Drama op de commode!

onze dochter lizzy van iets meer dan 13 maanden zet het op een krijsen zodra wij haar op de commode leggen.
ff snel een luier verschonen of aankleden dat is echt een drama!!!
zij wurmt zich omhoog zodat ze kan gaan zitten,maar ik leg haar terug tot dat ik klaar ben met verschonen of aankleden.
wie herkent dit en heeft tips.
als ik haar laat zitten dan geef ik haar haar zin en daar wil ik ook niet altijd aan toegeven.

wat ik al doe is muziekje opzetten(kinderliedjes) gister heb ik voor aan de muur (bij de commode) een woezel en pip gekocht en gelijk op de muur geplakt.
ook dit lijdt niet echt af.

eten is ook haar hobby niet op dit moment,is dit ook herkenbaar voor jullie?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

groetjes angelique

Hallo Angelique,

Onze dochter ligt ook niet graag op de commode, zij wil ook het liefste zitten. Natuurlijk ook wel begrijpelijk, zittend aankleden is veel leuker, dan kan ze meehelpen en ziet ze dingen beter. Dus bij ons is het liggend verschonen voor de luier met een speeltje of kammetje en de overige kleedjes worden zittend gedaan.

Groetjes Jeuly

Dat had ik vroeger ook met mijn kleine meid Ik bleef steeds proberen en extra blijven doen openduur gaf ze zich over en ging het allemaal wel.
En ik zong altijd een liedje voor haar en gaf haar dan ook de pamper in der handen of een knuffel die ze leuk vind. beetje onder tussen spelen met der bijvoorbeeld kietelen. kiekeboe spelen met de trui. Laten weten dat het niet erg is de commode

Groetjes

ik ben bang dat dit iets is wat met fases weer terug komt. Bo heeft het ook nog seeds in fases. Zo gaat het weken goed, en zo heeft hij weer een periode dat hij het niet meer wil op de commode. Nu is mijn zoontje al 2 dus hij zou in principe (op de luier na dan) alles staand of zittend kunnen, en zodra de luier aan is, mag dit ook van mij. Soms (en met name als hij net uit bad of onder de douche komt) probeer ik toch zoveel mogelijk af te leiden , omdat het dan toch handiger is als hij even blijft liggen. Ik laat hem dan zelf wat uitkiezen wat hij graag wil vasthouden. De ene keer is dat een boekje, en de andere keer is het de thermomether !!! Omdat ik er natuurlijk bij sta en het in de gaten kan houden, mag hij van mij dus die thermometer vasthouden, en kan ik hem tegelijkertijd afdrogen, luier aan doen etc.
Zodra ik klaar ben moet hij het inleveren, of als hij er gekke dingen mee gaat doen.
Een flesje drinken (zodra de kleine dit zelfs vast kan houden) wil ook nog wel eens helpen. Dan is hij zo druk met drinken, dat je hem gewoon verder kan helpen, en heel veel praten tijdens het versconen als ze moeilijk doen, veel vragen stellen werkt hier ook nog wel eens goed. Wij hebben stickers van Cars op de muur bij de commode, en ik vraag dan bij elke sticker wie dat is, of de kleur van het behang, etc.
Meestal werkt dat wel en heel soms heeft hij gewoon de kop verkeerd staan, en werkt niks, en dan is het gewoon stug volhouden. En het gekke is, zodra je klaar bent, dan is alles weer goed, hadden ze nou maar door dat hoe minder ze protesteren, hoe sneller alles gaat, maar dat weten ze helaas nog niet!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

o hier is dat al tijden drama. Ik geef hem zijn tandenborstel dan heb ik een paar minuten voor de luier. Hij wil ook alleen maar zitten of draaien. Heel irritant. Ik doe de luier nu vaak op de bank of op bed omdat ik hem daar in de houdgreep kan nemen.

Succes

22-12-2009 colin geboren

bedankt meiden vor jullie verhalen,ik geef idd ook wel iets om mee tespelen als ik ga verschonen of aankleden.
we hopen maar dat deze fase weer snel over gaat maar ja dan komt de volgende fase weer de hoek om kijken?

is het met eten ook zo dat ze na de helft van pap of groente hun hoofd weg draaien en niet meer willen eten?
liz doet dat namelijk al weer een tijd in het begin vond ik dat ze alles moest eten maar ja als je dat blijft doen dan heeft ze dalijk een afkeer voor eten.
wat ik nu doe ik probeer dan nog 2x aan tebieden en dan stop ik maar.
als ze trek heeft dan komt ze toch wel?

hoe gaan jullie hier mee om doen jullie ook het zelfde als mij of doen jullie het anders?

groetjes liek

Wat ik hier doe, ik bied hem het eten aan, wil hij niet dan niet, niks geen vervanging, heb je dan nog honger? pech, volgende ronde , nieuwe kansen!!
Kijk als je kleine het doet omdat die het echt niet lust, dan zou ik het niet twee dagen achter elkaar geven (maar niet stoppen met geven, want ze ontwikkelen hun smaak nog, dus het is goed dat ze het wel af en toe krijgen, ze gaan het dan vanzelf waarderen)
Zo ga ik hier er mee om, en ze hebben heel snel door (sommige zijn wat langzamer daarin) dat ze niks anders meer krijgen, en dan kiezen ze echt wel eieren voor hun geld!!
Maar… soms hebben ze ook gewoon een periode dat ze wat minder eten, omdat ze niet meer hoeven, en soms periodes dat ze heel veel eten!!! (groeispurtje ofzo).
Als je je echter aan het bovenstaande houdt, dan weet je min of meer zeker dat als ze niet meer willen, ze ook echt niet meer willen , en niet een poging is om wat lekkers te ontfutselen! (wat ze altijd af en aan blijven proberen he)

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Dat doe ik ook 2x proberen als ze niet lusten dan niet.
Volgende dag weer het zelfde
Heb zelfs gehad met de kleine meid dat ze rodekool niet luste
Paar keer geprobeerd maar steeds tegen zitten dus heb ik een paar maanden gewacht en nu lust ze het gewoon al een tijd
Nu zelfs loop ze soms tegen te werken gooit ze het eruit
dan zeg ik tegen haar: '‘dan niet’'
Ik ga ook niet haar verplichten want dan gaat ze juist huilen als ze die vork/lepel ziet
Probeer het paar dagen gewoon weer dan eet ze opeens wel helemaal op.
of de volgende dag.

Groetjes

Zeer herkenbaar probleem, maar het wisselt hier per dag en tijd. Soms blijft hij als een zonnetje liggen en de keer daarop wil hij alleen maar staan.

Ik geef hem een speeltje en dan blijft hij vaak net lang genoeg liggen om de luier te verschonen. De rest doe ik dan staand of zittend. Het nadeel is dat hij erg graag wil staan, maar nog niet super stevig staat. Daardoor vind ik zitten vaak handiger, dat levert dan wat strijd op. Het aan hem uitleggen werkt trouwens ook. Als ik maar vaak genoeg vraag of hij even gaat zitten, doet hij dat ook.

[img]http://b2.lilypie.com/VhVPp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Yep… heel herkenbaar
Het enige moment dat ik haar rustig kan verschonen is 'smorgens als ik haar net wakker gemaakt heb, in ons bed met een fles melk.
Dan is ze nog een beetje slaperig en blijft ze fantastisch liggen.

De rest van de dag is drama… zeker nu ze opeens weer 3x per dag poept en haar billen weer helemaal open liggen.

Geen tips… behalve toch maar stevig vasthouden

aankleden doen we staand of zittend, maar luier verschonen en romper dichtdoen werkt écht niet bij een meisje dat niet stil wil staan. Dus toch maar liggen dan, met mn ene arm haar in de houdgreep houdend, en met de andere hand haar luier en romper dichtdoen.

Ik hoop maar dat deze fase snel over is want leuk is anders.

Hier ook al een tijdje hetzelfde probleem. Soms krijst hij of dat ik hem weet ik wat aandoe haha wat een drukte makers zo af en toe. De ene keer lukt afleiden wel maar meestal niet en dan wordt het echt een worstel partij om alles aan te krijgen. Ik denk het enige is wat we kunnen doen is afwachten totdat deze fase voorbij is.
Trouwens op de crech doet meneer het niet. De leidster zei van ze vertrouwen hun ouders en daarom doen ze het bij ons. Dus eigenlijk kunnen we het ook als een compliment zien.