Draaien in bed

Hallo,

Milan draait snachts het hele bed rond.
Nu is mijn vraag; hou ik het dekentje in bed of niet.

Milan slaapt met een slaapzak aan, en nu nog zonder deken.
Smorgens heeft hij koude voeten maar een warm hoofd.

Ik ben bang dat als hij zich omdraait, dat hij onder de dekens komt met zijn hoofdje, en dat hij daar niet meer weg kan komen.
En heeft hij het niet te koud zonder dekentje?

Wie heeft een advies voor mij??

Groetjes Vanny, mama van Milan

Zodra ze gaan draaien in bed, alles weghalen. Ook hydrofiel onderlegger, knuffeltjes etc. Alleen kind in slaapzak in bed.

Als het op het kamertje een gewone normale temperatuur is op het moment en je zou het er zelfs met een T-shirt met korte mouwen niet koud hebben, dan is voor de nacht rompertje, pyjamashirtje met lange mouwen, pyjamabroek en zomerslaapzak warm zat. Je zou evt. nog kunnen variƫren met rompertje mouwloos, korte mouw of lange mouw als je twijfelt of het te warm of te koud is.

Onze jongste slaapt op dezelfde manier, die is in staat om te praten en ik hoor haar er nooit over dat ze het koud heeft gehad. Sterker nog, ze zweet zich helemaal suf soms.

Koude voetjes en koude handjes zeggen niks. Als het hoofdje warm is en het nekje warm aanvoelt is het prima.

Groetekes, Sje

Oh ja, en voordat er nu goedbedoelde adviezen komen hoe je een kindje ook vast kunt leggen in bed: NOOIT vastleggen in bed! Op geen enkele manier. Ook niet door de slaapzak onder het voeteneind van het matras door te halen.

Gewoon nooit vastleggen! Levensgevaarlijk.

Groetekes, Sje