Dramatisch

Hallo,

Mijn zoontje is sinds een paar dagen echt dramatisch aan het doen…
Vooral als je hem wilt douchen, dan krijst hij de hele buurt bij elkaar, terwijl er daarvoor niks gebeurd is qua vallen oid… Dus ik snap niet dat hij zo dramatisch doet terwijl hij gedouched word…
In zwembad vind ie helemaal prima, is niks aan de hand, maar het douchen en in bad gaan thuis, is een drama!
Hebben jullie kindjes dit ook gehad of hebben het nog steeds?
Zo ja, is dit een fase of…
Kan hem moeilijk niet onder de douche zetten want schoon worden moet ie sowieso!
Zelfs als ik mee ga, met hem onder de douche vind ie het maar niks en issie er liever ook gauw weer onder weg…
Ben benieuwd naar de reacties… Aan de ene kant vind ik het super sneu dat hij zo aan het huilen is, maar aan de andere kant, kan hem dus moeilijk niet douchen…

Nathanael is van 10-06-09

Welkom in de peuterpuberteit…

Groetekes, Sje

Yep, PPT. Is een fase.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Een paar weken geleden hebben we het hier ook gehad, maar ging vanzelf weer over. Toch gewoon onder de douche zetten, inzepen, afspoelen en er weer onder vandaan. En verder negeren dat gegil…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Volgens hem kan hij prima zonder douchen hoor.
Dus weer iets om zich tegen af te zetten.

Sterkte.

M.

PPt daar had ie al last van, hij zegt nooit nee maar nu zegt ie het alleen maar…
Gelukkig is het met het douchen maar een fase.
Thx voor de reacties!

Fabienne heeft ook moeilijk gedaan met onder de douche gaan en ook nu wilt ze niet, in bad gaan ook liever niet maar ze zal toch moeten. Haren wassen is ook een drama maar ja, ook daar moet ze door heen. Overigens laten we haar nog steeds rustig wennen aan water, maken we het leuk en vertel ik wat ik doe. Dat doe ik vanaf baby af aan al, … na 2,5 jaar is ze nog echt geen water ratje Hier weinig gespetter en gespatter.

Mijn eigen moeder trad altijd heel hardhandig op met haren wassen, onder de douche gaan e.d. Dat werkt echt averechts. Mijn gevoel werd niet serieus genomen en uiteindelijk was ik panisch voor water. Nu ga ik nog steeds niet graag het water in.

Ja je moet het inderdaad ook niet dwingen om onder de douche te moeten,
Inderdaad wat je zegt, maak het leuk en vertel wat je gaat doen en 'm er zelf bij betrekken om zichzelf in te zepen bijv…
Dat werkt iniedergeval hier heel goed, al moet ik zeggen dat het dan alsnog wel een drama is…
In het zwembad vind hij het helemaal niet erg en wil hij er bijna niet meer uit, maar hier onder de douche…
maar gelukkig is dit maar een fase!