Dreumes weigert avondeten

Dag allemaal!

Eigenlijk gaat het hartstikke goed met ons meisje, maar de afgelopen weken hebben we een ‘probleempje’ met avondeten. Zodra Lieve 's avonds in de stoel wordt gezet en het bordje ziet aankomen, ‘ontploft’ ze. Ze huilt, wordt rood, doet heel driftig. Pas als ze haar toetje krijgt komt ze weer bij. En dat eet ze dan met smaak op.

We waren net bezig met ‘met de pot mee-eten’, en dat ging eigenlijk best goed. Maar toen werd ze ziekig en daarna wilde ze gewoon niet meer. Soms een paar hapjes, vaak ook niet. We hebben toen een keer een potje gegeven (dat at ze vroeger altijd graag) en dat ging één keer goed, maar daarna ook niet mee.
Mijn vriend heeft haar gisteravond, toen ik er niet was en Lieve weer ontplofte, in plaats van avondeten een halve droge boterham gegeven. Dat ging er goed in. Maar mij lijkt dit niet zo’n superplan… avondeten en anders niet. Of toch?

Lieve eet overdag 2 a 3 boterhammen, 1 a 2 stuks fruit, een koekje, en 2 flesjes melk van 120/4. Een van die flesjes krijgt ze 1,5 uur na het avondeten, voor het slapen gaan. En dat toetje dus nog.
Al met al wel genoeg lijkt me, zodat ik het niet erg vind (probeer te vinden) dat ze haar avondeten niet binnenkrijgt. Wat vinden jullie? Mist ze nu een bepaalde soort vitamine?

Wat een eigenwijsjes zijn het soms… en ze is pas 14 maanden!!!

Ze is met je aan het sollen. Hoort bij de leeftijd.

Wil ze niet eten, dan maar niet eten! Bord weghalen en klaar ermee. Ze is gewoon aan het proberen of ze lekkerdere alternatieven kan krijgen. Niet in meegaan! Geen toetje geven en ook niet iets van een boterham geven ofzo omdat je wilt dat ze toch iets eet. Dus die actie van je vriend niet meer herhalen!!!

Door de dag heen krijgen ze zat voedingsstoffen. Van slecht avondeten worden ze niet slechter.

Ook niet alleen maar dingen gaan koken die ze extra lekker vindt, want dan heeft ze je nog waar ze je wil hebben.
Doorgaan zoals het tot nu toe ging en als ze niet eet, haal je haar bord weg (ook niet meer teruggeven als ze net doet of ze wel wil eten!) en eet zelf lekker verder. Die kleine meid ondertussen negeren. Ook al krijst ze de hele boel bij elkaar dat ze toch wil eten, niet intrappen want ze zal geen hap eten als je haar bord terughaalt.

Gewoon elke avond weer een bordje bij haar neerzetten en uiteindelijk zal ze weer gaan eten, want ze krijgt dan door dat er met jullie niet te sollen is.

Ze zal wel op andere gebieden proberen om toch te sollen. Bijv. met slapen of luier verschonen. Op dezelfde negeer-manier te werk gaan.

Groetekes, Sje

Yup, hier is het soms precies hetzelfde!
We hadden het gisteravond nog, hij ging zitten spelen met zijn eten, dus bord weg!
Later nog een keer geprobeerd, maar nee, hij ging niet eten, dus heeft hij pech.
wel zit hij dan heel de tijd zielig te doen, maar dat negeren we gewoon, en hij mag pas uit zijn stoel als papa en mama allebei hun bord leeg hebben!

Verder krijgt hij dan wel gewoon een toetje. dat is gewoon weer een nieuwe kans.
Succes ermee, enne… volhouden hè?!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hier is het ook al een tijd af en aan met eetproblemen 's avonds.
het is vaak of spelen met eten of gewoon niet willen eten, tja dan maar niet hoor.
ik heb ook het idee dat ze overdag voldoende aan vitamine e.d. binnenkrijgen.
Lindsey krijgt hier altijd 1 keer een waarschuwing, luisterd ze daar niet naar dan wordt d’r bord weggehaald. Vaak is het dan ineens brullen (want het is zo leuk spelen natuurlijk) maar dat wordt genegeerd en dan houd het huilen met een paar tellen wel weer op.

dus het is even doorbijten maar uiteindelijk werkt het!
enne welkom in de peuterpubertijd!!!

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

quote:
dus het is even doorbijten maar uiteindelijk werkt het! enne welkom in de peuterpubertijd!!!

liefs,
Rinske

Wooow, nu al?? Ze kan nog niet eens echt lopen… Maar het is een behoorlijke Miss Eigenwil, dus dat wordt nog lachen.

wellicht de beginnende tekenen van de peuterpubertijd, het gedrag is er in ieder geval zeker naar!

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Wij hebben een dame die ineens van lucht kan leven. Dat betekend de hele dag goed eten en 's avonds twee hapen eten en twee happen toetje als ze dat al wil. Dus merendeel zonder eten naar bed. Prima hoor als zij niet eten wil eet ze niet. Maar ze krijgt geen alternatief aangeboden.

Groetjes,

Michèle

Erg herkenbaar hoor. Sanne eet inmiddels weer wat groente oke het zijn 3 hapjes, maar de afgelopen bijna 2 maand alleen vlees en aardappels of niets. Gewoon negeren. Sanne is nu eindelijk rustig aan tafel. Als ik haar haar eten voorschoof was het ook brullen en de rug toe keren. Maar ze zal en moest blijven zitten van mij. Nu is het prima. Alhoewel ze niet echt geweldig eet. Maar een luiers dat ze heeft. Dus het is goed. En ze halen de vitamines wel ergens anders uit. Een kind laat zich echt niet verhongeren hoor.

Groetjes en sterkte Carolien

Niets meer toe te voegen aan de collega-moeders…enne, tegen papa zeggen dat 'ie niet mee zo’n softie moet zijn…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nick heeft soms ook nog problemen met avondeten. Maar nou is het mij ook opgevallen dat ze op de creche soms na 16.00u nog koekjes en drinken krijgen. Ja daaag, dat krijgt hij thuis zelfs niet eens na 16.00 dus geen wonder dat hij dan zijn avondeten niet meer wil. Ik ga er volgende week wat van zeggen. Wij eten namelijk rond 17.30…
Dus gisteren vond ik het ook niet gek dat hij niet veel wou eten. En ik die andere keren maar boos zijn terwijl het dus gewoon aan dat rare tijdstip van de creche ligt. Nu wist ik het zeker omdat ik hem zelf wat eerder had opgehaald. Om half 5 zaten ze nog te snoepen notabene. Feestje of geen feestje.

Maar ik haal dan ook het bord weg, geef hem niets meer (na een aantal pogingen) en het toetje wil hij zoiezo bijna nooit op soms een paar hapjes na. Ik haal ook geen speciale toetjes meer. Hij eet gewoon de vla van ons (als hij dat dus al wil).
Hier is het ook al regelmatig voorgekomen dat meneer zonder avondeten naar bed is gegaan. Hij schijnt er geen problemen mee te hebben want hij is net zo tevreden als hij van tafel gaat en wordt ook niet wakker van de honger. Prima hoor.

Groetjes Bianca

quote:
Niets meer toe te voegen aan de collega-moeders......enne, tegen papa zeggen dat 'ie niet mee zo'n softie moet zijn....

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/89Wep1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

het is inderdaad echt een softe papa, in ieder geval wat eten betreft. Ik enk ook omdat het een meisje is! Maar ik ga m dit allemaal lekker laten lezen. Bedankt voor alle reacties!

tja het lijkt een makkelijke oplossing om dan maar een boterham te geven, maar uiteindelijk werkt het alleen maar averechts. hier bij ons thuis ook een papa die dit even goed door moest krijgen, maar zeker nu we ook hierin een front vormen heeft Lindsey het des te sneller door.

liefs,
Rinske

@Tamarah: vaders en dochters hè…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Yep vader en dochters…