Draak in de kamer

Sinds vorige week heeft onze kleine man wat nieuws. Het begon een keer met naar boven lopen. TOen zaten er olifanten op de trap… Olifanten weggejaagd, maar toen we boven kwamen zat er een tijger. Ik besloot maar dat dit een lieve tijger was die we konden aaien en dan vanzelf wegging. Dit bleek het begin van wat eerst een leuk spelletje leek. Zogenaamd beesten zien die we dan wegjagen. Maar nu was er gisteren een draak boven… En volgens mij was het een enge draak, want zoonlief (2 jaar trouwens) leek echt bang te zijn en wilde maar niet geloven dat ik de draak echt uit het raam gejaagd had. Nu denk ik dat ik niet zo mee had moeten gaan in dat spelletje, maar juist had moeten zeggen dat er geen olifanten of tijgers waren, laat staan draken… Maar aan de andere kant… een beetje fantasie kan ook weer geen kwaad. Ik heb geen idee wanneer dat magische denken begint? Misschien heeft 1 van jullie een idee hoe ik hiermee om kan gaan??

alvast bedankt

Ik heb dat op dit moment met Nina. Ze durft zonder mij haar kamertje niet op.Ze zegt bang te zijn voor de boze wolf en kijkt ook angstig achter haar deur.Weet ook niet waar dat opeens zo vandaan komt. Ik zeg tegen haar dat ik de boze wolf niet zie en dat ie weg is en dat ze niet bang hoeft te zijn. gelukkig neemt ze daar genoegen mee…

Chantal

Laat je kindje uit de eigen voorraad knuffelbeesten of in de winkel een knuffelbeest of een pop (superheld-pop bijv.) uitzoeken die je op een strategische plek in zijn kamertje zet (desnoods op de overloop bij de deur van het kamertje). Die pop of dat knuffelbeest jaagt evt. draken of wat dan ook weg zodat je kindje toch lekker door kan slapen.

Groetekes, Sje

Hylke heeft tot nog toe nergens last van.
Fantasie genoeg die jongen!
Maar allemaal leuke dingen

Ook verstoppen in de douche (met het licht uit is het daar
toch echt wel donker), of in een kast vindt ie geweldig.

Maar goed, Dikkie Dik en Puffin zijn altijd in de buurt,
dus misschien dat het daardoor komt

M.

gisteren niet op drakenjacht… maar op olifanten jacht. Gelukkig was het een lieve olifant die na 2 keer aaien door het raam “buiten ging slapen” Heb geprobeerd om de grote beer als een soort wacht te laten fungeren, maar dit hielp niet echt. Idee van de kleine man is dat de beer ook bang is voor de olifant… GElukkig pikt ie het wel als ik een “beest” door het raam jaag, maar ja…er moeten toch nog andere manieren zijn…