Doorslapen

Hallo

Ik heb een dochter van 11 weken
Is overdag lekker wakker
Slaapt af en toe een uurtje hooguit
Krijgt de laatste fles rond zes uur half zeven
Gaat tussen zeven en half acht naar bed
Maar wil 's nachts vier/vijf uur nog een fles
En dan wil ze rond zeven half acht er weer uit

Maar ik twijfel erover om haar wakker te maken rond twaalf uur zodat ze de voeding van vier vijf over gaat slaan wat is jullie advies

Tjonge, die is al vroeg van de late voeding af!

Als ze zelf dit ritme gekozen heeft zou ik het lekker zo laten. Ze komt vanzelf in een nieuw ritme terecht waarin ze wel de nacht doorslaapt. Als ze nou 11 maanden was en ze sliep nog niet door dan was het een ander verhaal maar ze is nog heel jong.

Dus gewoon lekker zelf het ritme laten bepalen.

Groetekes, Sje

tja misschien heeft sje gelijk … ik ben nog niet zo’n ervaren moeder …

maar als ik het zo zie zou ik mijn gevoel volgen en ze liever 's avonds om 23 uur nog wakker maken en geven dan dat ik er 's nachts voor uit moet. Dus ik persoonlijk zou het wel proberen om ze wakker te maken en dan de nacht niet te geven… dit omdat ik 's avonds toch niet vroeg naar bed ga en het zelf ook makkelijk vind als ik weggeweest ben dat hij dan thuis nog lekker ff mag drinken voor hij gaat slapen … en 's morgens ben ik wel altijd vroeg uit bed dus… is het niet erg als hij zich dan om 7 uur al meld!!

hoeveel voedingen krijgt ze overdag? hoe is het schema ongeveer?

he sje
het is misschien wel vroeg maar ik had het ook zo vroeg nog wel vroeger als elf weken .
ik gaf dan zelf bv en zij kreeg de laatste voeding om 19:00 20:00 en melde zich s morgens 7:00 8:00 en soms om 9:00 .
over dag kreeg ze voldoende bv misschien wel te veel maar dat ben ik een beetje vergeten hoe vaak ze kwam .ik dacht best wel vaak omdat ze ook al zo vroeg veel waker was en is over de hele dag nu is ze twee en slaapt al zeker een jaar niet meer over dag alleen als ze ziek is voor der rest nieten is contenu waker .

dus ik denk dat het best zo vroeg kan

gr de mama van leyla

veronique daniels

6 uur de laatste fles? Volgens mij is het dan niet meer dan logisch dat ze 's nachts nog voeding wil hebben. Reken maar eens uit hoeveel uur er dan tussen de voedingen zit. lijkt mij wel erg lang voor een baby van 11 weken. Maar wie ben ik Quinty is 6 maand en krijgt rond 20:00 de laatste fles en dan de volgende ochtend rond half 7/ 7 uur de eerste. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om ze of wakker te maken of een beetje met de voedingen overdag te gaan schuiven zodat ze de laatste fles wat later krijgt.(als dit mogelijk is) Maar ben het ook met Sje eens, dat een kindje zelf daar een ritme mag zoeken. Succes!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

een kind va\n 11 weken hoort nog een late flesvoeding te krijgen daaro komt ze snachts

Bedankt voor de reacties!!!

Dat doorslapen tot 5 uur was dus eenmalig.
Ze word nu ook nog rond 1 uur half 2 wakker.
Laat er nog steeds doorslapen tot ze zelf komt.
Ik denk dat ik het nog een week of 2 aankijk.
Hopelijk krijgt ze een vaster ritme.
Ik werk namelijk weer tot 11 uur 's avonds ben dan pas laat thuis en ga laat slapen.

Iemand nog tips om haar later te laten slapen ipv 7 uur opstaan?

En let op, ze zit bijna op de leeftijd van 3 maanden. Dan krijg je op een gegeven moment een regeldag. Dus dan kan het goed dat ze weer een of 2 dagen om de paar uur komt. Dat er helemaal geen regelmaat in de voedingen zit. Ben je vast voorbereid!

En er zijn geen tips om een kindje langer te laten slapen. Je mag al in je handen klappen als ze het tot 7 uur volhoudt op die leeftijd. Nogmaals: niks forceren. Je weet nou eenmaal dat uitslapen voorbij is zodra je kinderen hebt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Nov 2008 16:27:07

Een kind kan zich niet zo makkelijk aanpassen aan ons ritme, hoewel we dat graag zouden willen…'s ochtends om 7 uur is een kind gewoon wakker, of je het nou uitkomt of niet. Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt of je ze later op bed doet, ze worden gewoon 's ochtends op de gewone tijd wakker.
Het is soms lastig maar wij zullen ons aan moeten passen aan hun ritme in plaats van anders om.

Hier maakt het ook niet uit hoe laat we ze naar bed doen. Ook al liggen ze er in het weekend met een verjaardag ofzo pas om 10 uur in, dan nog zijn ze de volgende ochtend tussen 7 en 8 wakker. Maakt geen enkel verschil.

Het is gewoon niet anders, zolang je in de kleine kinderen zit, sta je nou eenmaal vroeg naast je bed. Kinderen slapen heel zelden uit. Gewoon vrede mee hebben.
Maar ach, dan duurt de dag lekker lang!

Groetekes, Sje