Doorslapen

Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 5 maanden en hij slaapt niet door. Eigenlijk is het alleen maar erger geworden 's nachts. Ik ben inmiddels zo goed als gestopt met de borstvoeding en kan hem dus niet de hele nacht voeden. Zijn schema ziet er als volgt uit:
8 uur: 180cc + 6 scheppen nutrilon
9 uur: half uur slapen
half 11: 1 stuk fruit
half 12: 180cc + 6 scheppen nutrilon
12 uur: 1 uur slapen
4 uur: 180cc + 6 scheppen nutrilon
half 6: potje groenten
half 8: 210cc + 7 scheppen nutrilon + 3 scheppen rijstebloem
rond half 12: 180cc + 6 scheppen

Honger kan hij toch niet meer hebben? Hij wordt namelijk ook om 2 uur wakker, om 4 uur, om 5 uur. Als hij uit de borst drinkt slaapt ie meestal wel weer. Maar zoals ik eerder zei, daar ben ik bijna helemaal mee gestopt.
Hoop dat jullie wat advies hebben.

Groetjes Chrissy

Doorslapen kun je niet forceren. Het ene kind slaapt zo ongeveer meteen door, het andere kind bij een half jaar nog niet. Dus zit niks anders op dan wachten tot-ie er zelf aan toe is. Hij is er zelfs nog niet aan toe om de late voeding te laten vallen terwijl dat bij veel baby’s bij een maand of 4 al gebeurt. En nachtvoedingen zou hij al helemaal lang vanaf moeten zijn. Dus het zou weleens gewoon een gewenning van die kleine man kunnen zijn.

Daarnaast zit-ie in een sprong (zie het oei-ik-groei-boek) en tijdens een sprong moet je helemaal niet proberen iets aan het ritme van een kindje te sleutelen want dan zitten ze niet lekker in hun vel.

Dus wachten en niks doen en dan komt het ooit vanzelf goed.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 Dec 2009 13:59:49

Hij slaapt tussen de middag een half uur tot een uur in zijn bed en dan neem ik hem maar bij me. Vaak slaapt hij dan nog wel een uur. Rond vijf uur slaapt hij ook nog een half uur. Dit heeft hij altijd gedaan. Ik heb ook een peuter van 2 rondlopen. Dus echt veel rust en tijd om te slapen overdag krijgt hij niet. Qua voeding vind ik eigenlijk ook dat hij veel te veel krijgt maar ik word best onzeker. Bij mijn dochter had ik dit allemaal niet. Die sliep altijd super.
Verder is het een vrolijk mannetje. Overdag hoor je hem bijna niet. Moeilijk allemaal. Hoop maar dat het snel over is want de nachten worden nu erg zwaar.

Groetjes

Gewijzigd door - Chrissy op 27 Dec 2009 14:41:32

Hoi,

Ik heb een zoontje van nu bijna 1 n die slaapt sinds een paar weken steed beter, maar het is niet gek als hij in de nacht nog een keer wakker wordt.
Hij heeft ook vanaf het begin niet doorgeslapen, en we hebben het best lastig gehad met slapen! Echt, er waren nachten dat hij wel 20x kwam!

Ik denk dat je bij je zoontje even moet gaan kijken, speen geven (als hij die heeft), aai over de bol, eventueel een knuffel en vertellen dat het nog nacht is en dat iedereen slaapt, en dan weer alleen laten. Dat kan even duren, voordat hij het door heeft, maar hijgaat een keer doorslapen,… (Kan dus helaas, uit ervaring, heeeel lang duren). Als hij gaat huilen, kan je natuurlijk na 5 of 10 minuten even gaan kijken, herhalen, en weer naar je eigen bed gaan.

Hoop voor je dat het snel beter wordt!
Liefs, Anne