Hoi Yvon, vervelend is dat hè?! En wat een rot tijden! Ik heb denk ik wel goede tips voor je. Dit heeft bij ons in ieder geval uitstekend gewerkt.
ik zou in ieder geval meteen stoppen met een fles geven om door te laten slapen. Is heel slecht voor zijn tanden en hij gaat daar aan wennen waardoor je dadelijk weer terug bent op een nachtvoeding. Ik zou als het echt niet anders kan water geven.
Het kan er misschien aan liggen dat hij veel indrukken heeft op gedaan dat hij slecht slaapt maar dan zou het waarschijnlijk één nacht zijn en dan is het weer over. Ik zou ook nu meteen ingrijpen voordat het dadelijk echt niet meer te overzien is:
Wat ik in de periode dat mijn zoontje slecht sliep heb gedaan is (vooral consequent zijn en niet zielig vinden hoor!):
- meteen de eerste 5 minuten naar hem toe gaan, even terug instoppen (geen licht aan ofzo) over zijn bolletje aaien en zachtjes toespreken, zeggen dat het nog geen tijd is om eruit te gaan.
- stopt hij niet met huilen/jengelen/mopperen: na 15 minuten weer naar hem toe, herhaal hetzelfde ritueel geef hem desnoods een slokje water.
- huilen nog niet opgehouden, na 30 minuten weer naar boven hetzelfde ritueel herhalen.
en zo blijf je consequent doorgaan. Misschien duurt het 2 of wel 3 nachten dat je dit moet doen maar je bent er echt vanaf als je dit hebt doorgezet! Haal hem nooit uit zijn eigen kamer, desnoods houd je hem in je armen als hij erg overstuur is, maar niet mee in eigen bed of naar beneden.
Als wij Joaquin nu nog wel eens horen ga ik er na 10 minuten naartoe, stop ik hem opnieuw in en zet zijn (babyfoon) muziekje weer aan (daar vraagt hij dan zelf om zo schattig… maargoed
dan is het de rest van de nacht weer stil, dit komt bij ons 1 keer in de week, 1 x in de 2 weken voor en gelukkig op een wat schappelijkere tijd dan bij jullie (of rond 22:00u of om 24:00u…).
Een muziekje (!) of lampje op de kamer wil soms ook wonderen doen![]()
hoop dat je hier iets aan hebt heel veel succes en sterkte toegewenst!! Grtjs x Ghislaine.