Dag allemaal!
Eigenlijk gaat het hartstikke goed met ons meisje, maar de afgelopen weken hebben we een ‘probleempje’ met avondeten. Zodra Lieve 's avonds in de stoel wordt gezet en het bordje ziet aankomen, ‘ontploft’ ze. Ze huilt, wordt rood, doet heel driftig. Pas als ze haar toetje krijgt komt ze weer bij. En dat eet ze dan met smaak op.
We waren net bezig met ‘met de pot mee-eten’, en dat ging eigenlijk best goed. Maar toen werd ze ziekig en daarna wilde ze gewoon niet meer. Soms een paar hapjes, vaak ook niet. We hebben toen een keer een potje gegeven (dat at ze vroeger altijd graag) en dat ging één keer goed, maar daarna ook niet mee.
Mijn vriend heeft haar gisteravond, toen ik er niet was en Lieve weer ontplofte, in plaats van avondeten een halve droge boterham gegeven. Dat ging er goed in. Maar mij lijkt dit niet zo’n superplan… avondeten en anders niet. Of toch?
Lieve eet overdag 2 a 3 boterhammen, 1 a 2 stuks fruit, een koekje, en 2 flesjes melk van 120/4. Een van die flesjes krijgt ze 1,5 uur na het avondeten, voor het slapen gaan. En dat toetje dus nog.
Al met al wel genoeg lijkt me, zodat ik het niet erg vind (probeer te vinden) dat ze haar avondeten niet binnenkrijgt. Wat vinden jullie? Mist ze nu een bepaalde soort vitamine?
Wat een eigenwijsjes zijn het soms… en ze is pas 14 maanden!!!