Ik wijtte het eerst aan de naweeen van de BMR en meningokokken-prik dat Mats van die driftbuien had, maar nu zijn zaakje er weer redelijk goed uit ziet en hij geen verhoging meer heeft, blijven de huilbuien. Als iets maar tegenzit, niet lukt, wordt afgepakt, hij zich verveelt, iets niet mag, werpt hij zich op de grond en gaat op zijn rug liggen en slaat met zijn armen om zich heen en zwaait met zijn benen heen-en-weer. Ook zien we vaak dat ie heel nauwkeurig naar onze gezichten zit te kijken hoe wij op een bepaalde situatie reageren en zien we zijn mondje soms al flink betrekken om vervolgens of het op een brullen te zetten of een lieve glimlach te geven.
Is dit een typische fase voor zijn leeftijd (ruim 16 maanden)? Ik kan me niet herinneren dat Jens dit heeft gehad? Die was wel heel eigenzinnig toen Mats net geboren was, maar niet van die om-zich-heen-slaan-en-schoppen-buien.
Hoe ga je hier mee om? Gewoon negeren zoals we al proberen (hoewel je soms op visite gewoon je kind zo snel mogelijk stil wil hebben en hem toch oppak om te troosten en af te leiden)?
Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003