Drama bij anders slapen

Wie kent dit? ik kan nooit een dagje van huis om mijn kleine ergens anders te laten slapen… wel als dit in zijn schema past bijv. om half 10 uiterlijk bedje in smorgens … maar als ik bij iemand op koffie wil of naar mijn schoonouders dan krijst meneer alles bij elkaar… misschien té moe. Ik ben dan redelijk conseqeunt (dit wel geleerd met inbakeren) maar… hij wint het toch. Huilt gerust een uur lang (lees krijsen)

bijv gister moest ik naar mijn schoonouders (trouwdag) daar was ik om kwart over 10 (was file) meneer wat heel de tijd wakker in autu dus ik denk dan gaat hij daar wel slapen… ging piepen/jammeren op een gegeven moment dus ik hem op bed gelegd. Nee hoor krijsen zeker een uur lang. Toen eruit gehaald en de fles gegeven en wilde ik naar huis gaan… niet slapen in de auto. Mijn moeder zou de middag oppassen omdat ik naar werk moest. Daar ook niet geslapen… dus savonds was meneer hardstikke moe en heeft heerlijk geslapen … moest nog de fles om 21.00 uur maar verder heerlijk geslapen (was bang van de vele indrukken dat hij de nacht ook zou gaan spoken maar gelukkig niet) …

iemand tips … moet ik altijd thuis blijven voor hem of juist proberen deze fase te doorbreken?

Lastig! Erik slaapt elders ook niet goed, behalve bij mijn ouders waar hij één dagje per week naartoe gaat als ik werk. Ik ga wel met hem op visite, maar dan altijd na het middagslaapje. Dan is hij in ieder geval redelijk uitgerust. Hij gaat dan na een paar uur ook jengelen hoor, maar met een speentje kunnen we het dan nog redelijk redden. En in de auto onderweg naar huis valt hij dan meestal wel in slaap. Ik moet zeggen: als het kan, ga ik zonder hem op visite bij mensen maar als dat niet kan, dan dus na het middagslaapje.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

tja zo’n miep ben ik ook… liever dan maar minder op pad etc. maar manlief vind dat de kleine er aan moet wennen?! ook bijv met een verjaardag savonds … ik zeg of apart of 1 van ons … maar wil graag dat de kleine in zijn eigen bedje slaapt. vooral ook omdat hij die laatste voeding niet meer krijgt nu! maar … volgens manlief moet het wel lukken om hem mee te nemen…

ben ik dan zo’n zeur/watje of …

Ik heb morgan eigenlijk vanaf het begin overal mee naar toe gesleept en eigenlijk heeft ze altijd overal geslapen. Dus ik ken het probleem niet echt. Ook op de creche sliep ze eigenlijk meteen. Ik heb er wel altijd voor gezorgd dat ze haar knuffeldoek bij zich had dus dat ze lekker kon kroelen.

We hebben nu alleen een campingbedje gekocht omdat ze een beetje uit haar wagenbak begint te groeien en ze er niet echt comfortabel meer in slaapt, maar ik denk niet dat daar problemen mee komen omdat ze dus op de creche ook goed slaapt. En ik wil haar niet overal in haar wagen laten slapen als ze bak eraf is. Dus zo kan ik de hele dag met de kerst naar mijn schoonmoeder om te helpen.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb ongeveer hetzelfde met mijn dochtertje gehad. Dat had dan ook wel te maken met een beetje verlatingsangst, wat normaal was bij 10 maanden. Mini-boy, volgens mij is jouw kleintje nog wat jonger toch? Maar als je je kleintje lang laat huilen als ie in een andere omgeving is, dan kan ie een beetje bang worden omdat ie niks herkend, er andere geluiden zijn en alles anders ruikt.

Als mijn dochter bij anderen moest slapen overdag dan gaf ik haar dus wat meer aandacht bij het slapen gaan, bleef ik er wat langer bij en nam ik haar op de arm als dat nodig was. Terwijl dat thuis nooit echt nodig is.

Verder is mijn ervaring dat mijn dochter 's avonds zó moe zijn dat het 's avonds naar bed brengen bij anderen niet zo’n probleem geeft. Het is wel even wat georganiseer om haar uit het bedje te halen, in de auto te zetten en thuis weer in bed te doen. Maar bij ons ging dat wel goed. En oefening baart kunst…!

Overigens laat ik mijn dochter ook zoveel als mogelijk lekker thuis slapen en plan ik afspraken om haar slaapjes heen. Maar van zo af en toe weg met haar krijgt ze niks, is alleen maar goed om aan te wennen. Je kan niet alleen maar thuis blijven.

Succes ermee verder
Iris

Hoi,

Mischien even een gedoe om mee te nemen. Maar ik gaf altijd aan de oppas net na het inbakeren d’r eigen dekentje en lakentje mee. Eigen geur en bekentheid met slapen is erg belangrijk. Ook deed de oppas haar altijd een pyjama aan ( dat hoorde bij haar ritme) dit deed ik ook als ik naar mijn broers of zussen vriendinnen ging.
Misschien dat dat helpt. Ik weet niet of ie inslaapt met een muziekje die nam ik ook mee. Verder bleef ik even iets langer in de kamer en ging steeds een stukje verder de kamer uit. Kost je 2 minuten meer tijd maar mischien is dit ook de truk bij hem.

Onze dochter heeft lang ingebakerd gezetten. Wij namen haar na de gewen tijd ook gewoon mee en bakerde haar gewoon overal in en dan ging ze daar in een bed.

Nou misschien heb je er wat aan,

groetjes

lon106

hoi meiden bedankt voor jullie reacties… ik ben nu in ieder geval weer gerustgesteld… ga het gewoon proberen… hij is heel veel gewend qua geluid etc en slaapt er tot nu toe gewoon doorheen… ben ik zo blij om! vooral omdat ik de eerste weken toen hij huil baby was niet durfde te hoesten naar toilet te gaan etc. en nu… kan een bom naast zijn bed gooien en hij merkt er weinig van! …

wil andere hier niet de ogen mee uitsteken maar ze juist duidelijk maken dat er hoop is dat alles goed komt… (bedoel vooral danielle hiermee). regelmaat is erg belangrijk… en consequent zijn. maar dat zijn ook 2 hele moeilijke dingen als je kindje anders wil dan jij…