Drama Antibiotica kuur toedienen

Hoi Meiden.

Ik heb hier een erg ziek en zwak vogeltje op de bank liggen met gisteravond een piek van 41,7 graden koorts

Gistermiddag met Ruben naar de huisarts geweest aangezien de koorts al 4 dagen aanhielt, vertrouwde het toch niet helemaal en wat blijkt een bacteriele infectie. En heb een antibiotica kuur meegekregen, in de vorm van tabletten die in een klein laagje water opgelost kunnen worden.
Maar het is 3 maal daags een drama, met het innemen hiervan, huilen en kokhalsen.
en dan is dit nog maar dag 2!!

Kan hij ze niet gewoon stuk bijten en dan een slok water er achteraan nemen?
Of moet het persee in water op gelost worden?

Groetjes Marianne mama van Ruben

Bel de ha of apotheek even weet je het meteen zeker.

Lastig he als ze het niet willen. Mijn collega heeft dit ook met haar dochter echt een ramp vind ze het.

Groetjes,

Michèle

Heb je al geprobeerd om toe te dienen met een spuitje? (Zonder naald natuurlijk). Die hebben ze bij de ha-praktijk of bij de apotheek en als het goed is zijn die gewoon gratis en anders kosten ze erg weinig.

Als je Ruben half liggend in je armen houdt en dan via de binnenkant van de wang spuit, gaat het als het goed is wel goed.

Was laatst nog iemand die zo’n drama had met antibiotica en daar ging het met dat spuitje ook stukken beter.

Wat kapot bijten en met slok water doorslikken betreft moet je even de apotheek bellen. Kan zijn dat dat echt niet mag omdat het de werking van het medicijn aantast.

Groetekes, Sje

Wij hadden voor 2 weken terug antibiotica voor Nick. Wij hebben er een spuitje bij gevraagd. Wij deden dat op het aankleedkussen liggend en dan het spuitje in de mondhoek. Of we deden het na zijn fles smorgens en savonds ook in mondhoek. Soms met slag of stoot maar we hebben het gelukkig in een week tijd erin gekregen!

Succes
Groetjes Bianca

Idd, met een spuitje gaat het heel goed. Krijg altijd vloeibaar!
1 x spuiten en het zit erin. Hier doen ze het altijd zelf, ik maak de spuit klaar en hun doen het in hun mond.
Succes!

Groetjes Maaike, mama van Nicky en Bob

Lilypie Derde Ticker" border=0>

ja maar ruben is 4 jaar, die krijg je echt niet meer een flesje naar binnen…

wat ik wel deed met fie was omkopen

als je dit nou zo vaak doet krijg je aan het einde iets wat je graag wil hebben(puzzelboekje, kleuren etc0

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hé Meiden.

Vanmiddag even zo’n spuitje gehaald bij de huisarts.
Mare dat was totaal geen suc-6
Maar ja wie niet waagt wie niet wint

Dus inderdaad we houden het maar bij omkoperij
Vandaag was de beloning pannenkoeken, en voor morgen moeten we nog even verzinnen.

Verder begint het weer een beetje op Ruben te lijken de praatjes komen terug en hij is gelukkig weer deels van de bank af en met zijn kleurboekjes bezig, de kuur lijkt aan te slaan.
Gelukkig maar want dan deze moeder met een gerust hart weer gaan slapen.
Was even vergeten hoe slopend gebroken nachten kunnen zijn

Groetjes Marianne mama van Ruben

Voor wie die spuitjestruc ook ooit uit gaat proberen: nooit doen bij een kindje wat helemaal plat ligt! Dan kan het zich verslikken!

Als je zelf helemaal plat ligt meot je ook geen slok naar binnengewerkt krijgen.

Altijd doen als het kindje tussen zit- en lig-stand is!

Groetekes, Sje

Ik heb hier nog geen ervaring mee.
De truc met het spuitje vind ik wel een goede.
Maar 41,7° koorts!!?
Het arme schaapje zeg!
Hopelijk lukt het met de antibiotoca en word hij snel beter.
En kan je terug lekker slapen

Groeten
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

Pffff mijn dochter heeft op dit moment ook een vloeibare antibioticakuur met spuitje. Afgelopen zondag naar de huisartsenpost geweest. Ze had opeen 39.8 koors. Blijkt ze blaasontsteking te hebben. Vandaag pas de eerste koortsvrije dag. Eindelijk is de kuur aangeslagen. Zij moet dat ook hebben 3keer per dag om 11uur savonds 7uur smorgens en 3 uur smiddags. Vannacht heeft ze ook voor het eerst weer eens doorgeslapen. Pffff die gebroken nachten.Altijd een hoop gezeur om het erin te krijgen met name als ik haar om 11 uur wakker moet maken. Soms spuugt ze alles weer uit. Omkopen s avonds werkt niet echt. Maar smorgens en smiddags laat ze het beter toe.Ik hoop dat ik uitkom met het flesje. Aanstaande zondag laatste spuitje en dan hopen dat het over is…Beterschap voor Ruben ik hoop dat de kuur snel gaat werken. groetjes chantal

Chantal

o wat een ramp marianne .gelukkig krijgt tanja het ook in vloeibaar laatst had ze een blaasonstekking .maar ik doe het ook met spuitje of mooie glaasje
maar ze moet van mij het staande of zittend in nemen .
nou meis veel sterkte en hoop dat ruben weer gauw opknapt veel beterschap

groetjes marielle mama van tanja

nee hoeft niet persee met water,
maar
zou een pilletje in 4 delen hakken, en 1 stukje op een lepel vla ofzo doen, totdat de stukjes op zijn.
nadat ze op zijn goed laten drinken, want het moet wel goed uit elkaar vallen in de maag

trouwens, zou het toch even overleggen met de dokter of dit mag mbt tot wat sje zegt, of dat de werking niet verliest… maar ik zou niet weten waarom? maar zal vast wel wat inzitten als sje het zegt

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 13 Feb 2010 18:04:36