Drama als mama weggaat

Nanik slaat ineens helemaal op tilt als mama weg gaat.
Bij papa heeft ze dat niet.
Vanmiddag heeft ze wel een half uur gehuild en gekijst toen ik even boodschappen ging doen en ze bij papa moest blijven. Toen ik terug kwam zat ze nog helemaal te snikken.

Lijkt wel weer op een verlatingsangst fase maar hebben ze dat op deze leeftijd ook weer dan?

Bianca

Hoi,

Ja hoor dat kan best.
Mijn oudste had dat ook zo rond 2 jaar.
Als ik moest werken begon ze vreselijk te huilen en zei dan: je moet bij me blijven.
Ook wel als ik wat in huis ging doen, dan had ze het liefst dat ik haar de hele dag op schoot hield.
Het is niet leuk als je kind huilt en jij moet even weg, maar ik zou gewoon weggaan en zeggen dat je straks weer komt.
Was je man toen bij haar toen jij wegging?
Als hij nou met haar voor het raam gaat staan en jou uit gaat zwaaien.
De oudste van jullie deed die dat nooit? (huilen bedoel ik dan)

Groetjes Lisan.

ja hoor, Puck heeft het als ik ga werken en zij thuis blijft bij papa. ook wanneer ze naar het kdv gaat. dit had ze eerder niet.

weer een fase…

Waarschijnlijk wel hoor alleen het lijkt wel of Nanik alles 10x erger heeft hihihi.
ze kan het vooral heel lang en hard volhouden.
Heeft ook ineens driftbuien van meer dan 10 minuten. Schreeuwt de hele boel bij elkaar en blijft dan zeker nog wel 30 minuten boos daarna.

Wat een type zeg. Zo klein en dan zo’n temperament.

Waarschijnlijk onthou je alleen de leuke dingen en vergeet je al dit soort fases een beetje van je kinderen.

Bianca

Puck en Nanik zitten weer in een zelfde fase.
Vind ik zo grappig die 2 meiden lopen gelijk op.

Bianca

ja echt wel, ik kan me vaak inleven in jouw verhalen of ik weet wat er nog te wachten staat . Nu ik het er toch over heb… hoe gaat het met Nanik nu zonder middagslaap? Ik twijfel soms wat ik moet doen. oplaten of naar bedje brengen. zonder redt ze denk ik net niet, maar wanneer ze te lang slaap 's middags is het 's avonds lachen gieren brullen…

Hoi Loes,

Hoe lang slaapt Puck nog smiddags?
Als ze het echt nog nodig heeft zou je haar met een uur weer wakker kunnen maken. Zo zal ze savonds ook gelijk gaan slapen.
Want vaak is het zo als ze langer slapen smiddags ze savonds ook weer later gaan.
En dan heb je weer niks aan je avond. Want het is ook wel gezellig om nog even met je man samen te zitten.
Onze dochter sliep niet meer met 2 1/2 jaar omdat ze toen naar de peuterspeelzaal ging en dus 1 middag niet meer kon.
We hebben haar toen alle dagen maar opgehouden en dit ging gelijk goed.
Wel savonds dan om 6 uur op bed.
Nu gaat ze vaak om half 7 slapen.

Groetjes Lisan.

Hoi

Gaat wel goed nu zonder slaapje.

Ze kan het nu goed volhouden maar als ze maar even in slaap valt (ook al is het maar 10 min. in de auto) dan is het weer feest in bed 's avonds.

Ze ligt er 's avonds om 7 uur in en slaapt dan klokje rond dus we hebben geen klagen. In het begin had ze het wel moeilijk maar na een week ofzo raakte ze er steeds meer aan gewend.

En Loesie ben jij al met puck aan het potjes trainen?

Bianca

hoi, wellicht dat we in e vakantie maar 's kijken hoe het gaat zonder slaapje. We zijn al een tijdje bezig met zindelijkheid. ze gaf het zelf aan. sinds kort hebben we ‘echt’ ondergoed en sindsdien gaat het heel goed. 's morgens laten we de luier af en ik zeg dan af en toe dat ze geen luier om heeft en wanneer ze moet plassen de pot in de kamer staat. wanner we weggaan en tijdens het slapen draagt ze wel een luier. als we op visite gaan dan neem ik een pot mee. het gaat heel goed op enkel ongelukjes na.