Doorslapen?

Hoi,
Was even benieuwd vanaf welke leeftijd jullie kindje doorsliep en hoe laat hij/zij dan nog een voeding kreeg.
Verder lees ik in veel schema’s: fles van 200 cc + (bijvoorbeeld) 3. Dit zijn dan drie schepjes pap neem ik aan, maar wat geven jullie dan en uit welke soort speen?

alvast bedankt voor jullie reacties!
Sacha

Wat versta je onder doorslapen? Een late voeding en dan 's nachts geen voeding meer? Want officieel is doorslapen als ze 5 uur achtereen slapen. Ik ga maar even uit van het eerste…

Erik kreeg geen nachtvoeding meer vanaf 4 maanden, maar wilde toen nog wel. Pure gewenning. Dus we hebben een paar nachten met een speentje gesust en toen was de nachtvoeding eraf. De late voeding (22.30 uur) kreeg 'ie nog tot 7 maanden, die hebben we toen afgebouwd en met een paar weken was die fles er ook af. In plaats daarvan kreeg 'ie toen een toetje na het eten.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Sacha,

mijn kleine sliep de nacht door bij 9 weken. Dat is erg snel hoor!! Met doorslapen bedoel ik van late avond voeding naar ochtend voeding.

Hij krijgt de late voeding om 22.30 uur en sliep toen bij 9 weken door tot 06.00 uur. Tegenwoordig (hij is nu 18 weken) slaapt hij door tot 07.30 uur en word dan uit zichzelf wakker voor de fles.

Mijn kleine krijgt Friso flesvoeding. Hij zit op 170/180 ml.

Groetjes,
Eef

Hallo,

Onze meid sliep met 10 weken door. Ze kreeg dan om 22.30 nog een voeding en dan s’morgens om 7.00 weer.
Met 4 maand hebben de de 22.30 fles eraf gehaald. Ze kreeg toen om 8.00 haar laatste fles en sliep ook tot 7.00.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Dion sliep met 3 a 4 week door van 22.30 tot 7.00/8.00 uur. Met 3,5 maand zijn we van 5 naar 4 flessen gegaan omdat Dion erg vast sliep. Hij krijgt 4 x 210/7 en de laatste fles krijgt hij nu meestal rond 20.30 en slaapt dan meestal tot 8.00

ik bedoel inderdaad 's nachts geen voeding meer geven. Mijn dochter is nu bijna 8 maanden en slapen lukt niet goed. Overdag wel, maar 's avonds (zeg maar 's nachts) gaat het mis. Ze laat zich heerlijk (wakker) in bed leggen, maar wordt altijd nog een paar keer wakker. Het wakker worden om 00.30 uur en 02.00 uur hebben we ‘eruit’ gekregen door haar even te laten huilen en daarna elke 5 a 10 minuten even te gaan kijken. het wakker worden m 04.00 uur lukt maar niet. Ze valt gewoon echt niet meer zelf in slaap. Al vele nachten zijn we zeker 2 uur lang wakker en valt ze eindelijk dan toch in slaap om na 45 min of een uur weer wakker te worden. Gisteren heb ik haar om 04.00 uur direct een flesje gegeven van 150 cc en deze ging makkelijk op! Misschien dus gewoon honger, maar om nu om 04.00uur standaard voeding te gaan geven… weet niet of dit wel handig is of dat ze daar dan weer went waardoor we he weer moeten afleren straks. Ik geef haar nu 's avonds om 19.30 uur een fles avondpapje van Bambix: 160 ml water en dan ca. 35 gram poeder erbij. Deze gaat meestal op.
Met mijn vraag hoop ik wat vergelijkingsmateriaal te krijgen en misschien wel tips (andere voeding, meer pap… weet niet…)

Sacha

Nadat ik het hier gevraagd heb sliep Nikki ook door :smiley:
We maken d’r wakker om om 23.00 uur de fles te drinken en dan komt ze pas weer om 6.30. vanaf 19.00 uur slaapt ze door. Alleen melk met nutriton krijgt ze.

Groetjes, MamaMartine

oh en ze is 3 mnd nu

Groetjes, MamaMartine

Zit ze niet in een sprongetje?

En ik wou je even laten weten dat het hier ook heel lang duurde voor meneer doorsliep, en nogsteeds de meeste nachten wordt hij een keer wakker.
Wel vervelend dat ze niet meer gaat slapen, maar ik denk dat jullie het wel goed doen, en dat ze geen fles nodig heeft. Desnoods kan je haar alleen een slokje water geven.
En misschien de fles van de avond iets meer geven?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hier op 5 weken geen nachtvoeding meer. Op 13weken sliep ze 11u per nacht.
Maar grote zus was ook een goede slaper, maar van haar anderhalf tot twee een half werd ze terug regelmatig wakker 's nachts, dus wie weet staat ons dat nog eens te wachten…

Lilypie Vierde Ticker

[img]http://m1.lilypie.com/OZTJp2.png" border=0>

Hoi,

Mijn dochter Senna is nu 5 maanden en slaapt eigenlijk vanaf d’r geboorte tot nu ook nog niet door!! Zo gaat het een weekje goed en zo weer weken helemaal niet! Ze gaat om 19.30 naar bed en dan tot een uur of 02.00 slaapt ze aan 1 stuk door, maar daarna is het feest, ze wordt dan om het half uur a uur wakker en dan geven wij haar speentje weer en dan valt ze weer even in slaap, maar om een uur of 5 pikt ze dat ook niet meer en begint dan te huilen, wij dan maar weer een fles maken, maar ook dat helpt niet om haar door te laten slapen en het moet ook niet de bedoeling zijn dat ze weer een nachtvoeding krijgt, want daar moeten we juist vanaf. Heb soms wel het idee dat ze wat buikpijn heeft, aangezien ze dan heel onrustig draait met haar hoofdje en scheetjes laat en meestal heeft ze dan in de ochtend een poepluier! Zit al aan de Friso Comfort 1 en weet ook echt niet meer wat ik moet proberen om haar door te laten slapen, ben zowat de hele nacht wakker en ga dat ook niet lang meer volhouden!

Ons schema is:

06.30 fles 200 cc water en 6 schepjes (vanwege moeizame ontlasting)
11.00 fles 200 cc + 6 schepjes
15.00 fles 200 cc + 6 schepjes
19.00 fles 200 cc + 6 schepjes

Is het misschien verstandig om al wat fruit erbij te gaan geven of misschien bambix bij de laatste fles??

Groetjes Peggyen Senna

Gewijzigd door - Peggy en Senna op 22 Feb 2010 15:36:34

peggy en senna, mijn kleine is pas 3 maanden maar ik weet wel dat ze vanaf 4 maanden bambix voor het doorslapen mogen, dit werkt erg goed heb ik begrepen van sommige moeders. daar is ie geloof ik ook voor bedoeld. je zou het kunnen proberen met 2 schepjes of 3.
mijne is krijgt 4 voedingen van 210cc dat geeft 245. overdag krijgt hij maar 200 op maar laatste fles van 19.00 uur krijgt hij alles op en slaapt dan door tot 06.30 uur. wordt s’nachts wel wakker om 03.00 uur maar dit is zijn gewoonte en vraagt dan alleen om de speen die geef ik dan waarop hij lekker doorslaapt. misschien moet ik hem de speen afleren zodat hij dat ook niet meer mist maar verder kan ik geen tips geven jullie kindjes zijn al wat ouder. +3 zou idd bambix kunnen inhouden sassie. veel moeders geven dat graag zodat hun baby de nacht doorkomt. succes en sterkte ermee!