ik ben bang dat dit iets is wat met fases weer terug komt. Bo heeft het ook nog seeds in fases. Zo gaat het weken goed, en zo heeft hij weer een periode dat hij het niet meer wil op de commode. Nu is mijn zoontje al 2 dus hij zou in principe (op de luier na dan) alles staand of zittend kunnen, en zodra de luier aan is, mag dit ook van mij. Soms (en met name als hij net uit bad of onder de douche komt) probeer ik toch zoveel mogelijk af te leiden , omdat het dan toch handiger is als hij even blijft liggen. Ik laat hem dan zelf wat uitkiezen wat hij graag wil vasthouden. De ene keer is dat een boekje, en de andere keer is het de thermomether !!! Omdat ik er natuurlijk bij sta en het in de gaten kan houden, mag hij van mij dus die thermometer vasthouden, en kan ik hem tegelijkertijd afdrogen, luier aan doen etc.
Zodra ik klaar ben moet hij het inleveren, of als hij er gekke dingen mee gaat doen.
Een flesje drinken (zodra de kleine dit zelfs vast kan houden) wil ook nog wel eens helpen. Dan is hij zo druk met drinken, dat je hem gewoon verder kan helpen, en heel veel praten tijdens het versconen als ze moeilijk doen, veel vragen stellen werkt hier ook nog wel eens goed. Wij hebben stickers van Cars op de muur bij de commode, en ik vraag dan bij elke sticker wie dat is, of de kleur van het behang, etc.
Meestal werkt dat wel en heel soms heeft hij gewoon de kop verkeerd staan, en werkt niks, en dan is het gewoon stug volhouden. En het gekke is, zodra je klaar bent, dan is alles weer goed, hadden ze nou maar door dat hoe minder ze protesteren, hoe sneller alles gaat, maar dat weten ze helaas nog niet!
liefs woezel