Dreumes van 15 maanden slaapt nog steeds niet door

help mijn zoontje heeft nooit echt doorgeslapen,maar al sinds april ongeveer,slaapt hij beter,sommige nachten slaapt hij door soms even tutje in en was weer klaar.
maar nu sinds vorige week,word hij elke nacht wakker om 2 uur ongeveer,en slaapt pas weer in om 4 uur.
we hebben van alles geprobeerd maar niks helpt,laten huilen,even op de arm nemen,niks helpt.
pas als we de fles geven wordt hij weer stil en slaapt verder.dus als we dat niet doen blijft hij tot de volgende ochtend murmelen,dus niet krijsen gelukkig.maar wel wat huilen en mopperen.hij kan gewoon zijn slaap niet vatten.
nu hoorde ik van mijn schoonzus dat het misschien kan komen omdat hij net begint met lopen,en dat het een hele ervaring is voor zo’n kleine.
klopt dat?
zal het daar aan liggen?
ik ben doodmoe,want meneer slaapt smorgens ook tot 8 uur en wil ni meer slapen.dus uitslapen wil ook niet.

ybruinenberg

Hoi Yvon, vervelend is dat hè?! En wat een rot tijden! Ik heb denk ik wel goede tips voor je. Dit heeft bij ons in ieder geval uitstekend gewerkt.

ik zou in ieder geval meteen stoppen met een fles geven om door te laten slapen. Is heel slecht voor zijn tanden en hij gaat daar aan wennen waardoor je dadelijk weer terug bent op een nachtvoeding. Ik zou als het echt niet anders kan water geven.
Het kan er misschien aan liggen dat hij veel indrukken heeft op gedaan dat hij slecht slaapt maar dan zou het waarschijnlijk één nacht zijn en dan is het weer over. Ik zou ook nu meteen ingrijpen voordat het dadelijk echt niet meer te overzien is:
Wat ik in de periode dat mijn zoontje slecht sliep heb gedaan is (vooral consequent zijn en niet zielig vinden hoor!):

• meteen de eerste 5 minuten naar hem toe gaan, even terug instoppen (geen licht aan ofzo) over zijn bolletje aaien en zachtjes toespreken, zeggen dat het nog geen tijd is om eruit te gaan.
  • stopt hij niet met huilen/jengelen/mopperen: na 15 minuten weer naar hem toe, herhaal hetzelfde ritueel geef hem desnoods een slokje water.
  • huilen nog niet opgehouden, na 30 minuten weer naar boven hetzelfde ritueel herhalen.

en zo blijf je consequent doorgaan. Misschien duurt het 2 of wel 3 nachten dat je dit moet doen maar je bent er echt vanaf als je dit hebt doorgezet! Haal hem nooit uit zijn eigen kamer, desnoods houd je hem in je armen als hij erg overstuur is, maar niet mee in eigen bed of naar beneden.

Als wij Joaquin nu nog wel eens horen ga ik er na 10 minuten naartoe, stop ik hem opnieuw in en zet zijn (babyfoon) muziekje weer aan (daar vraagt hij dan zelf om zo schattig… maargoed dan is het de rest van de nacht weer stil, dit komt bij ons 1 keer in de week, 1 x in de 2 weken voor en gelukkig op een wat schappelijkere tijd dan bij jullie (of rond 22:00u of om 24:00u…).

Een muziekje (!) of lampje op de kamer wil soms ook wonderen doen

hoop dat je hier iets aan hebt heel veel succes en sterkte toegewenst!! Grtjs x Ghislaine.

Lilypie Second Birthday tickers

dat zou heel erg goed kunnen en ze verbruiken meer energie wat dus meer honger betekent. Wat je zou kunnen doen is overdag proberen om wat meer aan te bieden. Ik weet ook niet of hij voordat hij gaat slapen om een uur of 1930 nog een fles krijgt, maar je zou bv een pap fles kunnen geven en kijken of hijd an de nacht wel goed door trekt. Mocht het zijn dat hij echt nog wakker wordt, dan is mijn mening (en ikw eet dat er vele anders denken) heel simpel. Lekker wat melk of pap geven als hijd aarna meteen weer slaapt. Ik weet dat er mensen zijn die zeggen dat je echt nie t terug moet naar de nacht voeding, maar jij hbent degene die de volgende dag weer er vroeg uit moet om bv weer te werken, en 1 nacht of zelfs een week lang is wel te doen met een nachtbraker, maar als het al weken of maanden speelt, dan gewoon wat geven, geeft jezelf ook meer rust. Hebben wij wel gedaan en het hield vanzelf op, na een maand of 3, sliep hij uitzichzelf weer door.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Het is natuurlijk aan jou wat je met de tips doet die je krijgt, maar 3 dagen doorbijten of 3 maanden weer iedere nacht een nachtvoeding, ik zou het wel weten. Wel goede tip trouwens, mocht je dat idd nog niet doen om voor het slapen gaan een (pyjama)papje te geven. Grtjs x

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 09 Sep 2011 15:16:07

Vervelend dat je zoontje zo slecht slaapt… Krijgt hij overdag genoeg voeding binnen? Anders zou je hem overdag misschien wat meer voeding aan kunnen bieden zodat hij meer verzadigd is voor de nacht. En idd de laatste fles wat pap erin doen zodat hij iig geen honger heeft.
Ik zou ook niet meer voor een nachtvoeding kiezen, maar ik sta niet in jou schoenen. Kan me goed voorstellen dat je er wel voor kiest dus je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Verder zijn er genoeg technieken die zeggen dat ze een kind door laten slapen, maar het is aan jou wat je ermee kan en wilt doen.
Succes!
Groetjes Nancy
ps ik heb de babyslaapgids digitaal staan, als je wilt kan ik die wel naar je toe mailen?

hoi

heb ook al geprobeerd om hem pap te geven voor slapen gaan,helpt niks.
en dan is hij ook nogal een vreselijke slechte eter.lust bijna niks.
geen brood geen koekjes.pap en potje krijgen we er soms nog met moeite erin.
ja weet het moet normaal gesproken met de pot mee eten,maar dan houd hij niks binnen,spuugt er alles uit.
en met potje blijft het er nog in zitten,jaja en ook nog een 6 maanden potje.
ik weet het,het is erg,maar hebben al van alles geprobeerd.helpt niks.het is een en al gevecht.zelfs al een maaltijd overgeslaan,maar zelfs dat helpt niet.
ook al zie je dat hij honger heeft.erg raar maar waar.
ben hier dus ook zo wanhopig bij,maar moet dinsdag naar de cb,kijken wat die zegt.

ybruinenberg

Yvon, ben je al ooit bij de huis / kinderarts geweest om de eet / slaap problemen te bespreken? Misschien is er medisch iets aan de hand met je zoon dat hij daarom zo moeilijk eet en slaapt…
(sorry, ben zelf geen fan van het consultatiebureau, want die wuifde de koemelkallergie en verborgen reflux die mijn zoon bleken te hebben zo van tafel)
Groetjes Nancy

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 10 Sep 2011 10:38:39

nou ik weet zeker dat hij dat niet heeft.
want hij kan het wel hoor.en melk drinkt hij al tijd al en heeft daar geen last van.
tis denk ik een fase, vannacht ging het weer wat beter.

ybruinenberg

Als je zeker weet het dat het niets medisch is (ik ga er nu vanuit dat je al bij een arts ben geweest), dan is het een kwestie van concequent zijn, hoe moeilijk dat ook is.
Met 15 maanden heeft hij simpelweg geen nachtvoeding meer nodig en wordt hij waarschijnlijk uit gewenning wakker.
En dan is het een kwestie zoals Ghislaine al beschrijft in haar reactie… volhouden!

Hoi Yvon,
Hoe is het nu ermee? Ook hier hebben wij 'n ventje, die altijd al slecht heeft geslapen maar nu is het ook echt drama…
Ben benieuwd naar jouw verhaal/oplossing.

Groetjes,
Jennifer