Doorslapen

Hallo,

Mijn dochtertje van 3 mnd krijgt borstvoeding op aanvraag. Ze heeft 's avonds rond 9-10 uur haar laatste voeding en vannacht sliep ze nog om half 4, terwijl ze normaal zichzelf allang heeft laten horen. Toen heb ik haar maar wakker gemaakt en gevoed. Ze dronk goed. Gaat ze nu ongeveer doorslapen?? Kan ik haar beter laten slapen?? Wie kan mij advies geven?

Groetjes Jessica

Niet wakker maken 's nachts. Gewoon die kleine mop lekker laten aangeven hoelang ze door de nacht heen wil slapen. Kan goed dat ze anders lekker tot de ochtend doorgeslapen had.

Wat doorslapen betreft, dat is voor elk kindje anders. Gewoon afwachten wanneer dat gebeurt en ook niet proberen het met trucjes te forceren. Een kindje moet er zelf aan toe zijn.

Groetekes, Sje

Idd Sje…niet wakker maken.
O, onze eerste doorslaap nacht. Ik vond het doodeng. Meestal was onze dochter rond 3 uur. Omdat ik zelf al in het ritme zat was ik al wakker. Maar m’n meiske niet. Ik wachten, er maar een keer heen. Luisteren of ze nog adem haalde. HIHI achter af kan ik er hard om lachen. Ik weer terug in bed. dacht ja ze moet toch drinken…dus heb ik haar ook wakker gemaakt.
En idd ze dronk goed.

Geniet van je nachtrust…laat haar maar lekker slapen.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Lekker laten liggen totdat ze zich meldt. Heerlijk van je eigen nachtrust genieten. Als ze honger hebben melden ze zich echt wel.
Het zou dan wel kunnen zijn dat ze overdag iets vaker komt maar ja dat vind ik niet zo erg liever overdag dan 's nachts

Nee, ben het met de dames eens, niet wakkermaken, zo komt wel, en helemaal als je voed op vraag! Ze heeft er niet om gevraagd, maar ze komen echt wel als ze honger hebben hoor! Succes

voeden op verzoek, dus ook s’nachts.
er op vertrouwen dat ze zich wel meldt als ze wil drinken.

Ik heb ons zoontje 8 maanden bv gegeven en heb hem nooi wakker gemaakt voor een voeding, ook niet voor de laatste voeding wat veel mama’s doen voor ze zelf gaan slapen.

met 9,5 maand sliep onze prins de hele nacht door.
daarvor ook wel eens af en toe een nachtje en idd. was ik wel wakker en lag te wachten tot hij zich melde hahahah
In het begin toen hij nog 3 keer kwam s’nachts en hij sloeg ineens een paar uur over had ik wel enorme stuwing en heb ik hem wel eens wakker gemaakt om te laten drinken en heb ook wel eens de druk weggekolft s’nachts maar mijn mannetje liet ik lekker slapen.