Draait de nacht om helppppp

Hallo mama’s …

Ik heb dringt jullie hulp nodig,ik heb een zoontje van 3,5 maanden een heerlijke jongen.Maar hij draait de middag voor de nacht.

Dat wil dus zeggen dat hij heel veel slaapt in de middag en in de nacht is hij wakker.
Hij krijgt 5 keer 180cc en een fruithapje de helft van een potje.

Om 06:00 voeding 180cc
slapen tot 08:00
Hij is dan wakker ik ga hem dan in bad doen rond 9:00uur en om 10:00 krijgt hij weer een fles van 180cc gaat dan slapen tot 13:00/14:00

Krijgt dan zijn fruithapje…en na 1,5 uur zijn fles…
rond 17:00/17:30 gaat hij slapen tot 20:00/20:30 ik maak hem dan wakker wat heel moeilijk gaat.Geef hem dan de fles en hij slaapt zo door.
Krijg hem ook echt niet meer wakker.

Om 23:30 geef ik hem de laatse fles en slaapt dan weer door.
Blijft soms 30 min wakker…
Hij komt dan rond 03:00 en blijft wakker tot 05:00 hij blijft dan huilen en een speen werkt soms wel en soms niet.

Hoe kan ik hier verandering in brengen…dit gaat nu al bijna 1 week zo…
Ik heb ook geprobeerd hem in de avond in bad te doen maar hij blijft maar komen in de nacht…loop dan echt zeker 10 keer heen en weer.

Helpppppppppppppppppppppp ik loop echt op mijn tenen weet niet wat ik moet doen.

Groetjes

Erg verveelend, ja…en wat zou je kunnen doen.
Het eerste wat in mij op kwam was het badje naar de avond verplaatsen, maar dit heb je dus al gedaan, toch zou ik het blijven volhouden om het s’avonds te doen, en smeer hem na het badje anders eens in met van die babylotion good night sleep.

Mocht hij s’nacht beginnen te huilen, laat hem dan even, een tien minuten/kwartiertje, zodat hij leert dat er niet meteen iemand komt, misschien valt hij vanzelf wel weer in slaap, of huilt hij op dat moment in slaap, zou ook nog kunnen.

Mijn zoon heeft dit in het begin ook gedaan, toen was hij nog iets jonger dan jou zoon.
Wij hadden het toen helemaal gehad, en hebben hem toen laten door huilen s’nachts
Na een uur was hij stil, dit heeft hij nog 2 nachten volgehouden, en toen was het voorbij, en sliep hij s’nachts door.
Als je deze manier zou proberen, moet je echt een hart van steen hebben op dat moment, het is echt niet makelijk om je zoon te laten jengelen.

Je zou ook nog kunnen proberen om hem overdag wat langer wakker te houden, zodat hij s’nacht wel moet slapen door de vermoeide dag.

meer ideen heb ik eigenlijk niet, misschien kan je er iets mee.
veel suc-6

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Ik ben het volledig met marianne eens.
Patrick had het op een gegeven moment ook dat hij de dag en nacht om begon te draaien. We hebben hem een paar nachten laten huilen ( en zeker zo ontzettend moeilijk maar je doorzetting wordt beloont) daarna sliep patrick lekker door.

Het badje in de avond is een erg goed idee en daar moet je misschien maar gewoon mee door gaan wij badderen patrick nog steeds in de avond en hij is inmiddels al twee jaar oud. dat werkt lekker ontspannend.

ik hoop dat het je lukt hem weer op een goed ritme te krijgen.

houd ons op de hoogte

veel liefs mignon

Pfff vreselijk zeg, heb helaas geen tips, sterkte ermee!

Groetjes Nathalie & Co

Hallo,

Daar ben ik weer…

Nou mijn zoon heeft het vandaag iets beter gedaan dan die dagen ervoor.
Hij was vandaag weer om 02:30 wakker,speentje in zijn mond gedaan.

na 10 min weer huilen en toen heb ik hem 10 min laten huilen jeetje wat was dat erg zeg…
Speentje in zijn mond gedaan en ja hoor hij sliep tot 08:00

Wie weet dat het vandaag weer iets beter gaat.

Thanks voor jullie antwoorden.

Wat fijn dat het vanacht al beter ging, een goeie nachtrust is wel zo belangrijk.

Hoi Safa,

Waar je in elk geval mee uit moet kijken, is terug naar de nachtvoedingen. Als je daar eenmaal weer mee begint om hem te sussen, is het er bijna niet meer uit te krijgen en dan blijf je helemaal voorlopig gebroken nachten houden.

Wat je evt. kunt proberen is zijn laatste fles te maken met flesvoeding (van hetzelfde merk als wat je al gebruikt) voor hongerige babies. Mogelijk dat hij dan iets gevulder de nacht in gaat en makkelijker echt doorslaapt. Tegen de tijd dat hij pap mag, zou je kunnen overwegen om die flesvoeding voor hongerige babies te vervangen door de flesvoeding die hij overdag gewend is met een paar lepels pap erin.

En als je zeker weet dat je zoontje niet 's nachts zoveel wakker is van honger dan inderdaad gewoon blijven proberen met het speentje.
Hij is nog maar heel jong, dus overdag veel slapen dat kun je niet echt tegenhouden.

Groetekes, Sje

Hai,

Onze zoon ging ook beter slapen toen we zijn overgestapt op voeding voor hongerige baby´s (uiteraard van hetzelfde merk als je nu gebruikt). Wij zijn al vanaf heel jong, nog geen 2 maand… (op doktersadvies) met rijstebloem in de fles begonnen. Kijk hierbij wel uit voor buikkrampjes. ( Volgens mij mag rijstebloem al vanaf 4 maanden gegeven worden.) Wij gaven gekookte en gepureerde pruim om de verstopping te voorkomen.
Nog een reactie op de mama die zei dat je niet meer terug moet gaan naar de nachtvoeding, daar ben ik het volledig mee eens!!!
Succes!!Groetjes Charon

Hallo mama’s …

Daar ben ik weer…

Drama was het weer…
Ik wil even erbij vermelden dat mijn zoontje de laatste fles om 23:30/00:00 voeding voor hongerige babys krijgt…gisteren hebben we ook 1 schepje nutrix erin gedaan.Maar hij kwam al om 02:30 en dat ging door tot 05:15 tussen door heeft hij wel denk ik 1 uur geslapen.

Nou om 05:30 heb ik hem maar de fles gegeven…en sliep ook weer meteen…Nee niet lang hoor ik denk 1 uurtje.

Hij was toen 1 uur wakker en heb hem bij me genomen en heeft dan 2 uurtjes geslapen.

Weet niet meer wat ik moet doen…

Ach ja wie weet gaat het wel over een paar dagen over of niet snik snik

Ik snap je helemaal! in het begin ging het hier ook zo, je bent dan wel zo moe gek kun je er van worden.

Maar het het gaat echt over hoor!
Alle ideen die ik had heb ik je gegeven ik zou het dan ook niet meer weten.

veel suc-6 meid.

Hai,

Knap hoor, dat je hem zo lang hebt laten liggen! Ik ben beniewd of het huilen aankomende nacht al minder lang zal duren. Bij ons ging dat redelijk snel. 4 uur achter elkaar werd 3 en half uur, drie en half uur werd 3 uur, en zo verder. Wij gingen 1 keer kijken of er niets aan de hand was, en gaven dan een speentje. Daarna gingen we niet meer kijken. Hij stopte met huilen zodra je hem oppakte! Dat deden we dus ook nooit! We deden ook geen lampen aan.
Misschien kunnen jullie overwegen om om en om 'dienst 'te houden. Koop een set oordoppen, en degene die dan geen 'dienst’heeft, kan lekker even bijslapen. De volgende dag gaat alles natuurlijk gewoon weer verder…

Heel veel sterkte en succes!!
groetjes Charon

Het is wel zo moeilijk, om je kindje te laten huilen.
Maar op een gegeven moment ben je zelf wel zo moe, dat je zoiets hebt van bekijkt het maar.

dat had ik dus, ik ben toen naar beneden gegaan met een deken, heb mijn oorproppen ingedaan en ben gaan slapen.
Mijn man lag gewoon boven te slapen die word nergens wakker van.
Ik wou dat ik dat kon.

Ik merkte wel dat mijn zoontje toen elke nacht minder begon te huilen en binnen een week nou ja paar dagen was het hier gelukkig voorbij.

Ik ben zelf s’nachts alleen een blokje om geweest in de buurt, want dan was het zo lekker rustig, maar het viel me wel op dat ik niet de enige was met een huilend kindje midden in de nacht.

Nu kan ik er om lachen toen appsoluut niet, dus ik weet hoe je je voelt.

Nou weet je wat het is…het was natuurlijk vreselijk moeilijk voor mij.
Maar mijn zoontje huit niet,van ik heb honger hij is gewoon klaar wakker,en als ik hem verschoon is hij dan stil maar als ik hem dan weer in bed leg dan brult hij lekker door.

Vandaag heeft hij amper geslapen,hij kreeg de fles om 05:30 en toen weer in bed,en om 07:30 hoorde ik hem weer huilen,ik heb hem bij mij in bed gedaan en hij heeft 2 uurtjes geslapen…Nou hij heeft voor de hele middag niet geslapen en hij ligt nu pas sinds 19:00 in bed,ben al 2 keer naar hem toe geweest om hem ze speen te geven en slaapt wel weer door.

Ik hoop echt dat hij vandaag door slaapt…Om 23:30 geef ik hem zijn laatste fles en dan maar afwachten.Morgen moeten we naar het consultatie bureau hij krijgt zijn 2de prikje pffffffff

Nou morgen horen jullie wel hoe het is gegaan…

Groetjes Safa en Mary

hallo, ja ik kan me helemaal voorstellen, als je eigen kindje hoort huilen wordt je helemaal niet blij!!
ik denk dat je hem inderdaad gewoon moet laten huilen!1
ik had hetzelfde probleem alleen in de box, elke keer als ik wegging krijsen , een paar dagen volgehouden walkman op en af en toe gluren!! maar het is nu over, ze ligt nu sochtens een uur tot anderhalf uur in de box, je moet echt ff heel hard zijn en dat is o zo moeilijk!!
succes ermee lieve groet van Janneke en Hannah

Nou mama’s …

Mijn toppertje heeft het in de nacht goed gedaan… ik heb hem om 18:30 in bad gedaan en toen de fles en is meteen gaan slapen…

Werd af en toe wakker omdat hij ze speen wou hebben,
heb hem om 23:30 de fles gegeven …en heeft door geslapen tot 07:00 moet wel zeggen dat hij om 03:00 wakker werd omdat hij ze speen wou hebben maar dat vond mama niet ergpfffffffffffffffffffffffff ik heb toch lekker kunnen slapen heerlijk zeg.

Hai!

Mooi zo!! Nu volhouden, he!! Je voelt je meteen herboren als je even lekker hebt kunnen bijslapen!! Fijn voor jullie!!

Groetjes Charon

HEY!!! harstikke fijn!!!
Wat goed van je zoontje, en heb jij eens een nacht lekker kunnen slapen heerlijk hé?
hoop voor je dat het vanacht ook weer goed gaat.

ben blij voor je dat hij vannacht lekker geslapen heeft.
hopen dat het zo blijft!
het lijkt me zo zwaar als je zelf helemaal niet tot rust kan komen.
ieder kind heeft wel eens een paar onrustige nachten, maar als het langer gaat duren!!

groetjes chtista mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

goed dat je zoontje gisternacht heeft door
geslapen.Hoop voor je dat hijvannacht weer doorslaapt.

Ik kan er eigenlijk niet over meepraten mijn zoontje is eigenlijk’
nooit wakker geweest s nachts vaak een beetje brabbelen en dan
valt hij zo weer in slaap of ik moet zijn speentje erin doen, maar voor de rest heb ik geen last gehad s nachts.

katinka