Drama bij afzetten kdv

Wat Eva de laatste tijd heeft? Ze raakt volkomen in paniek als papa haar afzet bij het kdv! Het is al een paar gebeurd, dat ze zich helemaal aan hem vastklampt, ontzettend huilt en dat ze echt helemaal over de rooie gaat. Manadag stond ze hartverscheurend te huilen voor het raam toen hij weg ging en vandaag weer. Toen ik in de auto stapte om te gaan werken, huilde ze tranen met tuiten en rende ze naar de auto. Ze deed echt haar handje op de ruit, zo van: mamaaaa, niet weggaaaaan! Heel zielig!

Op deze groep zitten veel oudere kinderen van 4 en haar vriendinnetjes van de vorige groep komen pas in januari over. Of het daarmee te maken heeft? Als papa haar op komt halen, is ze volop aan het spelen en rennen en ze heeft het ook gewoon over ‘naam van de groep’ en over de kindjes daar. Volgens de leidsters doet ze het ook prima? Hebben jullie een idee waarom ze zo doet? Ik vind het zo zielig als ze zo overstuur is en papa ook. Die vindt het echt vervelend worden om haar te moeten brengen…

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Is er niets bijzonders gebeurd volgens de leidsters, wat kan verklaren waarom ze zo doet? Anders zou ik zeggen dat het te maken heeft met wat jij schrijft. Ik herken het vanuit hier in ieder geval wel. Het is nooit fijn, maar het gaat ook vaak snel weer beter. Het afscheid kort houden (doe je vast al) en niet laten merken dat ze je ermee heeft. Bah, succes!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik heb het hier ook een tijdje gehad met Merel. Toen ik weer bijna begon te werken na mijn zwangerschapsverlof van Anouk. Ik werd toen om half twee 's-middags door het kdv gebeld, dat Merel alleen nog maar had gehuild vanaf dat ze was gebracht en dat ze het niet konden doorbreken. Het heeft bij ons echt wel een week of 6 geduurd voordat het weer goed ging. Nou gaan ze ook maar 1 dag in de week naar het kdv. Ik heb bij Merel wel een beloningssysteem ingevoerd. Als ze 3x niet gehuild had, gingen we een ijsje eten. Dat heeft wel gewerkt, anders kwamen we er echt niet door.

Groetjes Natasja

Op zich werkt een beloning bij Eva denk ik wel, zo is ze ook zindelijk geworden. Dat ga ik eens proberen. Ik vind het zo zielig. Dan loopt er zo’n klein blond meisje huilend door de gang en dan is ze opeens weer zo klein. Ik zal nog eens aan de leidsters vragen hoe zij die bui doorbreken? Hopelijk gaat het wel weer over, want zo is het vervelend om haar achter te laten.

Groetjes Rainbow

Hier hebben we het met Marijn ook gehad. Ongeveer 4 a 5 keer. Hij zat toen net in de periode van zindelijk worden/zijn, gebroken voet. Maar of het daar mee te maken had weet ik niet. En ongeveer 2 maand geleden zat hij niet lekker in zijn vel toen heeft hij ook een week of 3 gehuild als ik wegging. Echt hartverscheurend dat je je kind van je af moet trekken en helemaal overstuur is. Op dat moment was hij ook heel bang dat we niet weer kwamen en hebben thuis ook hele drama’s mee gehad. Gelukkig is het nu weer over.
En vaak spelen ze als jij de hoek om bent al weer met andere kinderen. Maar je gaat niet lekker weg.
Een beloningssysteem werkt hier ook goed dus je zou het altijd kunnen proberen. Heb je al aan haar gevraagd waarom dat ze huilt?
Suc6 en hopelijk gaat het snel beterder.

Wat jullie ook zeggen, is bij Eva ook zo. Ze raakt in paniek als ze wordt afgezet, maar als papa eenmaal weg is, is ze supervrolijk. Toen hij haar ophaalde, was ze met andere kindjes aan het rennen en gillen, ze vermaakte zich prima. Het lijkt dus gewoon een soort ‘laat me niet alleen’-fase te zijn. Ze zegt ook vaak, als ik bv Max ga halen: ‘Ik wil mee. Anders ben ik alleen’. Het afscheid nemen is niet fijn, maar ik kan het wel loslaten nu ik weet dat ze de rest van de dag gewoon vrolijk is!

Groetjes Rainbow