Hellup, mijn zoontjelief wordt te sterk voor mij, haha!
Als ik hem 's ochtends aankleed maait hij alle spullen van de commode, en doet hij alles behalve lief stil liggen. Nu kan ik het nog REDELIJK aan, maar hij is zo sterk… Iemand tips om hem iets rustiger te krijgn, of is dit ook gewooon weer iets wat vanzelf over moet gaan…
Ik geef hem wel altijd al een speeltje in zijn handen, maar blijkbaar is dat niet goed genoeg…
Liefs, Anne
Draaikonten
Boos worden, heeeeeeeeel streng kijken, stem verheffen. Niet pikken dat-ie zich zo belachelijk gedraagt want hij is gewoon aan het uitproberen.
Veel mensen denken dat baby’s van een half jaar nog niet door hebben als er iemand boos op ze is, nou geloof maar dat ze het wel degelijk door hebben.
Als je nu niet streng optreedt, is over een half jaar of een jaar het eind helemaal zoek en heb je een onhandelbare peuter.
Groetekes, Sje
En af en toe speeltje afwisselen want dan is het weer interesant. Morgan deed het bij mij op de bank, ik ben heel boos geworden en nu is het over. Soms probeerd ze het nog wel, maar mamma is baas.
Groetjes,
Michèle

Hier precies hetzelfde. Het enige wat helpt is idd streng optreden. Dan is het wel brullen geblazen, maar het is echt het enige wat werkt.
Groetjes,
M
Zo dan. Boos worden had hier geen nut. Jens lachtte me vierkant uit. Iets in de hand geven om te spelen en gewoon steevast terug rollen en vasthouden was wat hier werkte.

Het enige wat híer werkt bedoel ik Marlala…
Ik moet zeggen: dat uitlachen dat doet Erik ook soms hoor. En dan word ik nog pissiger…het kleine ettertje…
Groetjes,
M
Haha, nou…het echte opvoeden gaat beginnen dan
Ik zal eens even laten zien wie de baas is, hopen dat hij een beetje wil luisteren.
Liefs, Anne
Volgens mijn cb is het geen uitlagen maat lachen omdat mamma gek doet. Yeah right geloof me de draakjes weten volgens mij dondersgoed wanneer mamma gek doet en wanneer ze mamma voor gek kunnen zetten.
Groetjes,
Michèle

Streng zijn helpt inderdaad wel.
Maar toch blijven ze het doen, dat draaien.
zucht Hylke heeft af en toe een paar dagen dat hij het niet doet.
Maar verder: als hij even de kans krijgt ligt ie weer andersom
M.

hahaha… wat denk jij met al die prikkels om je heen… en iemand die je een schone broek wil geven… nope… ze blijven echt niet liggen hoor. Meestal zing ik liedje (hahaha wordt wat afgezongen hier …vandaar dat ze hier in omgeving met oordoppen lopen!) en meestal geef ik iets van gel voor in zijn haar of zalf oid in zijn hand. Luisterd hij dan nog niet … dan is het niks in zijn hand en mama niet zingen maar zwijgend haar werk doen… en dan ligt hij met grote ogen te kijken van wat is dat nu?? én toppunt hij ligt dan stil