Drama tanden poetsen

Hoi allemaal,
Het tanden poetsen van Nina blijft echt een drama. Ik en mijn vriend zijn bang dat we haar een half trauma bezorgen als we het op de hardschikse manier blijven doen. We hebben al vanalles geprobeerd: beer tanden laten poetsen, voor de spiegel poetsen en gekke bekken trekken, haar mijn tanden laten poetsen, een spelletje ervan maken ze wil wel zelf poetsen(likt alleen de tandpasta ervan af) maar als wij het dan na willen poetsen gilt ze werkelijk alles bij elkaar. Nu houd Dave nina vast en ik poets. Ze kijkt bang naar ons als we dat doen. Logisch ook. We willen niet dat ze bang voor ons word als we de tanden bij haar poetsen. Ze kijkt dan op zoeen manier dat we haar ik weet niet wat aandoen. Haar tanden zouden toch goed gepoetst moeten worden. Nu is het steeds maar half werk omdat het een half gevecht is. Iedere avond zitten we er weer tegen op te hikken. Ik wil ook niet straks bij een tandarts moeten zitten met haar omdat ik haar tanden niet goed gepoetst krijg. Ik wou dat het tandenpoetsen een soort feestje was waar we niet tegenop hoeven hikken. Iedere ochtend kijkt ze hoe ik mijn tanden poets. Weet niet meer wat ik meer kan doen. Ik wou dat het eens een keer op een normale manier zou kunnen gaan. Ze krijgt iedere dag voor het slapen gaan wel tandpasta in de mond maar er zou toch ook gepoetst moeten worden? Groetjes chantal

Chantal

vervelend zeg.

Nanik vind het ook geen pretje hoor. Wij poetsen elektrisch en dat vind ze wel leuk zo’n draaiende borstel in haar mond.

Op een gegeven moment zeg ik dan dat ik het ook even bij haar moet doen. Dat wil ze dan niet en sputtert dan ook behoorlijk tegen maar uiteindelijk staat ze het wel toe maar dan ook niet langer dan 15 seconden.
Maarja dan heb ik in ieder geval wel alle tandjes gehad.

Misschien is dit een optie.

Bianca

Misschien is dat inderdaad wel een idee ja. Ik ga het eens uitproberen. Ga toch zo naar de stad een kijken voor zoeen elektrische tandenborstel

Chantal

hoi chantal,

hier vint lieke het soms ook niet leuk, en ik kreeg voor nd de gouden tip en werkt perfect!
Weet niet of je het al geprobeert hebt.
Ik pak mijn tandenborstel erbij en geef die aan lieke en zeg ik lieke mama’s tandjes poetsen en dan oet ze haar mondje automatische open en kan ik haar tanden poetsen!
Geen gevecht en lieke vindt het leuk.
Is eigenlijk hetzelfde als wat wij doen als we de kleintjes een hapje eten geven dan gaat onze mond ook automatische open! (snap je het een beetje?)

misschien te proberen

groetjes gytha

bij Puck was het ook echt drama…totdat we een electrische borstel hebben gekocht. Nu lacht ze hard en is het geen drama meer.

Ja Gytha, dat heb ik ook al geprobeerd. Dan doe ik mijn mond open maar ze wilt dan mijn tandenborstel in haar eigen mond stoppen. En haar tandenborstel wil ze dan ook hebben. En als ik haar die dan niet geef begint ze me met mijn eigen tandenborstel te meppen van woede. Ik ga het elektrisch poetsen eens proberen. Was gister niet naar de stad kunnen gaan(onverwacht bezoek) dus ik ga er vandaag eens heen kijken of ik een goedkope elektrische tandenborstel kan vinden. Laat jullie wel weten hoe het afloopt met de elektrische borstel. bedankt.groetjes chantal

Chantal

Ja wat een drama is dit altijd weer.
Ik ben mondhygiënist en hoor deze klacht vaak. En sterker nog, ik heb er zelf ook mee te maken. Milo vind het alleen maar leuk om zelf te doen, en ja, als mama napoetst dan is de beer los.
Hij gaat echt in de houtgreep. En dan maar gillen boeien maar als hij straks een gataje heeft dan gilt ie harder dus het is kiezen of delen.
van de week was het zo erg, dat hij bleef hangen in het huilen, en hij liep helemaal blauw aan. Ik was geen eens echt begonnen. Ik schrok me helemaal lam. heb hem direct opgepakt en geschreeuwd dat m’n man moest komen. jakkes zeg.
Toen het huilen goed doorzette (en hij dus weer ademhaalde) trok de blauwe kleur weer langzaam weg.
Elektrisch poetsen blijft een aanrader. Ook al staat er “niet gebruiken onder de 3 jaar” kan prima. zou idd dan een wat goedkopere nemen (zijn wat langzamer dus minder heftig) en evt een kinderopzetborstel. Voor volwassenen raad ik een wel wat snellere (dus helaas duurdere) aan, want dit scheelt echt enorm. maar voor die kleintjes is het teveel.
Maar het is voor jou veel makkelijker om na te poetsen, en kindjes wennen aan gebrom in hun mond 9als er dan iets bij de tandarts moet gebeuren…).
En…blijven uitleggen wat je doet en waarom. daarnet had ik even succes, Met heel veel humor moest ie toch wel lachen ook al vond ie het poetsen niet gaaf. En uitgebreid prijzen dan hé.
Maar je leest, je bent niet alleen, zelfs de pro heeft problemen hahahahaha

fijne kerst met stralende tandjes!

x Floss

Hoi Floss,

Nu ik jou reactie lees ga ik toch ook maar eens een elektrische kopen voor mijn dochter. Bij ons is het ook een drama met na poetsen. Ze poetst wel zelf en ik moet zeggen gaat steeds beter maar nog niet goed genoeg. De elektrische van ons vind ze geweldig om te zien dus koop er toch maar een dan.

Dacht trouwens dat ze tot hun volwassen gebit niet elektrisch mogen poetsen. Onze dochter is 3,5 jaar dus al ik jou reactie zo lees mocht het zo wie zo al.

Groetjes

lon106

vind het voor mezlef al drama om electrisch te poetsen… krijg er kippevel van…

maar als ik het zo lees is het beter als een gewone?

Ik heb mijn kinderen nooit gedwongen om tanden te poetsen ook al vind ik dat dit echt moet. Wel elke dag proberen met het ene trucje na het andere. Wat nog zo nu en dan wel hielp was ze zelf een tandenborstel uit laten zoeken en deze zelf gaan kopen. Ze zijn er nu over heen, de jongste probeert zo nu en dan nog wel even om er een potje van te maken, maar over het algemeen gaat het nu prima. Ik denk dat het ze tegen blijft staan als je ze gaat dwingen en het daardoor langer duurt voordat ze er aan toegeven. Belonen met een beloningssysteem werkte hier ook goed voor. Het blaadje van hun bloemetje ging bij goed poetsen 1 plekje naar boven ( samen met nog meer dingetjes kon dit blaadje 10 stapjes naar boven ) en eenmaal boven mochten ze iets uitzoeken uit een pot met kleine speeltjes.
Maar hier moeten ze echter wel iets van kunnen begrijpen al, anders heeft dit systeem uiteraard geen nut.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Joepie! Het tandenpoetsen is gelukt!Heb bij de Kijkshop een elektrische tandenborstel voor kindereren weten uit te halen. Eentje op batterijen. Ze vond het wel vreemd het gebrom in haar mondje. Ze deed zelfs haar mondje open! Ze heeft niet gehuild!!!Wat een verschil met de worsteling met de gewone tandenborstel! Ben nog nooit zo blij met een tandenborsel geweest! hahaha en nu poestsen maar!!!groetjes Chantal

Chantal