Hoi hoi, in aansluiting op de topics over peuterbedjes etc heb ik het volgende : Draaien in bed! Emilie draait wat af in bed en draait zich zo dat ze soms helemaal zonder dekens ligt. Best koud 's nachts en soms ook eng omdat ze door het draaien soms bijna uit haar bedje valt. (haar peuter bed is aan het voeteneind en de hoofdkant een opstaande rand en is alleen in het midden open om eruit te klimmen). Dit zorgt ervoor dat ik automatisch 's nachts zo’n 3 keer wakker word om te kijken of ze niet bloot ligt.
Een slaapzakje vind ik eng omdatik bang ben dat ze kan struikelen erin als ze uit bed komt. Iemand ervaring?
Draaien in bed
shania heeft zo’n meegroeibed !
en die leg k savonds in de bed
kijk als k klaar ben met luna nog een keer
als k naar bed ga nog een keertje +kusje enz.
en dan wordt ze sochtends weer wakker aan de andere kant…
en dat bloot liggen ach leg dr 3 x alstware onder de dekens,
k blijf niet bezig !
succes
Ik denk dat het wel meevalt met het gevaar van dat slaapzakje. Het gevaar van zich helemaal onder de dekens wurmen is groter. Ik zou geen dekentjes op haar bedje leggen maar haar alleen een slaapzakje aangeven (in combinatie natuurlijk met een pyjama ofzo)
Als je bang bent dat ze uit haar bedje valt, maak dan een rol van een badhanddoek en leg die over de lengte van het bed aan de rand onder haar matrasovertrek. Dat is net het heuveltje wat ze nodig heeft om niet uit bed te rollen. Hier werkt die truc prima.
In elk geval 1 belangrijk ding (ik kan het niet vaak genoeg zeggen): nooit vastbinden in bed! Op geen enkele manier!
Groetekes, Sje
vraagje waarom nu al uit het ledikant is best nog wel jong of niet.
daar liggen ze nog zo lekker veilig in.en hoef je je niet zo n zorgen te maken.
Ja dat vraag ik me ook wel af.
Ik lees de laatste tijd zoveel ook op een ander forum dat ze al best jong naar zo’n ander bed gaan.
Tessa is nu 1 jaar en 10 maanden bijna en ligt nog in een ledikant in een slaapzak.
Lekker makkelijk en ze slaapt er nog heerlijk in.
Maar ja misschien geld dat niet voor alle kindjes.
Onze jongste is nu 2,5 en ze slaapt ook nog in haar ledikantje. Overigens hebben we haar nieuwe bed al wel in huis sinds vorige week, dus binnenkort gaat ze wel naar een groot bed (met bedrekje en opgerolde badhanddoek voorlopig)
Groetekes, Sje
Emilie ligt in een peuterbed omdat ze uit haar ledikantje klom. En ik heb liever dat ze uit haar bed kan gaan zelf als dat ze van een toch flinke hoogte naar beneden klapt als ze uit haar ledikantje klimt. Vandaar dat ze in haar peuter bed slaapt, en ze slaapt prima Je moet ook niet vergeten dat zo’n meegroeibed haar nog steeds het ‘knusse’ van een ledikantje geeft, daar het nog best klein alleen veel lager op de grond. Sje, ik ben niet bang dat ze zich vast wurmt, want dat gaat echt prima. Ik zie het alleen helemaal gebeuren dat ze op d’r gezich valt zodra ze met een slaapzak aan wil gaan lopen, nadat ze zich uit haar bed heeft laten glijden. Ze blijft 's nachts keurig liggen en is niet aan het spoken ofzo, maar 's morgens als ze ons hoord dan kruipt ze eruit naar de deur. Maar voor het draaien in haar bed 's nachts vind ik de tip met die handoek subliem! Ga ik zeker proberen
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/DqTbp2.png" alt=“Lilypie 2nd Birthday Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” /></a>
Gewijzigd door - anouschkarosa op 18 Jul 2007 15:38:37
Gewijzigd door - anouschkarosa op 18 Jul 2007 15:40:20
Onze jongens liggen sinds dat ze bijna 2.5 jaar waren in een groot bed, het ledikantje werd gewoon te krap voor ze. Over dat vast binden: wij hadden in het ledikant een soort overtrek over de matrassen en dat overtrek is hetzelfde systeem als een slaapzak, alleen met het verschil dat de overtrek dus om het matras heen zit, dus ze konden niet hun ledikantje uitklimmen!! Veel mensen denken dat dit vastbinden is als ze het horen, maar dat is dus niet het geval. Ze kunnen gewoon draaien, maar niet omhoogkomen en vervolgens hun ledikant uitklimmen. Heeft hier altijd zeer goed gewerkt. Ik snap de bezorgdheid wel, maar is dus in ons geval niet terecht!
Het grote bed werkt hier ook goed: gewoon hun dekbed instoppen, dus niet los over het bed laten ‘hangen’, ze klimmen niet hun bed uit, maar roepen als er wat is. Liggen 's ochtends ( als ze al niet bij ons in de kamer staan…) netjes in bed!
Succes!
Groetjes danielle
benita ligt snachts altijd zonder dek bed op ,heeft nooit graag onder het dekbed gelegen,is wel ook wat ouder dan he,en zelfs met dertig graden ligt ze nog met de pyama aan en de sokken aan(krijg ik haar niet afgeleerd )dus koud krijgen zal ze het niet
Wederom weer een super tip van Sje van die handoek! Ik heb Emilie haar bedje tegen de muur aangeschoven en aan de andere kant dus een opgerolde badhandoek neergelegd. Daarnaast heb ik een slaapzak gekocht die je ook tussen de beentjes kan dichtritsen tot een broek (ook handig voor als je op visite bent en je je slapende kindje in de auto naar huis moet rijden). Super! Gaat hartstikke goed nu: ze rolt niet uit bed én ze ligt niet meer zo bloot.