Drama bij tandjespoetsen

Jasper houdt totaal niet van tandjes poetsen…
hij heeft nu 6, bijna 8 tandjes, dus er moet natuurlijk dagelijks gepoetst worden,
maar aangezien hij er echt niet blij mee is wordt het huilen en tegenstribbelen!

Als ik hem zelf een tandenborsteltje in de handen geef, dan gaat ie daar wel op bijten, maar hij accepteert het absoluut niet dat ik met een ander borsteltje ga poetsen, of met de borstel die hij heeft probeer mee te poetsen.

Ik heb verschillende dingetjes geprobeerd, afleiden met een speeltje, mijn eigen tanden poetsen, Jasper mijn tanden laten poetsen (daar moet ie dan wel weer om lachen…), Maar het gaat bij hem niet zonder protest.
Meestal dring ik niet teveel aan, want ik wil niet dat het tandenpoetsen een soort trauma voor hem gaat worden, maar ik zal uiteindelijk toch zijn tandjes moeten poetsen. Iemand tips/ideeen om het makkelijker te maken?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Heb je al een vinger-tandenborsteltje geprobeerd? Dit gaat vaak stukken beter. Je kindje went zo aan dat er in zijn mondje wordt gewerkt. Je kan dan als dit goed gaat weer overstappen op een normaal tandenborsteltje. Zijn te koop bij apotheek/drogist
Succes!

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 27 Jun 2010 22:20:09

Op schoot nemen en voor de spiegel gaan zitten. Dan zien ze wat er gebeurt en dat vinden ze vaak leuk.

Tja, het is bij de meeste kindjes vroeg of laat een drama. Het zal toch moeten gebeuren. Ontelbare mama’s hier moeten hun kindje in de houdgreep nemen en zo de tandjes poetsen. Dat was hier ook zo. Uiteindelijk wordt het beter. Erik is nu 2 en vindt het lang niet meer zo vervelend. Het gaat niet altijd zonder protest, maar goed…hij zit nu tenslotte in de peuterpuberteit dus mag dat

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Tim vond het toen hij de leeftijd van jouw zoontje had ook niet leuk. Hij had zijn eerste tandjes met 7 maanden en vond het geen enkel probleem als we die poetsten. Na een paar weken was dat over en werd het echt gillen en tegenwerken als we gingen poetsen. Toen dus maar in de houtgreep, want andere dingen zoals afleiden werkte niet. En ja het moet toch gebeuren. Dit heeft een aantal maanden geduurd en ineens van de ene op de andere dag was het over. Hij vind het prima als we poetsen en werkt helemaal niet meer tegen.

Groetjes,
Sandra

Die vingertandenborstel lijkt me een goed plan,
en voor de spiegel…slim dat ik daar niet eerder aan gedacht heb!
Ga ik natuurlijk meteen testen vandaag.
Die houtgreep, tja, dat doe ik dan uiteindelijk ook maar maar ben bang dat ie er dan alleen maar meer problemen mee gaat krijgen, gezien jullie reacties lijkt dat wel mee te vallen en is het een fase waar we doorheen moeten.
Wel grappig hoor, het is idd precies zo gegaan als Sandra omschrijft, eerst vond ie het poetsen prima, totaal geen bezwaar maar een paar weekjes daarna sloeg het helemaal om!

Nou ik ga met jullie tips weer aan de slag, dank daarvoor!
We moeten hem ook al 2x dgs voor een puf in de houtgreep, dus ja ik hoop voor het tandjespoetsen een wat prettigere oplossing te vinden

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ik zou hem gewoon s’avond of s’morgens het is maar net wanneer je poetst hem zijn tandenborstel geven. Hem “zelf” laten poetsen en dan de tandenborstel weer aan de kant. Wij hebben ook een tijdje geprobeerd om onze meid haar tandjes te poetsen. Dit wilde ze echt niet. Brulle. Op het Cburo zei de mevrouw dat de tanden nog niet zo als bij een volwassen moeten gepoetst worden. Als ze eerst een tijdje hun eigen tanden poetsen. Dus alleen wat op de tandenbortsel bijten is het goed genoeg. De tandpasta komt zo wel in het mondje en dus bij alle tandjes.
Ik heb haar toen een week of wat elke keer de tandenborstel zelf gegeven, na een tijdje ben ik het weer van haar over gaan nemen, En toen was het klaar. Ze poetst nu eerst “zelf” en dan gaat mama er achter aan

Lilypie Second Birthday tickers

Hier wil Minke ook altijd eerst "zelluf!"doen en daarna doen wij het nog even echt goed ( zij snoept vooral de tandpasta eraf…). Ze vindt het steeds minder erg, eerst moets ze echt in de houtgreep en nu doet ze "aaaaa"als ik het vraag en kan ik er goed bij

Ben benieuwd of het beter zal gaan mama van Jasper!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker