Dr. Brown fles

Wie heeft er ervaring met deze fles? En wat voor speen gebruiken jullie erbij?

Sinds vandaag heb ik deze fles voor mijn dochter ivm haar krampen en onrustige/huilgedrag. Ze moet er wel heel erg aan wennen maar dat is niet erg.

Hoe ging het bij jullie met deze fles?

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wij gebruiken de smalle versie van Dr Brown en zijn hier erg tevreden over. Kiam drinkt zijn flesje heel erg rustig met speentje level 2 (gewone flesvoeding dus niks ingedikt of zo). Hij reageert wel vaak na de fles maar dat heeft met zn darmen te maken.
Groetjes Nancy

Wij hebben nu met de omneovoeding ook de speen met level 2. Het gaat nog niet heel snel (hij doet 20 min over 180 ml), dus misschien moet ik maar level 3 kopen. Omneovoeding is toch wat dikker dan de HA voeding die ik eerst gebruikte.

20 minuten voor een fles is goed hoor, hier is het niet anders. Maar je kunt het altijd proberen, als het te snel gaat merk je dat snel genoeg.

Ik vond het wel een fijne fles,
maar het schoonmaken en ik vond wel dat hij altijd lekte.

Wat ik er minder aan vond is dat je er moeilijker mee kon spelen, bij Difrax kun je de dop iets strakker/losser draaien.

Wij hadden de lange, smalle fles. Speen krijg je erbij geleverd. Ging hier perfect! Eindelijk deed hij langer over de fles (ipv binnen 5 minuten leeg met Difrax toen 15 minuten) en de krampen werden minder.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Wij hebben ook de smalle fles, maar omdat ze Omneo voeding drinkt (is wat dikker) kon ze uit de speen die erbij zat (fase 1) niets drinken. Ik had dus uit voorzorg de fase 2 speen al gekocht, maar hier drinkt ze ook niets uit. Dus vanmorgen toch maar fase 3 gekocht. Hopelijk gaat dat beter, anders weet ik het ook niet meer. Gisteren heeft ze wel wat uit de fase 2 speen gedronken, maar haar fles kreeg ze niet leeg. Ze deed 20 min over 160 ml of zo en liet toen nog 70 cc staan. Nou ja, het blijft uitproberen!

Ze hebben ook spenen voor dikkere voeding (papspeen) van Dr Brown!

@Zwelgje74: ik heb nu de “level 3” speen en dat gaat goed. Vanmorgen gekocht, maar ik heb direct de papspeen erbij gekocht. Nu nog niet nodig gehad, maar wie weet!

Nou super! Hopelijk blijft ze er netjes uit drinken…

Wij zijn er super blij mee…

Beide boys hier goed uitgedronken… !!

hier werk de dr Brown’s fles ook perfect bij ons mannetje wat startte als een moeilijke eter. Heb ook de difrax fles gebruik hiervoor, maar vond ik niet super, daarom overgestapt, alleen toen kreeg meneer moeite met de speen van dr Bown’s! Ik ben toen de difrax speen op de dr Brown’s fles gaan gebruiken, past helemaal goed en meneer drinkt prima. Chris krijgt friso comfort, dit is ook een dikkere voeding, de M speen van difrax werkt prima. Ook word er “melk” met rijsebloem gedronken, hiervoor gebruik ik de L speen van difrax, werkt ook helemaal goed.

Lfs

Wij zeer tevreden over de flessen van dr. Brown. Wij gebruiken de smalle versie.
Jesper had ook heel erg veel last van krampen. Hij dronk in het begin ook erg snel zijn flessen leeg met H.A. voeding. Binnen 5 minuten en dit was niet goed voor zijn krampen. Toen zijn we overgestapt op Omneo. Toen ging het veel beter. Hij dronk rustiger en de krampen werden minder. Wij gebruiken nog steeds omneo (wel nr. 2) met level 2 en hij is bijna 7 maanden. Hij doet gemiddeld 15 minuten over een fles. Soms eerder, soms langer. Voor de papfles krijgt hij de papspeen. Ik zou deze ook echt pas gaan gebruiken met pap want dit gaat super snel. Binnen 5 minuten is de fles dan leeg bij ons. Wij maken daarom de pap al dikker daardoor. Hij heeft er geen last van gelukkig. Is gewoon een papeter!
Groetjes Daniëlle

Trotse mama van Jesper!!