Hallo ben ik weer,
Mijn zoontje heeft vanaf zondag een peuterbed (hij wil sinds die staat ook niet meer in zijn ledikant).
De eerste nacht ging het redelijk goed! Hij viel makkelijk en zonder huilen in slaap. Alleen rond 05.00 uur werd hij wakker en klampte hij zich aan mij vast en wilde niet meer loslaten. Een paar keer terugleggen had geen zin; hij ging erg huilen. Dus ik ben maar met hem in de logeerkamer gaan liggen.
Bij zijn eerste middagslaap wilde hij absoluut niet blijven liggen. Mama bleef uiteindelijk maar bij hem tot hij in slaap viel. Het is ook niet niks zo´n groot bed…
De tweede avond bleef hij wederom alleen en stil in bed liggen, maar na 20 minuten begon hij te huilen . We hebben hem laten huilen en wilden echt doorzetten maar ik ben na 5 minuten naar hem toe gegaan. Hij klamt zich vast en wil je niet meer loslaten… Uiteindelijk moest mama net zo lang blijven tot Coen in dromenland was.
Gisterenmiddag, - avond en vanmiddag ging het weer niet goed. Echt krijsen als we de kamer uitgingen. Weer erbij gebleven tot meneer sliep, na een paar minuten slaapt hij.
Hij slaapt ´s middags maar kort (40-50 minuten) en wordt krijsend wakker. ´s Ochtends tegen 05.30/06.00 uur is hij wakker, Dus niet echt veel voor zo´n klein mannetje.
Ik vind het allemaal zo frusterend… het is een heel geworstel om hem in bed te laten liggen… Ik heb zo weinig geduld als hij zo “zonder reden” huilt, terwijl hij voorheen nooit huilde of krijsde… Ik denk dat het geen verlatingsangst is want zodra ik tegen hem zeg; ga rustig liggen, mama zingt een liedje, gaat hij onmiddelijk liggen, is stil en luistert aandachtig. Tot het liedje is afgelopen en ik aanstalten maak om weg te gaan… Dan is het weer brullen.
Wat moet ik nu doen? Dit is natuurlijk de ppt, dat weet ik wel!! Maar ik weet even niet waar ik het moet zoeken als hij zo huilt en roept: “mama waar ben je”… (hartverscheurend)
Ik heb op aanraden van een leidster een poster van Kikker gemaakt en daar mag hij een sticker op plakken als hij “goed geslapen” heeft (als hij wakker is). Maar ja… goed in slaap vallen doet meneer dus niet. Dat beloningssysteem werkt dus (nog) niet.
Iemand advies??
Alvast dank voor het lezen van dit hele relaas en de reacties.
Groeten,
Sandra