Heej Meiden,
Ik wou eens graag weten wanneer jullie kindje doorsliep en hoelang dan?
En heb soms al gehoord dat ze het laatste flesje sneller geven en een schepje meer erin doen kan dat?
Groetjes valerie
Doorslapen
Morgan sliep kwa flessen met ongeveer 5.5 maanden door maar het echte doorslapen dat ik niet meer hoefde te lopen was met zo ongeveer 8 maanden want toen kon ze der tul zelf vinden en indoen
En wij gaven met 3.5 maanden al rijstepap als laatste voeding want ze bleef honger houden.
Groetjes,
Michèle

Dat is uiteraard per kindje verschillend. Onze zoon heb ik in het begin 's nachts wakker gemaakt voor een flesje, maar daarna heb ik hem zelf laten slapen. Als hij zich meldde, flesje gegeven, maar dat duurde niet lang.
Hoe oud is je kindje?
Ik ben van mening als hij 's nachts nog komt, dan heeft hij waarschijnlijk de nachtvoeding nog wel nodig.
Onze zoon krijgt zijn eerste fles om 6 uur, als hij dan om 5 uur kwam, heb ik hem met een speen geprobeerd “stil” te houden en een beetje te rekken.
De laatste avondvoeding heb ik er vervolgens afgehaald, toen we hem ook daarvoor steeds wakker moesten maken en hij om half 11 al heel diep in slaap was. Zonde! Dus toen kreeg hij om half 9 de laatste voeding en sliep door tot 6 uur.
Nu (hij is een half jaar, maar gecorrigeerd nog maar 3,5 mnd) krijgt hij om 18.30 uur de laatste fles en gaat hij rond 19.30/20.00 uur naar bed en slaapt tot half 7 (dan moet ik hem vaak wakker maken).
Succes!
Heey hallo,
als je bedoelt doorslapen wanneer je de laatste fles weglaat. Dat was hier vanaf een maand of 4. Dat ging ineen keer goed. Nu is mijn zoontje bijna 8 maanden en ik kan je vertellen dat er dan periodes zijn dat in ieder geval in mijn geval doorslapen en dan zijn er weer periodes dat ze 1, 2, 3 of soms 4 keer wakker worden per nacht. Dus ik wil je niet ontmoedigen, want overal gaat het natuurlijk anders. Maar ik mag nu zelf ervaren dat het met periodes gaat. Volgens mij hoort dat bij het baby zijn en de ervaringen die ze op een dag opdoen, dat moet toch verwerkt worden. Dat doorslapen (vind ik) is vaak voor iedereen zo’n doel, maar gaat in ieder geval hier, met vallen en opstaan.
Léony
a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a
Oja, je kan in de laatste fles wat meer voeding doen, zodat hij de nacht beter doorkomt, heb ik ook gedaan.
Mijn zoontje is net 3 maanden oud en vannacht kreeg hij om 9u zijn laatste flesje en vanmorgen werd ie pas wakker om 6u. Is dit dan is één keer of kan dit al doorslapen zijn?
quote:
Dat is uiteraard per kindje verschillend. Onze zoon heb ik in het begin 's nachts wakker gemaakt voor een flesje, maar daarna heb ik hem zelf laten slapen. Als hij zich meldde, flesje gegeven, maar dat duurde niet lang.Hoe oud is je kindje?
Ik ben van mening als hij 's nachts nog komt, dan heeft hij waarschijnlijk de nachtvoeding nog wel nodig.Onze zoon krijgt zijn eerste fles om 6 uur, als hij dan om 5 uur kwam, heb ik hem met een speen geprobeerd “stil” te houden en een beetje te rekken.
De laatste avondvoeding heb ik er vervolgens afgehaald, toen we hem ook daarvoor steeds wakker moesten maken en hij om half 11 al heel diep in slaap was. Zonde! Dus toen kreeg hij om half 9 de laatste voeding en sliep door tot 6 uur.
Nu (hij is een half jaar, maar gecorrigeerd nog maar 3,5 mnd) krijgt hij om 18.30 uur de laatste fles en gaat hij rond 19.30/20.00 uur naar bed en slaapt tot half 7 (dan moet ik hem vaak wakker maken).
Succes!
de mijne sliep met 4 maanden echt door. toen kreeg hij zijn laaste fles om 18.30 (nu nog steeds) en kwam smorgens om 6 uur weer. inmiddels is dat 7 uur geworden. heb nooit rijstebloem of wat dan ook gegeven daar kreeg hij krampjes van. dus hij deed het echt met de fles van 200cc. iets meer in de fles ben ik niet echt mee eens. dat is gewoon veel te zwaar op de maag. in principe moeten ze de hele dag de benodigde cc’s binnen en dan moeten ze ermee kunnen doorslapen. ook hebben wij met 3,5 maand de speen weggedaan. dat heeft ook erg geholpen. daarom is hij nooit meer wakker geworden snachts. behalve met de 2 tandjes die hij kreeg moest hem alleen even een knuffel geven en toen sliep hij weer verder…maar kan je zeggen dat het nooit meer mis is gegaan, denk vanwege de speen die er niet meer was
maar goed ieder doet het op zijn eigen manier.
succes ermee!
Doorslapen moet je niet met trucjes willen forceren. Het ene kindje is eerder aan doorslapen toe dan het andere kindje. Gewoon afwachten wanneer het zover is.
Groetekes, Sje
Als je kindje van 3 maanden van de fles van 21 uur al door slaapt tot 6 uur s morgens dan mag je dat inderdaad al doorslapen noemen en echt heel blij zijn. Want ik denk dat menig andere moeder hier jaloers op zou zijn haha. Onze dochter deed dat gelukkig ook en wij konden zo zelf ook al weer wat uurtje slaap pakken.
Oh ja ik zou zeker niet de laatste fles vullen met van alles en nog wat om zo te hopen op een uurtje extra slaap. Onze dochter sliep de nacht door op 120 ml zonder pap of iets op die leeftijd. Door slapen heeft echt niet met honger te maken. Ik vind het ook jammer dat op sommige CB dat word aangeraden. Want je kindje met een over volle maag op bed leggen lijkt me ook niet zo fijn.
Toen onze meid 10 weken was kreeg ze de laatste fles om 22.30 en dan s’morgens tussen 6 en 7 weer.
Met 4,5 maand zijn we ook gestopt met de 22.30 fles en dus kreeg ze de laatste fles rond 20.00 uur en dan sliep ze tot s’morgen 7 uur a 7.30.
Het is ook niet zo dat je de fles met van alles en nog wat moet vullen, maar als dat kleine beetje extra helpt, en je kindje drinkt het op, zie ik geen problemen.
Overigens zijn wij sinds een paar dagen, dus vanaf 6 mnd, begonnen met rijstebloem.
je zegt een kleine beetje maar een fles van 210cc wordt al gauw met melkpoeder en al 240cc! dat is best veel hoor en geen klein beetje. en eigenlijk raden ze een fles van 210cc hier bij de cb bij ons af! en rijstebloem doet helemaal geen wonderen zorgt alleen maar voor een nog zwaardere maag en de een kan er op slapen en de ander krijgt er echt onwijs last van. dus ook daar heb ik geen goede ervaring mee…en ik heb het bewijs het kan idd zonder die troep!
het valt me juist op dat kinderen met een fopspeen vaker wakker worden in de nacht omdat ze hem kwijt zijn…niet om af te keuren hoor maar zo opvallend! ook de kindjes die al kunnen doorslapen die worden na een tijdje toch nog wakker om hun speen merk ik vaak aan jullie berichtjes vooral tijdens een sprong ofzo…de mijne heeft geen speen en word nooit wakker in de nacht, koud of niet koud, sprong of geen sprong…zullen we gelijk even testen
worden kinderen met een speen vaker wakker snachts? ben ik echt benieuwd naar ook al slapen ze een tijdje door snachts…dat ze dan opeens een fase hebben dat ze weer wakker worden?
Hey
Sarah sliep vanaf 4 maanden door. Ze kreeg dan wel nog de laatste fles van 22:00/22;30. Daar moest ik haar voor wakker maken.
Ze was een smalle baby, dus die laatste fles mocht ik zonder problemen door blijven geven.
Met 5 en een halve maand ben ik die fles gaan afbouwen (steeds 30 ml water minder), en kijken hoe laat ze wakker werd. Was het weer 8 uur, dan ging er weer wat af. Met 6 maanden had ze die laatste fles niet meer nodig en slaapt (nu nog) van ongeveer 20:00 tot 8:00.
Met speen trouwens. Ze wordt niet wakker als hij uit haar mond valt. Dit heeft ze nooit gedaan. (haha, meestal hoor ik zo’n 20 minuten nadat ze op bed ligt TIK… en dan weet ik dat de speen uit bed is gevallen)
Ze heeft ook geen knuffels in bed. Als ze slaapt maalt ze niet om een speen of iets anders.
Ik heb tot nu toe nog nooit 's nachts op hoeven te staan omdat ze wakker werd. Hopelijk blijft dit zo…
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/pcgGp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - Boukje&Sarah op 14 Jul 2010 23:29:54
hey goed om te horen! dus het heeft niet zo zeer met een speen te maken! idd hopelijk blijft het zo…ik hou mijn hart ook vast want je weet het maar nooit met die kleintjes
Luka sliep door met 5 maanden, toen stopte ik met borstvoeding en gaf de fles. Er ging een wereld voor me open! Hij kreeg dan de laatste fles om 19.00 uur en sliep door tot 7.30 uur.
Omdat hij goed op gewicht was en overdag genoeg dronk hoefde hij niet meer wakker gemaakt te worden om 23.00 uur voor de laatste fles.
Maar wat heel veel al zeggen, ieder kind is anders met een ander ritme.