissig geweest als dat ze toen kon zijn. Dit gedrag had ze trouwens ook toendertijd met het slapen gaan, en daar hebben we op een gegeven moment maar door heen gebeten door dr te laten brullen, krijsen en roepen. Dit was niet lang nodig voordat ze begreep dat ze dus gewoon alleen in dr eigen bedje moest slapen. Nu gaat alles prima en mijn jongste is niet zo snel zo pissig ( nog ? ). Gelukkig is het een heel gemoedelijk ventje.
Bij Evianne werkte het vaak als ik dr gewoon op schoot nam ( of ze wilde of niet ) en dan knuffelen, boos terug worden had geen enkel nut/ effect. Maar dit verschilt wel per kind denk ik hoor !