Doorslapen

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu 3 maanden en slaapt nog niet door. We hebben van alles geprobeerd om haar door te laten slapen maar niks werkt. Nu wil ik eigenlijk de papfles gaan proberen maar dat mag pas vanaf 4 maanden. Zou dat erg zijn? Heeft er iemand nog tips die ik kan proberen? We hebben de laatste fles al vroeger proberen te geven maar dan komt ze s’nachts ook weer vroeger. We hebben ze in bad gedaan voor de laatste fles maar dat werkt ook niet. Laten huilen werkt ook niet. Wie weet er nog wat anders??

Groetjes Jolanda

jolanda

Stoppen met trucjes om haar door te laten slapen. Zonde van de moeite en energie.Een kindje slaapt pas door als het daar zelf aan toe is. Het ene kindje slaapt zo ongeveer meteen door en het andere kindje bij bijv. 6 maanden pas.

Papfles is ook niet echt een optie vind ik persoonlijk. Pap is meer een ontbijtding. Onze meiden hebben allebei een half jaar borstvoeding gekregen dus er was geen optie om ze met pap naar bed te sturen. Die sliepen ook met resp. 3 en 8 weken door.

Bovendien, zelf vind je het ook niet tof om na een vol bord friet meteen naar bed te moeten. Zo werkt dat voor een baby ook. Niet te vol proppen vlak voordat ze de nacht in gaat.

Laten huilen op die leeftijd om te kijken of ze toch weer in slaap valt is ook geen optie. Ze heeft gewoon nog de leeftijd dat ze om nachtvoedingen kan vragen en die moet ze dan ook gewoon krijgen.

Gewoon even doorbijten, gebroken nachten horen er nou eenmaal bij!

Groetekes, Sje

Ik kan me voorstellen dat je graag wilt dat je kindje doorslaapt! Volgens mij zal dat voor elke ouder zo zijn dat ze het liefste hebben dat er s’nachts doorgeslapen wordt.
Alleen is het wel jammer dat kleine kindjes daar “schijt” aan hebben wat ouders willen.
Er zit dus niet heel veel anders op dan afwachten. En idd wat sje zegt pap is eigenlijk iets voor de ochtend. Ik heb bij mijn beide dochters rijstebloem in de fles geprobeerd om 22.30. Mijn beide dames gingen er niet langer van slapen. Ze kwamen gewoon nog een keer in de nacht. Toen ik het een beetje “los” liet dat hele doorslapen was het klaar.
Wat je nog wel zou kunnen proberen om s’nachts maar een klein flesje te geven. Dus geen fles van bijv. 180 water en 6 schepjes voeding. Maar 120 water en 4 schepjes. De nacht erna 120 water 4 schepjes, weer een nacht later 90 water en 3 schepjes.
Dus de voeding wat afbouwen.

Succes…en welkom op ikkeben

Dank jullie wel voor de reacties. Ik probeer de fles ook al af te bouwen snachts. Ze krijgt snachts 150 met 5 schepjes en dan is ze net tevreden. Mijn zoon sliep met 11 weken door en dat ga je toch wel vergelijken en dat moet ik misschien niet doen. Ja ik wil eigenlijk ook rijstebloem proberen. Maar kan dan misschien beter nog even afwachten.

jolanda

Die rijstebloem lekker achterwege laten 's avonds. Ze gaat ook zonder die rijstebloem wel doorslapen.

Bovendien heeft rijstebloem een stoppende werking. Ik weet niet hoe het met haar ontlasting is, maar als ze het daar moeilijk mee heeft, moet je helemaal geen rijstebloem in huis halen. Ook niet om ochtendpap van te maken.

Groetekes, Sje

Hallo,

Nou heb ik nog een vraag. Nou heeft mijn dochter gisteren om 5 uur de fles gehad en is om half 7 naar bed gegaan. En ze heeft tot half 1 geslapen. Dan kan ze het wel! Maar nou heb ik ze ook al proberen wakker te maken maar dan slaapt ze niet meer zo lang. Hoe kan ik dat het beste doen?? Wie heeft er tips?

Groetjes Jolanda

jolanda

Wakker maken?
Nee, lekker laten slapen natuurlijk.
Kan geen kwaad hoor.
Enne, was dat niet wat je juist wil?

M.

Rijstebloem hoeft helemaal niet stoppend te werken. Dat is bij elk kind anders.

Ik zou haar in elk geval niet wakker maken.
Laat het haar zelf maar regelen.
Er komt vanzelf een tijd dat ze gaat doorslapen.

Hier kreeg ze overigens wel een papfles. Daar is o pzich niks mis mee maar ik zou er nog niet zo jong mee beginnen.

Ik zou haar ook inderdaad laten doorslapen en niet wakker maken om 23 uur voor de fles.
Mijn dochter is ook bijna 3 maanden. Ze sliep wel vrij vlot door. Ik heb haar nooit wakker gemaakt voor de laatste fles van bv 23 uur. Ik heb het op beloop laten doen en de fles echt op haar verzoek gegeven. Ze geven zelf aan wanneer ze gaan doorslapen. Ze slaapt nu het klokje rond van 19 uur tot de volgende ochten 7 uur. En anders ga je zelf wat eerder naar bed en mocht ze in de nacht komen? Dan heb je in iedergeval wat meer geslapen.
Laat alles op beloop.

Nou ik heb ze gisteren om 23.00 nog een keer proberen wakker te maken maar dat werkt echt niet. Ze word dan ook gewoon tussen 3 en 4 wakker. Ga haar vanavon rond half 8, 8 uur de laatste fles geven en dan zie ik wel wanneer ze wakker word.
Dat werkt het beste.

Groetjes Jolanda

jolanda